Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bitcoin, hoe gaat het in zijn werk? Iemand evraringsdeskundige?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bitcoin, hoe gaat het in zijn werk? Iemand evraringsdeskundige?

    Ik had me graag wat bitcoins aangeschaft maar ik heb GEEN ENKEL idee hoe dit in zijn werk gaat.

    Nu weet ik wel hoe betaaldiensten zoals Paypal en zo in hun werk gaan maar van Bitcoin heb ik nu eens helemaal geen kaas gegeten.

    Kan mij iemand hier verder mee op weg helpen aub?

    Hoe begin je er aan?
    Waar staat je geld?
    Hoe zet je er geld uit de reeele wereld op?
    En hoe gaat een betaling in zijn werk?

    Zo een beetje die dingen zou ik graag weten.

  • #2
    Re: Bitcoin, hoe gaat het in zijn werk? Iemand evraringsdeskundige?

    Waarom zou je bitcoins willen aanschaffen eigenlijk ?
    Is geen wettelijk betaalmiddel en geniet bijgevolg ook geen bescherming hoe dan ook.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Bitcoin, hoe gaat het in zijn werk? Iemand evraringsdeskundige?

      Om kalasjnikovs of heroine te kopen op het darknet heb je bitcoins nodig!
      Dus, zo'n gekke vraag is dat niet van buurmanbert.

      Al de rest lukt me nog perfect met dollars of euro's, dus ik kan niet echt helpen hier.

      Comment


      • #4
        Re: Bitcoin, hoe gaat het in zijn werk? Iemand evraringsdeskundige?

        Ik zou ook niet weten waarvoor ik Bitcoins nodig zou hebben, bij de Lidl en Aldi kan ik nog altijd gewoon met Euro's betalen.

        Hier vind je wel wat meer uitleg over Bitcoins: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bitcoin
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Bitcoin, hoe gaat het in zijn werk? Iemand evraringsdeskundige?

          Wel in eerste instantie heb ik er een algemene interesse voor.
          Je ziet dat er momentum in de markt voor is en dat dit een betaalmiddel van de toekomst is.
          Net daarom wil me er eens aan wagen met kleine bedragen.

          Anderzijds had ik op internet ook een dienst gevonden waar je OOK kon betalen met Bitcoin naast andere betaalsystemen.

          Ik koop behoorlijk wat op internet. Zelfs was ik bij de eersten dat ebay gebruikte toen het nog in de kinderschoenen stond.
          Er is dan al snel Paypal bijgekomen.
          Ik zie Bitcoin niet als iets slecht maar als een logische evolutie. Tijd om op de kar te springen.
          En net daarom wil ik er meer van weten van iemand die er evaring mee heeft zodat ik niet in de val loop van schurken.
          Op internet zijn zoveel sites die je diensten aanbieden om met bitcoin te werken dat ik het niet helemaal vertrouw (die sites)
          Dus ik wil eens horen hoe je dat op een betrouwbare manier kan aanpakken.

          Comment


          • #6
            Re: Bitcoin, hoe gaat het in zijn werk? Iemand evraringsdeskundige?

            Net dat is het probleem...
            Het is (nog) niet betrouwbaar, en de munt schommelt ongelooflijk hard.
            Er zijn al een pak mensen hun bitcoins kwijt geraakt omdat sites gekraakt werden en rekeningen geplunderd.
            Gezien de munt vooral voor criminele activiteiten en zwarte transacties gebruikt wordt blijf ik er van weg.

            Bitcoin is zeker niet de toekomst.

            Comment


            • #7
              Re: Bitcoin, hoe gaat het in zijn werk? Iemand evraringsdeskundige?

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              Dus ik wil eens horen hoe je dat op een betrouwbare manier kan aanpakken.
              Ik zou het niet weten. Ik had er vroeger wel al iets van gelezen en dacht toen: ver van weg blijven.

              Misschien gaat het echter de goede kant op : "Is het de juiste weg?" Klik.

              Wel erg volatiel:
              "De Amerikaanse toezichthouder Commodity Futures Trading Commission (CFTC) schaart bitcoin voortaan onder grondstoffen, in de strijd tegen ongeregistreerde platformen die handelen in derivaten op de digitale munt." (sept 2015)

              "Bitcoin heeft een turbulent jaar achter de rug. De waarde van het virtuele betaalmiddel dook onder de 350 dollar per munt. Dat is veel meer dan de 10 dollar aan het begin, maar vele malen minder dan het hoogtepunt dat rond de 1200 dollar lag "-(jan 2015)

              "Amerikaanse consumentenbond waarschuwt voor Bitcoin
              Het Consumer Financial Protection Bureau (CFPB) heeft gewaarschuwd voor het gebruik van bitcoin. De Amerikaanse consumentenbond voor financiële producten vindt dat gebruikers van de digitale munt op eigen risico handelen
              ." (aug 2014)

              "Bitcoin crasht na nieuwe miljoenenroof" http://www.tijd.be/markten_live/nieu...94779-3452.art

              Koers vs EUR

              Comment


              • #8
                Re: Bitcoin, hoe gaat het in zijn werk? Iemand evraringsdeskundige?

                Zou het met de bitcoin niet een beetje dezelfde weg opgaan als met het esperanto... ttz. veel over gesproken worden maar vooral ter plaatse blijven trappelen ??
                Er zouden inmiddels, na ongeveer 120 jaar, een twee miljoen gebruikers zijn van het esperanto... verwaarloosbaar dus.

                Comment


                • #9
                  Re: Bitcoin, hoe gaat het in zijn werk? Iemand evraringsdeskundige?

                  Bitcoin vind zijn oorsprong in blockchain, en nu is dat laatste wel momenteel een hottopic in de financiële wereld (vooral de zgn. fintechs)

                  Wat is Blockchain legt in begrijpelijke taal uit wat blockchain is en welke gevolgen het zal opleveren in het bedrijfsleven, overheden en de samenleving.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bitcoin, hoe gaat het in zijn werk? Iemand evraringsdeskundige?

                    @buurmanBert: Ben je nu enkele maanden geleden in de bitcoin wereld gestapt?
                    Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bitcoin, hoe gaat het in zijn werk? Iemand evraringsdeskundige?

                      Nee Speedy en ik wacht eigenlijk een beetje op een oplossing.
                      Ik heb links en rechts wat zitten rondvragen maar niemand kan mij echt aan de slag helpen.

                      Het is echter niet hoogdringend maar toch zou ik graag er mee kunnen handelen. Het bedrag dat ik er op zou zetten zou hooguit 200 euro zijn of zo. Dus geen grote vermogens.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bitcoin, hoe gaat het in zijn werk? Iemand evraringsdeskundige?

                        Wel, ik ben er onlangs ook ingestapt nadat een collega van mij had aangeraden dat kraken.com wel te vertrouwen is. Hier kan je via overschrijving geld storten en dan bitcoins verhandelen. Ik ben er 3 weken geleden net zoals jij het wil doen met een relatief klein bedrag ingestapt om eens te bekijken wat het over een langere termijn geeft. Heb mijn geld gestort, bitcoins gekocht en heb ondertussen een rendement van 7% :-) (Collega die vorig jaar is ingestapt haalt een gemiddeld rendement van 30%...
                        Heb deze week ook eens getest of het verkopen van bitcoins en het terug overschrijven naar mijn rekening ook vlot verloopt en dit gaat zonder problemen.
                        Per handeling (verkopen van bitcoins) of overschrijven van € op je rekening kost je een kleine fee (0,3€), maar liever dit op een betrouwbare site dan ergens helemaal in het zak worden gezet.
                        Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bitcoin, hoe gaat het in zijn werk? Iemand evraringsdeskundige?

                          Een leuke alternatief voor betalingen met geld, zou de LETS moeten zijn.



                          Goederen en diensten betalen met goederen en diensten, zonder tussenkomst van financiële middelen.

                          Geld is trouwens een van de zaken waardoor er heel wat miserie ontstaat op wereldvlak.

                          En ruilhandel, dat heeft altijd al bestaan, nog voor het geld werd uitgevonden. En dat zou ook weer de toekomst kunnen worden.
                          Stel dat iedereen plots in dat systeem overstapt, dan valt de hele financiële economie op zijn gat.
                          *droomt weg*

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bitcoin, hoe gaat het in zijn werk? Iemand evraringsdeskundige?

                            Bedankt Speedy voor de uitleg. Ik bekijk het eens nader.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bitcoin, hoe gaat het in zijn werk? Iemand evraringsdeskundige?

                              ik ben er een jaar geleden mee begonnen , ook voor een paar honderd Euro. Is niet zo moeilijk .
                              Hier kun je eerst wat experimenteren en daarna eventueel uw portemonnee aanmaken .

                              Comment

                              Working...
                              X