Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraag contract modellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraag contract modellen

    Hey Iedereen
    buiten dat ik steeds een fotoshoot doe op tfp basis stel ik altijd een contract op en/of het model 18 jaar of ouder is wat voor soort fotoshoot het is en niet ouder dan 18 jaar handtekening van ouders enz.
    Nu ik wil mij voor zekerst hele indekken ik ga normaal altijd alleen met het model shooten stel dat het model dat toch ouder is dan 18 jaar achteraf ermee verder gaat dat ik ze betasteld heb en van de zaken kan ik mij hierdoor indekken door bv op het einde van de shoot een bepaald papier te laten ondertekenen dat alles perfect verlopen is zonder enige bestastelingen enz op geldt dit niet of is dit ver gezocht.
    Ik wil mij gewoon volledig kunnen indekken zodat ze mij als fotograaf niks kunnen doen achteraf.
    Of heeft er iemand hier ervaringen mee?
    alle info is van harte welkom
    Dave

  • #2
    Re: vraag contract modellen

    Gebruik zoeken er is al heeel veel over geschreven over dat onderwerp hier op BD.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: vraag contract modellen

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      Gebruik zoeken er is al heeel veel over geschreven over dat onderwerp hier op BD.
      grt,bouk.
      onder welke tags dan?

      Comment


      • #4
        Re: vraag contract modellen

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        Gebruik zoeken er is al heeel veel over geschreven over dat onderwerp hier op BD.
        grt,bouk.
        Zit dat tekstje onder een sneltoets bij jou? Ik zie je altijd verwijzen naar de zoek, maar zo evident is het niet altijd om een specifieke vraag op te zoeken. Akkoord, er zal al veel geschreven zijn over modellencontracten, maar ik betwijfel dat de topicstarter daarin zijn antwoord zal vinden.


        Oorspronkelijk geplaatst door on7tz Bekijk bericht
        Hey Iedereen
        buiten dat ik steeds een fotoshoot doe op tfp basis stel ik altijd een contract op en/of het model 18 jaar of ouder is wat voor soort fotoshoot het is en niet ouder dan 18 jaar handtekening van ouders enz.
        Nu ik wil mij voor zekerst hele indekken ik ga normaal altijd alleen met het model shooten stel dat het model dat toch ouder is dan 18 jaar achteraf ermee verder gaat dat ik ze betasteld heb en van de zaken kan ik mij hierdoor indekken door bv op het einde van de shoot een bepaald papier te laten ondertekenen dat alles perfect verlopen is zonder enige bestastelingen enz op geldt dit niet of is dit ver gezocht.
        Ik wil mij gewoon volledig kunnen indekken zodat ze mij als fotograaf niks kunnen doen achteraf.
        Of heeft er iemand hier ervaringen mee?
        alle info is van harte welkom
        Dave
        Zaken met betrekking tot handtastelijkheden horen niet in een contract thuis. Of je nu een fotoshoot doet, iets gaat drinken met iemand, of een professionele meeting hebt met iemand achter gesloten deuren, moet je uitgaan van een basisvertrouwen. Ik hoop dat we nooit in een maatschappij terecht komen waarbij vrouwen een contract moeten ondertekenen wanneer je afscheid neemt.

        Om even toch verder te gaan met je idee: stel dat je dan een ondertekend contract hebt, wat weerhoudt die vrouwen dan om te verklaren dat jij ze gedwongen hebt om dat contract te ondertekenen? Ik vind zelfs dat het extra verdacht overkomt wanneer ze dat moeten ondertekenen. Alsof je ze betast hebt en daarna geïntimideerd zodat ze zouden tekenen.

        Een suggestie: laat het model een vriendin meenemen. Ze zouden al van erg kwade wil moeten zijn om beiden te verklaren dat je hun hebt betast. Zo is het model meer op haar gemak tijdens de shoot en hoeft het nooit zover te komen. Er is dan meteen ook een getuige aanwezig.

        Enfin, dat is mijn mening. Ik doe geen boudoirfotografie, dus mijn expertise beperkt zich momenteel tot (mijn) gezond verstand. Misschien is dat verkeerd.

        Even terzijde: misschien stelde je je bericht op een tablet of smartphone op, maar je zinnen lezen erg moeilijk. Aan het einde van je gedachte even een punt zetten alvorens je de volgende gedachte begint.
        http://kasper.photography & Flickr

        Comment

        Working...
        X