Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret van presentatoren bij de lokale omroep voor website

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Portret van presentatoren bij de lokale omroep voor website

    Na de opname van een maandelijks praatprogramma (dat elke keer op een andere plek wordt opgenomen en tegelijkertijd uitgezonden) was er de vraag of er een foto genomen kon worden voor de webpagina van de lokale omroep waar iets over het programma verteld wordt en de afleveringen terug te kijken zijn.

    Omdat we na de uitzending altijd direct beginnen met afbouwen en we niet de mogelijkheid hadden om de mensen op het terras die in de achtergrond plaats hadden genomen even te verwijderen werd het een vlug-vlug-vlug foto, maar ik ben toch erg tevreden met het resultaat, ondanks de volle zon waar ze tegenin moesten kijken.

    EOS 6D
    100m f2

    1/180ste (die lagere flits-synchronisatiesnelheid ten opzichte van de 60D, ik kan er maar niet aan wennen)
    f8
    ISO 100


  • #2
    Re: Portret van presentatoren bij de lokale omroep voor website

    Als er wordt gevraagd om een foto te maken voor op de website dan vind ik het raar dat er geen tijd (een paar minuten? )wordt vrij gemaakt om die man daar achter even weg te halen. Zou je ook nog kunnen shoppen.?
    Maar ziet er gezellig uit voor op de website.

    Wat bedoel je eigenlijk met "die lagere flits-synchronisatiesnelheid ten opzichte van de 60D"? Waar je niet aan kan wennen?

    Comment


    • #3
      Re: Portret van presentatoren bij de lokale omroep voor website

      Ik zou kunnen shoppen, maar ik vrees dat het niet echt mooi wordt (ik heb alleen Photoshop Elements 14), vooral gezien de niet erg nadrukkelijk aanwezige scheiding tussen de rechter presentator zijn hoofdhaar en dat van de man in kwestie. Er zijn bijzonder veel beeldelementen die ik zou moeten gaan tekenen bij het weghalen.

      De EOS 60D heeft een flitssynchronisatiesnelheid van 1/250ste. Dat is met erg zonnige omstandigheden genoeg om net even dat iets grotere diafragma te kunnen kiezen tijdens het flitsen zonder (zoals ik in dit geval eigenlijk had willen doen) meteen naar een ND filter te moeten grijpen. Ik wilde eigenlijk de achtergrond nog iets meer onscherp maken, maar liep al vrij snel weer tegen de beperking van de 1/180 op de 6D aan.

      Comment


      • #4
        Re: Portret van presentatoren bij de lokale omroep voor website

        1 klein stapje naar links en de persoon in de achtergrond was weg...
        http://www.catchlight.be
        Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
        https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

        Comment


        • #5
          Re: Portret van presentatoren bij de lokale omroep voor website

          De fotograaf doet een stapje naar rechts, en wég is die man op de achtergrond. Is dat zo moeilijk? (en kost al helemaal geen tijd).
          Wel knap dat die jongens zo tegen de zon in kunnen kijken, en overigens ook goed belicht.
          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
          (BD1383NL)

          Comment


          • #6
            Re: Portret van presentatoren bij de lokale omroep voor website

            Eens met de kritiek over het stapje naar links doen in de twee reacties hierboven.
            Het mag geen excuus zijn, maar helaas zijn het dingen waar je na een uur camerawerk, met daarvoor 2 tot 3 uur opbouwen en tijdens de hectiek van het afbouwen niet altijd meer op let.

            Het wegshoppen wil ik wel gaan proberen, maar ik ben bang dat het ongelooflijk zichtbaar wordt.

            Comment


            • #7
              Re: Portret van presentatoren bij de lokale omroep voor website

              Valt wel mee als je er even voor gaat zitten

              Comment


              • #8
                Re: Portret van presentatoren bij de lokale omroep voor website

                Sorry, maar nu zitten er ontzettend zichtbaar dubbele elementen in de foto (ik waardeer de moeite, begrijp me niet verkeerd). We vinden bij ons echter dat er niet zichtbaar gephotoshopped mag worden in foto's voor een nieuwsmedium.

                Comment


                • #9
                  Re: Portret van presentatoren bij de lokale omroep voor website

                  Oorspronkelijk geplaatst door sugarman2 Bekijk bericht
                  Valt wel mee als je er even voor gaat zitten
                  Bij uitsnijden wel altijd de randen eventjes zachtjes blurren, nu is duidelijk te zien waar je bezig bent geweest...
                  Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                  (BD1383NL)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Portret van presentatoren bij de lokale omroep voor website

                    Ik ben er een halve minuut mee bezig geweest en als als ik er een minuut van had gemaakt had je het niet gezien en alleen wij zien dit ook overigs omdat wij het weten
                    Gewoon de cloontool gebruiken en niemand die het ziet.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Portret van presentatoren bij de lokale omroep voor website

                      Daar ben ik het niet mee eens. Ik onderschat de aandachtige blik van onze kijker nooit, er zijn altijd mensen die gevoelig zijn voor een onnatuurlijke herhaling in het beeld, of (zoals bij ons recent bleek) een frame of 3 a-synchroniteit tussen beeld en geluid.
                      Dan kun je nog zo hard roepen dat wij het weten en anderen het daardoor niet zullen zien, maar zo werkt het niet, in nieuwsfoto-s hoort (wat ons als lokale omroep betreft) niet zichtbaar (en eigenlijk gewoon helemaal niet) gephotoshopped te worden.
                      Last edited by Alex_en_Iris; 7 oktober 2016, 13:51.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Portret van presentatoren bij de lokale omroep voor website

                        Dan begrijp ik eigenlijk niet goed waarom je je commercieel werk hier ter discussie of beoordeling zet ?

                        D.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Portret van presentatoren bij de lokale omroep voor website

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alex_en_Iris Bekijk bericht
                          Daar ben ik het niet mee eens. Ik onderschat de aandachtige blik van onze kijker nooit, er zijn altijd mensen die gevoelig zijn voor een onnatuurlijke herhaling in het beeld, of (zoals bij ons recent bleek) een frame of 3 a-synchroniteit tussen beeld en geluid.
                          Dan kun je nog zo hard roepen dat wij het weten en anderen het daardoor niet zullen zien, maar zo werkt het niet, in nieuwsfoto-s hoort (wat ons als lokale omroep betreft) niet zichtbaar (en eigenlijk gewoon helemaal niet) gephotoshopped te worden.
                          Lache deze opmerking Is het je opgevallen dat de broek van de man er nog is? Niet gezien zeker.
                          En ik heb iemand hier de bewerking laten zien met de vraag of die iets vreemds kon ontdekken qua bewerking. Helemaal niets. Zelfs niet die been van de man. Tja, dus je mag best de kijker en je zelf onderschatten

                          Comment


                          • #14
                            Re: Portret van presentatoren bij de lokale omroep voor website

                            Omdat het hier niet om commercieel werk gaat. De lokale omroep van mijn stad is een publieke lokale omroep en ik ben daar vrijwilliger, een commerciële fotograaf kunnen we niet betalen, zeker als we het vanuit het idee benaderen dat we dit soort dingen ook prima zelf kunnen. De commercieel fotograaf was een kwartiertje voor afloop waarschijnlijk even langsgekomen om aan het eind van het programma de foto te maken en dan weer te vertrekken en de fout met de persoon rechtsachter niet te maken door anders te kadreren, maar dan waren we wel veel geld kwijt geweest voor iets dat we prima zelf kunnen.

                            We hebben de instelling dat we zo min mogelijk photoshoppen in foto's, of dat nou nieuwsfoto's zijn of foto's voor gebruik in ons website ontwerp. Mocht het toch nodig zijn (bijvoorbeeld om een takje dat ergens in een hoek met blauwe lucht zit weg te shoppen) dan moet het wel onzichtbaar zijn.
                            De aanpassing van sugarman2 vind ik, met alle respect echt opvallen en doet me denken aan een fotograaf bij ons die een keer een halfbakken poging waagde een hele persoon uit te gummen en daarbij complete schaduwpartijen kopieerde. Ondanks dat ík de foto niet had gemaakt was het 't eerste dat ik zag.

                            Het been van de man in kwestie heb ik wel degelijk gezien, maar ik werd al direct afgeleid door de dubbele elementen in de foto rechts naast het hoofd van de man rechts en besloot me daarop te richten.

                            Bovendien heb je het maar 1 persoon gevraagd. De organisatie in kwestie waar de foto voor is, is een lokale omroep met een bereik van 2000 vaste kijkers (waarvan we zeker weten dat ze regelmatig kijken, luisteren of onze website bezoeken), dat is nogal een vergroting van de schaal waarop we vragen of klachten kunnen krijgen over iets dat er op onze website, TV of radiozender gebeurd.
                            Last edited by Alex_en_Iris; 7 oktober 2016, 21:30.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Portret van presentatoren bij de lokale omroep voor website

                              Dan zou ik er verder niet te zwaar aan tillen en ook niet als er een takje in de lucht vliegt want van de 2000 mensen gaan er een paar daar weer over vallen en daar zit niemand op te wachten.

                              Comment

                              Working...
                              X