Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gps

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gps

    Mijn schoonbroer zoekt een losse GPS om in de auto te gebruiken, uiteraard met kaarten die te updaten zijn.
    Hij zou hem volgend jaar willen meenemen naar Australië, dus die kaarten zou hij er ook willen opzetten.
    Hij heeft een i-Phone, ik weet niet of er daar mogelijkheden zijn ?

    Wat zou hij best aanschaffen volgens jullie ?
    Dank om mee te denken.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Gps

    Comment


    • #3
      Re: Gps

      Als hij internet heeft. Google Maps of Waze.

      Comment


      • #4
        Re: Gps

        Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
        Als hij internet heeft. Google Maps of Waze.
        Wel de bedoeling dat hij offline kan werken. (zeker in Australië)

        Dus bij voorkeur een Garmin, Tom-Tom en dergelijke.
        Last edited by nete; 3 oktober 2016, 08:17.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Gps

          Interessant, heb hem de link al doorgestuurd. Thx
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Gps

            Zet Here op je Iphone, download een land, zet ' gebruik off-line ' aan .... en voila ... gps in de auto of te voet.



            Hier (Here) de info : https://help.here.com/nl/ios/maps/

            Werkt prima, ik gebruik het al (de voorganger Ovi Maps) van toen ik mijn Nokia 5800 Music Epress kocht (Symbian) ... lang geleden ... werkt nu ook op een Android toestel omdat de schermpjes nu zoveel groter zijn, maar zelfs op de Nokia met Symbian besturingssysteem kan ik nog steeds updates krijgen van de kaarten.
            Last edited by Empe; 2 oktober 2016, 23:24.

            Comment


            • #7
              Re: Gps

              Google maps werkt ook prima offline als je de kaarten op voorhand gaat downloaden.

              Als je een iPhone hebt, dan zie ik echt de meerwaarde niet van een losse GPS.
              En zeker als je er eentje koopt met verkeersinfo en kaartupdates (ingebouwde SIM) moet je zeker nakijken of die ook in Australie zal werken.

              Comment


              • #8
                Re: Gps

                "Here" is zeer goed, maar start offline zeer traag op mijn LG 4G, toch geen "pruts" denk ik. Zeker als ik een vrij verre bestemming ingeef kan het minuten duren eer de route berekend is.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Gps

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  "Here" is zeer goed, maar start offline zeer traag op mijn LG 4G, toch geen "pruts" denk ik. Zeker als ik een vrij verre bestemming ingeef kan het minuten duren eer de route berekend is.
                  Misschien toch uw toestel eens bekijken dan?
                  Blijkt wel meer traag op te werken.

                  Here is anders wel redelijk goed.
                  Google Maps werkt inderdaad ook offline.
                  Sygic is ook goed ... afhankelijk van wat men verwacht.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gps

                    Garmin Nuvi 2498LMT-D, met DAB+ verkeersinfo. Toestel zelf kost rond de 140 euro met alle kaarten van heel europa met levenslange updates, kaarten voor Australië zullen erbij moeten gekocht worden, éénmalig Garmin NüTime, rond de 150 euro. Voorzie ook een extra SD-kaartje van 16Gb om de kaarten te downloaden...
                    Here en google maps zullen ook wel goed werken, ook offline, maar ben niet zo'n voorstander van alles in één : bellen, sms'en, internetten én kaarten alles op één toestel ? Niet zo handig, lijkt me...
                    Panasonic Lumix FZ2000

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gps

                      Ik heb na het sukkelen met een oude TT One XL (kaarten voor €€€ en defecte TMC) een Garmin Nuvi 2597 LMT aangeschaft. Deze heeft LifeTime gratis kaartupdates (lifetime GPS, niet gebruiker ) en TMC wat goed werkt. Het voordeel van een Garmin is dat mits extra SD kaartje je er OSM kaarten kan op plaatsen en dat werkt perfect. In Australie (Victoria en Tasmanie) verleden jaar geen enkele keer iets verkeerds ontdekt. Nadeel bij OSM is dat er geen maximum snelheid aangegeven wordt maar voor down under is dat geen probleem.
                      Via Mapsource/Basecamp hadden we al onze accomodatie, bezienswaardigheden .... op de Nuvi gezet zodat we met één "goto" naar elke volgende bestemming konden. Ook dit jaar werd dezelfde werkwijze gebruikt voor Nieuw-Zeeland.

                      BTW, traffic info via TMC zou in Australie alleen in Melbourne gewerkt hebben voor ons. In Nieuw Zeeland is het enkel Christchurch, Auckland en Wellington en dus niet zoals we hier gewoon zijn, overal. We hebben het ook niet gemist want er was nergens file

                      Traffic info via data SIM mag dan interessant zijn, in Oz kan je grote stukken hebben zonder ontvangst en dan heb je er ook niets aan.

                      Als backup heb ik Navfree (nu Navmii) op mijn tablet (Android) gratis app + gratis kaarten (OSM).
                      Als extra backup heb ik dan nog mijn Garmin Oregon600 die wel "turn by turn" navigeert maar geen spraak heeft. Deze is voor het geocachen en wandelingen.

                      In short: Heb je een android toestel kijk dan eens naar Navfree, wil je een GPS ga dan best voor Garmin aangezien je daar gemakkelijk gratis OSM kaarten kan op plaatsen.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gps

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        ............................................

                        In short: Heb je een android toestel kijk dan eens naar Navfree, wil je een GPS ga dan best voor Garmin aangezien je daar gemakkelijk gratis OSM kaarten kan op plaatsen.
                        Ik heb mijn oude (getrouwe) Garmin SP2610 nog eens van onder het stof gehaald voor onze laatste reis. Ik kon voor dit oude type geen nieuwe kaarten meer verkrijgen van Garmin.
                        Dan eens aan het googelen geslagen en gezien dat je er inderdaad de OSM kaarten kon opzetten. Je moet wel de regio(s) kiezen die je wil downloaden en deze dan naar je toestel transfereren.
                        Dit gedaan, verschillende routes berekend, en alles werkt prima. Groot voordeel tov de kaarten van Garmin, je hebt telkens je een regio download het allernieuwste.

                        Op smartphone en op tablet hebben wij OSM staan en ook Google maps. Voor beide de nodige regio(s) downloaden en je werk perfect off line.
                        OSM kaarten zijn wel een stuk duidelijker en uitgebreider dan Google maps. En naast Google Maps, geeft ook OSM waarschuwingen (voetgangersoversteekplaatsen, snelheidcontroles, rijstroken....)
                        Voor de lol staan op tablet en smartphone ook nog Waze (alleen waarschuwingen bij on line navigatie) er op, en nog meer voor de lol My Trails.

                        Tijdens vliegvakanties nemen wij de Garmin niet mee, in de huurwagen gebruiken wij gewoon onze tablet (op de schoot van mijn wederhelft en af en toe eens de smartphone tijdens een wandeling (om te zien hoe ver het nog is ).

                        Er zijn nu zoveel GRATIS mogelijkheden (qua software), dat je enkel nog iets gaat kopen wanneer je geld te veel hebt .
                        Last edited by Guest17; 3 oktober 2016, 09:37.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gps

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Blijkt wel meer traag op te werken.
                          Als je Tapatalk bedoelt ? Het gezeur om toch maar de app te installeren is verdwenen.
                          Bij Here duurt enkel het laden van de kaarten in offline modus zeer lang, eens geladen is het best OK.
                          Alle andere apps werken snel tot zeer snel, en de smartphone is een paar maand terug geheel opnieuw van scratch geïnstalleerd.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gps

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Ik heb mijn oude (getrouwe) Garmin SP2610 nog eens van onder het stof gehaald voor onze laatste reis. Ik kon voor dit oude type geen nieuwe kaarten meer verkrijgen van Garmin.
                            Dan eens aan het googelen geslagen en gezien dat je er inderdaad de OSM kaarten kon opzetten. Je moet wel de regio(s) kiezen die je wil downloaden en deze dan naar je toestel transfereren.
                            Dit gedaan, verschillende routes berekend, en alles werkt prima. Groot voordeel tov de kaarten van Garmin, je hebt telkens je een regio download het allernieuwste.

                            Op smartphone en op tablet hebben wij OSM staan en ook Google maps. Voor beide de nodige regio(s) downloaden en je werk perfect off line.
                            OSM kaarten zijn wel een stuk duidelijker en uitgebreider dan Google maps. En naast Google Maps, geeft ook OSM waarschuwingen (voetgangersoversteekplaatsen, snelheidcontroles, rijstroken....)
                            Voor de lol staan op tablet en smartphone ook nog Waze (alleen waarschuwingen bij on line navigatie) er op, en nog meer voor de lol My Trails.
                            OSM werkt inderdaad fantastisch op Garmin Ivan maar niet op TomTom.
                            Trouwens, ik heb hier nog een wandel gps (nieuw in de verpakking) Garmin GPSMAP 64 te koop met Garmin topo Belux kaarten + Garmin straatnavigatie Benelux + Frankrijk
                            en extra geheugenkaartje waar je OMS kan op zetten. Prijs voor alles 150€ moest je een liefhebber weten. KLIK
                            Last edited by Guest42; 3 oktober 2016, 10:15.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gps

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              OSM werkt inderdaad fantastisch op Garmin Ivan maar niet op TomTom.
                              Trouwens, ik heb hier nog een wandel gps (nieuw in de verpakking) Garmin GPSMAP 64 te koop met Garmin topo Belux kaarten + Garmin straatnavigatie Benelux + Frankrijk
                              en extra geheugenkaartje waar je OMS kan op zetten. Prijs voor alles 150€ moest je een liefhebber weten. KLIK
                              En mocht je een liefhebber weten voor een GPS Map 60c......
                              Toen we nog fervente wandelaars waren (zowel zomer als winter en dan vooral in het buitenland) hing deze altijd aan mijn rugzak.
                              Enerzijds om te zien waar we ons bevonden en anderzijds om de track op te slaan om tijd, afstand, hoogtemeters enz op te kennen achteraf.
                              Ligt hier nu al jaaaaaren te liggen, maar ik doe hem toch niet zo graag van de hand, want het ding heeft in de tijd 600 euro gekost (dat is het nadeel als je er altijd van de eersten wil(de) bijzijn, mijn SP2610 heeft nog 1.500 euro gekost ), en wat krijg je er nu nog voor...
                              Eén van de zonen gebruik hem af en toe nog eens gemonteerd op z'n fietsstuur met zo'n speciale houder wanneer hij gaat fietsen in het buitenland, maar anders blijft het ding werkloos.
                              Was wel een fantastisch ding vóór de tijd van de smartphones.

                              Comment

                              Working...
                              X