Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E-reader vraagje.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • E-reader vraagje.

    De dochter zou graag een ereader willen aanschaffen.
    Ik besef dat e-ink niet de mogelijkheden biedt van LCD of OLED, maar...

    * kan je met een E-reader op het web?
    * kan je statische sites ( Zoals BD bv.) bezoeken?
    Ik kan me wel voorstellen dat youtube niet gaat lukken, maar gewoon een tekst-site, of een winkel-site?
    * kan je er je mail op lezen?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: E-reader vraagje.

    Ik denk dat het zal afhangen van model tot model.
    ik gebruik al jaren een kindle (amazon) en ik ben er eigenlijk wel enthousiast over. Ik gebruik hem naast een ipad en android-smartphone.
    Waarom dan toch die kindle : batterijgebruik en ik heb dan een hele stapel boeken mee (alle handleidingen van mijn fotoapparatuur bv).

    Met mijn Kindle kan ik enkel op het web om mijn account (boeken) te synchroniseren (geen email, geen websites) maar misschien hebben de recente toestllen wel die optie.

    Vriendelijke groeten
    Peter

    Comment


    • #3
      Re: E-reader vraagje.

      Met de Kobo HD Glo kan je op het web. Maar ik vind dit alles behalve geschikt om te surfen.
      E-ink is niet geschikt voor snelle pagina wissels en is in Z/W.
      Maar in noodgevallen kan je bvb. Googelen om iets te weten te komen.
      De browser is WEL geschikt, en bedoeld, om nieuwe boeken te kopen en te downloaden op het net. Alsook om woordenboeken, vertalend of verklarend, en leuke fonts (chinees of arabisch bvb. ) te downloaden.
      Als je een Kobo test : > instellingen > betafuncties.
      Om boeken te lezen is het een prachtig ding.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: E-reader vraagje.

        Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
        Ik denk dat het zal afhangen van model tot model.
        ik gebruik al jaren een kindle (amazon) en ik ben er eigenlijk wel enthousiast over. Ik gebruik hem naast een ipad en android-smartphone.
        Waarom dan toch die kindle : batterijgebruik en ik heb dan een hele stapel boeken mee (alle handleidingen van mijn fotoapparatuur bv).

        Met mijn Kindle kan ik enkel op het web om mijn account (boeken) te synchroniseren (geen email, geen websites) maar misschien hebben de recente toestllen wel die optie.

        Vriendelijke groeten
        Peter
        Dank U Peter, dat is ook zo wat ik overal meen te lezen: ze bieden wel internetconnectiviteit, maar enkel en alleen om boeken op te halen.
        Ze zou het leuk vinden als ze in de tuin naar bv. Zalando kon kijken

        In volle daglicht surfen gaat in feite nog steeds niet met geen enkel tablet.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: E-reader vraagje.

          Ha, ik had de reactie van Skitch niet gezien - je was 2 minuten na Peter.
          Over Kobo heb ik al veel goeds gelezen, we focussen ons nu op een Kobo H2O.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: E-reader vraagje.

            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
            Met de Kobo HD Glo kan je op het web. Maar ik vind dit alles behalve geschikt om te surfen.
            E-ink is niet geschikt voor snelle pagina wissels en is in Z/W.
            Ja, ik weet het; ik heb een EPD-horloge: solar powered, radiogestuurd en superscherp afleesbaar:

            http://global.ra***en.com/en/store/s.../item/sdga002/

            Solar radio wave correction (S770)
            -Accuracy: non-receipt when the mean monthly rate ± 15 seconds
            -Fully charged approx. 9 months
            ( power saw at about 41 months )
            - And power save features style change capability (5 different times to display any available)
            ・ Alarm function
            ・ Full auto calendar function
            ・ World time function (32 cities)
            ・ Equipped features
            ・ Dual time display function
            ・ Sound demo features
            ・ LED light features
            ・ Radio fix functionality (receive radio signals originating from Japan, America, Germany, United Kingdom)
            ・ Auto receive function
            ・ Forced reception function
            ・ Reception result display function
            -For daily use reinforced waterproof (10 ATM)
            -Push-3 Folding Buckle
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: E-reader vraagje.

              Heb al jaren een ereader, maar om te surfen? Zou ik niet doen om meer te weten dan wanneer mijn trein is of iets op wikipedia. Statische websites met eerder tekst dan foto's lukken nog. Maar die dingen lopen wat updates betreft zoveel achter dat veel sites niet eens goed weergegeven worden.

              Om te lezen zijn die echter top en zou ik niets anders willen. Langs de andere kant zouden ze eens wat moeite mogen doen om .pdf deftig weer te geven.

              Comment


              • #8
                Re: E-reader vraagje.

                Ik zie nu ook dat er slechts weinig ereaders zijn die cbr kunnen weergeven. Maar ik heb wel ontdekt dat je cbr kan converteren naar Pdf.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: E-reader vraagje.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  Ik zie nu ook dat er slechts weinig ereaders zijn die cbr kunnen weergeven. Maar ik heb wel ontdekt dat je cbr kan converteren naar Pdf.
                  De Kobo Glo HD kan cbr/cbz lezen. Zie : https://www.bol.com/nl/p/kobo-glo-hd...00000041424793
                  Er is een goed omzettingsprogramma : http://toepub.com/
                  Met een "onafhankelijke" e-reader, dus niet Amazon- gebonden Kindle bvb., dan is "Calibre" een prachtig hulpmiddel. http://calibre-ebook.com/
                  .PDF's lezen is niet prettig, lees lastig, met de Kobo HD Glo
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #10
                    Re: E-reader vraagje.

                    Ik heb al jaaaaren een e-reader van Sony. Maar ik gebruik die waarvoor hij ontworpen werd, om boeken te lezen.
                    Voor andere zaken heb ik andere toestellen.
                    Eén toestel dat voor alles goed is... .
                    Maar dat je niet alle toestellen voor je dochter (leeftijd ??) wil kopen begrijp ik dan ook weer.

                    Comment


                    • #11
                      Re: E-reader vraagje.

                      Overweeg eens of het misschien beter voor je dochter is om de boeken te lezen op de tablet.
                      't Heeft voor- en nadelen, maar voor mij is het lezen op de tablet.

                      Comment


                      • #12
                        Re: E-reader vraagje.

                        Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                        Overweeg eens of het misschien beter voor je dochter is om de boeken te lezen op de tablet.
                        't Heeft voor- en nadelen, maar voor mij is het lezen op de tablet.

                        Ja maar een e-reader is absoluut rustiger voor de ogen én hij is relatief "goedkoop" tov een tablet.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: E-reader vraagje.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Ja maar een e-reader is absoluut rustiger voor de ogen én hij is relatief "goedkoop" tov een tablet.
                          En als je de verlichting niet gebruikt kan je weken aan een stuk lezen zonder de batterij op te laden.
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • #14
                            Re: E-reader vraagje.

                            Ik gebruik de Kobo GLO HD.
                            Wil niet meer terug naar echte boeken.
                            Kan beamen dat het rustiger is voor de ogen dan een tablet en lezen bij zonlicht gaat ook.
                            Wie veel reist spaart gewicht uit en ik kan nu in bed lezen zonder de partner te storen omdat er een lichtje moet blijven branden.
                            En om de 3 maand eens opladen.
                            Surfen doe ik er amper mee. Het gaat wel maar te traag en niet handig.
                            Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
                            M.v.g. Marc

                            Comment


                            • #15
                              Re: E-reader vraagje.

                              Voor mij blijven echte boeken toch nog veel beter. Een bladwijzer, snel voor-achter, geen pc nodig (want die programma's voor ereaders trekken eerlijk gezegd op geen fluit) tekeningen en formules blijven beter leesbaar etc. Maar voor op de trein is zo'n ereader natuurlijk handiger dan een folio model van 500 pagina's.

                              Comment

                              Working...
                              X