Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnepanelen .....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonnepanelen .....

    ik denk er serieus over om er te laten installeren......firma Opteco langs geweest...... iemand ervaring mee?
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Zonnepanelen .....

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    ik denk er serieus over om er te laten installeren......firma Opteco langs geweest...... iemand ervaring mee?
    Met zonnepanelen wel Francis, met deze firma niet.
    Tegenwoordig niet méér leggen dan nodig, maar dat zullen ze je wel gezegd hebben hoop ik.

    Comment


    • #3
      Re: Zonnepanelen .....

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Met zonnepanelen wel Francis, met deze firma niet.
      Tegenwoordig niet méér leggen dan nodig, maar dat zullen ze je wel gezegd hebben hoop ik.
      De oppervlakte van ons dak is niet groot genoeg om ons verbruik volledig te compenseren, we verbruiken nu ong 8300KW ( kapsalon )
      Duurste panelen kunnen maximaal 6500kw leveren, de goedkopere ong 4500
      Binnen 5 j op pensioen, verbruik zal dan wel serieus minderen denk ik.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Zonnepanelen .....

        Om een redelijke terugbetaaltermijn te halen, leg dan eerder wat minder.
        Als je een beetje van dat bedrag investeert in led lampen en A++ klasse toestellen, dan bespaar je nog meer.

        Comment


        • #5
          Re: Zonnepanelen .....

          Hoi,

          wat bedoel je met de duurste panelen.
          Zijn dit HR panelen, zoals de panelen van Sanyo of Sunpower?

          verder moet je ook rekening houden met het prosumer tarief dat wordt aangerekend en dat bepaald wordt door het vermogen van je omvormer(s).

          Ik ga je een PM sturen met een link naar een forum waar je meer info gaat vinden.
          (ik weet nl niet of ik dit hier mag plaatsen).

          mvg
          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

          Comment


          • #6
            Re: Zonnepanelen .....

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            ik denk er serieus over om er te laten installeren......firma Opteco langs geweest...... iemand ervaring mee?
            Ze moesten er al op liggen . De opbrengst gaat van 3 tot 6% op jaarbasis.
            Vertel mij eens waar ik die som geld kan beleggen om dezelfde opbrengst te hebben !?
            Eén nadeel, de centen die je er voor betaald hebt liggen op je dak, en je kan ze niet meer recupereren, als je dat al een nadeel kan noemen.

            Wij gingen in zee met Suntronics van Sint-Eloois-Winkel, maar ik weet niet waar jij woont, en ik weet ook niet hoe ver ze gaan voor installaties van zonnepanelen.
            Die komen zelfs nu en dan eens langs om een korte inspectie (gratis) te doen, zonder dat ze het gevraagd worden, en dat alleen al vind ik positief.

            Comment


            • #7
              Zonnepanelen .....

              3% haal je vandaag toch nog probleemloos op de beurs hoor. (Sedert 1/1/2016, ondanks de koersval in januari en februari, hier exclusief dividenden + 15 % met een gespreide portefeuille. Ok dit is uitzonderlijk, maar ik denk dat ik toch 3% gemakkelijk zal halen.)Vgp gaf onlangs een obligatielening uit met een coupon van 3,90 bruto (2,847 netto).


              Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Re: Zonnepanelen .....

                Hier liggen Sunpower panelen van 320 Wp per stuk Francis, vijf jaar geleden samen met Sanyo zowat het beste wat er te koop was, wij genieten daardoor natuurlijk nog van GSC en ons installatie was ook nog aftrekbaar via de inkomstenbelasting.
                Bovendien hebben wij op alles 20 jaar garantie ook op de Fronius omvormer die trouwens reeds vervangen werd omwille van een tikkend geluid.
                Voor ons natuurlijk de beste investering van ons leven.
                Zoals Ivan zegt, ze moesten er al op liggen, maar dan wel reeds zes jaar, dat was pas een investering.

                Comment


                • #9
                  Re: Zonnepanelen .....

                  Ik vraag me af of die cijfers van 6% op jaarbasis wel kloppen. Reken dat na 10 a 15 jaar je omvormer defect kan gaan is die kost voor een omvormer daarin verrekend ? Of een zonnepaneel dat vervangen moet worden. Ook opletten met het fameuze prosumer tarief dat de netbeheerders ( onterecht ) in het leven geroepen hebben. Nu iedereen aanmoedigen en wat doen ze daarna met dat tarief ?

                  Feit is wel dat energie er niet goedkoper op gaat worden. Maar of je nog zoveel rendement gaat halen weet ik niet.

                  Ik heb panelen geplaatst in 2007. Heb toen nog 6 euro per watt piek betaald voor de installatie. We genoten wel van belastingaftrek en hebben nog steeds groene stroom certificaten. En voorlopig nog geen defecten gehad. Volgend jaar loopt onze garantie van de omvormer af, hopelijk blijft hij het nog wat uithouden

                  Je kan mijn opbrengsten live volgen op www.sunnybeam.be Je vind er ook een link naar het zonstraal forum waar je een schat aan info terug vind.

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zonnepanelen .....

                    Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                    Ik vraag me af of die cijfers van 6% op jaarbasis wel kloppen. Reken dat na 10 a 15 jaar je omvormer defect kan gaan is die kost voor een omvormer daarin verrekend ? Of een zonnepaneel dat vervangen moet worden. Ook opletten met het fameuze prosumer tarief dat de netbeheerders ( onterecht ) in het leven geroepen hebben. Nu iedereen aanmoedigen en wat doen ze daarna met dat tarief ?

                    Feit is wel dat energie er niet goedkoper op gaat worden. Maar of je nog zoveel rendement gaat halen weet ik niet.

                    Ik heb panelen geplaatst in 2007. Heb toen nog 6 euro per watt piek betaald voor de installatie. We genoten wel van belastingaftrek en hebben nog steeds groene stroom certificaten. En voorlopig nog geen defecten gehad. Volgend jaar loopt onze garantie van de omvormer af, hopelijk blijft hij het nog wat uithouden

                    Je kan mijn opbrengsten live volgen op www.sunnybeam.be Je vind er ook een link naar het zonstraal forum waar je een schat aan info terug vind.

                    mir
                    Wanneer je je bij alles zo'n pak vragen begint te stellen, dan mag je niks kopen en ook niks investeren en niks beleggen :

                    - zal er een zonnepaneel of meerdere moeten vervangen worden en waneer : weet niemand
                    - waneer zal de omvormer defect gaan : weet niemand, je weet het ook niet van je wasmachine of andere toestellen in huis
                    - het prosumententarief : zal het nog stijgen, zal het dalen, weet niemand
                    - wat ze gaan doen wanneer "iedereen" zonnepanelen heeft : weet niemand
                    - ga je blijven het huidige rendement halen : weet niemand, hoeveel zullen je centen op de bank straks nog opbrengen, of hoeveel ga je moeten betalen om jouw centen bij de bank te laten bewaren

                    Wanneer je een auto koop weet je ook niet hoelang die zal meegaan, heb je geluk of heb je er tegenslag mee. En zonnepanelen kosten vandaag de dag maar een heel klein autoke meer.

                    Je hele leven over alles en nog wat vragen gaan stellen, dan ben je straks dood en je hebt nog niks .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zonnepanelen .....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                      3% haal je vandaag toch nog probleemloos op de beurs hoor. (Sedert 1/1/2016, ondanks de koersval in januari en februari, hier exclusief dividenden + 15 % met een gespreide portefeuille. Ok dit is uitzonderlijk, maar ik denk dat ik toch 3% gemakkelijk zal halen.)Vgp gaf onlangs een obligatielening uit met een coupon van 3,90 bruto (2,847 netto).


                      Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                      OK deal. Zeg me maar hoeveel duizenden euro je wil beleggen voor mij. Je garandeert me wel schriftelijk een netto minimumopbrengst van 3 % en kapitaalsgarantie.
                      Als je dit vraagt aan de beursspelers dan haken de meesten af, want ze spreken allemaal graag over hun winst, maar zwijgen als vermoord over hun verlies.
                      Het was altijd zo, het is nu zo, en het zal zo blijven .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zonnepanelen .....

                        Off topic
                        Spijtig genoeg doen de banken niet meer aan wat men propriety trading noemde, d.i. het risico zelf nemen. Dit had er immers toe geleid dat de banken onverwoorde risico's namen. Het gevolg is dat de risico's naar de belegger worden verschoven. Dit zal naar alle waarschijnlijkheid in de toekomst zelfs voor hypothecaire leningen tellen, waar de variabele rentevoet de norm zal worden.

                        Als de banken die garantie niet meer kunnen (mogen) geven, dan kan ik dat zeker niet doen.

                        Maar lees gerust eens 'de belegger' die heel transparant zijn orders aankondigt op voorhand via e-mail en wekelijks zijn portefeuille publiceert.


                        Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zonnepanelen .....

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          OK deal. Zeg me maar hoeveel duizenden euro je wil beleggen voor mij. Je garandeert me wel schriftelijk een netto minimumopbrengst van 3 % en kapitaalsgarantie.
                          Als je dit vraagt aan de beursspelers dan haken de meesten af, want ze spreken allemaal graag over hun winst, maar zwijgen als vermoord over hun verlies.
                          Het was altijd zo, het is nu zo, en het zal zo blijven .
                          Tuurlijk kan niemand een 100% garantie geven op een rendement dat hoger ligt dan een spaarboekje...
                          Als dat wel kon, dan zouden ze 3% op een spaarboekje geven hé.

                          De vraag is altijd of je rendement in verhouding is tot het risico dat je loopt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zonnepanelen .....

                            On topic: bij het rendement van je zonnepanelen, moet je natuurlijk ook rekening houden met de kosten van herstellingen en de kosten die men aanrekent voor het sturen van de overtollige electriciteit naar het net. Deze kosten kan je vandaag ook niet incalculeren en dit is dus ook een onzekere factor.


                            Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zonnepanelen .....

                              De portefeuille van de belegger heeft sedert 1/1984 een rendement op jaarbasis gehaald van 9,1 %.



                              Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                              Comment

                              Working...
                              X