Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke auto huren ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke auto huren ?

    Voor onze volgende 14 daagse rondreis zijn we aan het bekijken welke huurwagen we best nemen. We twijfelen nog tussen een Hyundai I20 of een Toyota Corolla . De corolla is bijna 100 euro duurder. In het verleden huurden we steeds een corolla en weten we dus dat daar 2 grote koffers in kunnen. Maar we hebben geen idee hoe groot de koffer van zo een Hyundai i20 is. Als ik google kom ik uit op 310L voor de i20 en 452L voor de Toyota. Maar ik heb geen idee of in een koffer van 310L 2 grote koffers kunnen.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Welke auto huren ?

    Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    Voor onze volgende 14 daagse rondreis zijn we aan het bekijken welke huurwagen we best nemen. We twijfelen nog tussen een Hyundai I20 of een Toyota Corolla . De corolla is bijna 100 euro duurder. In het verleden huurden we steeds een corolla en weten we dus dat daar 2 grote koffers in kunnen. Maar we hebben geen idee hoe groot de koffer van zo een Hyundai i20 is. Als ik google kom ik uit op 310L voor de i20 en 452L voor de Toyota. Maar ik heb geen idee of in een koffer van 310L 2 grote koffers kunnen.

    mir
    Naar en/of in welk land ?? Voor mij speelt dat een grote rol. Liever geen grote auto voor Cyprus en vooral niet voor Corsica bvb.
    In andere landen ben je dan weer beter af met een grotere en/of krachtiger wagen.
    Op La Palma graag een kleine wagen voor de smalle berg- en dorpwegen, maar dan wel eentje met pit om deftig de bergen over te komen.
    Keuze hangt van zoveel factoren af, dat je niet zomaar kan zeggen ik rij graag met die wagen... eerst het land/wegeninfrastructuur kennen en dan de wagen kiezen... dat doe ik tenminste altijd.

    Comment


    • #3
      Re: Welke auto huren ?

      Ze zitten beide in de groep "economy" Het is voor een rondreis omgeving Johannesburg / kruger park. Indien mijn koffers niet in de koffer geraken zal ik misschien wel kunnen upgraden naar een ander model maar we gaan boeken via een bemiddelaar ala sunnycars of cardelmar en of dat dan ter plaatse nog kan aangepast worden weet ik niet.

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: Welke auto huren ?

        Kijk eventueel eens rond op sites van autoreviews.Misschien kun je daar de kofferconfiguratie zien?Eventueel eens langs gaan bij een Hyundaidealer.Zeg maar zowat.
        Mijn Audi heeft zogezegd een grote koffer;volume dat wel,maar door de lage achterruit krijg je er met moeite 2 waterbakken naast mekaar in.(en dan nog dwars gezet.)

        Comment


        • #5
          Re: Welke auto huren ?

          Hangt ook af van met hoeveel personen jullie zijn hé Mir, je kan desnoods en indien mogelijk een van de achterzetels plat leggen.
          Bij de vier keer dat wij naar Zuid-Afrika zijn geweest kregen wij geen enkele keer de wagen die we gevraagd hadden
          maar steeds een upgrade voor hetzelfde geld, laatste keer zelfs een 3.0 liter 4X4 terwijl we voor een Nissan middenklasser hadden gekozen.
          Zelfde verhaal in Portugal, daar kozen we voor een Ford Fiesta en kregen een Ford Focus.

          Comment


          • #6
            Re: Welke auto huren ?

            We zijn met 2 volwassenen en 1 kind. We hebben 2 grote koffers mee en zo een kleine die mee mag als handbagage. Zit dan pampers pyama en wat speelgoed in voor de kleine. Deze kleine koffer plaatsten we dan in de wagen naast hem.

            Misschien niet zo een slecht idee om eens naar een dealer te stappen en dat model te bekijken. Maar inderdaad je krijgt niet altijd het model dat je gereserveerd hebt.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: Welke auto huren ?

              Ik snap niet dat die in dezelfde categorie zitten.
              De Auris/Corolla is eerder Golf klasse, en de i20 eerder Polo.

              Je weet nooit op voorhand welke auto je juist zal krijgen, tenzij je bv specifiek een model kan kiezen, maar dan zit je echt in de dure klasse. Prijzen gaan dan direct sterk omhoog, maar dan kies je bv een Audi TT of een Porsche....

              Comment


              • #8
                Re: Welke auto huren ?

                Reserveer de kleinste, bevalt je het niet dan kan je ter plaatse een upgrade vragen (of zelfs krijgen...).
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke auto huren ?

                  Ga bij een Hyundai dealer langs en bekijk de i20 eens.
                  Kunt ge voor uzelf niet uitmaken of het kleiner mag zijn dan wat je gewend bent?
                  Trouwens kan uw grote koffer kleiner of groter zijn dan iemand anders gote koffer, moeilijk om raad te geven.

                  En anders ... voor 100€ zitten sukkelen met een kleine wagen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke auto huren ?

                    Alles hangt af van locatie en hoeveel km je gaat rijden. Ga er van uit dat je niet krijgt wat je besteld hebt wat betreft model. Daarom dat je ook een auto huurt van een bepaalde klasse, geen model. Op Malta hadden we een kleine auto (genre Nissan Micra) en dat was ideaal omdat we geen bagage moesten laden, op Mauritius hadden we een Toyota Yaris (alweer geen bagage) maar op Reunion reden we met een Dacia Duster hoewel we gewoon een "full size" hadden besteld.
                    We doen normaal een 4000/5000 Km met 3 volwassenen en 2 grote koffers + 3 rugzakken. We hebben ter plaatse ook altijd een voorraadje eten/drinken bij voor picknicks en boeken al jaren fullsize wagens. Slechts twee keer kregen we het model dat we kozen, mogelijk omdat dat ook het grootste percentage van de vloot was, Toyota Camry, beide keren in Australie.

                    Als je met wat extra kost je vakantie wat comfortabeler kan doorbrengen en niet altijd alles moet stapelen en puzzelen om alles te kunnen laden is het dat (voor ons alvast) wel waard.

                    Hou er ook rekening mee dat modellen anders kunnen zijn "op den vreemde" dan hier.

                    Zorg er voor dat je in Zuid Afrika niet te veel je ruitenwissers gebruikt i.p.v. richtingaanwijzers
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke auto huren ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      Alles hangt af van locatie en hoeveel km je gaat rijden. Ga er van uit dat je niet krijgt wat je besteld hebt wat betreft model. Daarom dat je ook een auto huurt van een bepaalde klasse, geen model. Op Malta hadden we een kleine auto (genre Nissan Micra) en dat was ideaal omdat we geen bagage moesten laden, op Mauritius hadden we een Toyota Yaris (alweer geen bagage) maar op Reunion reden we met een Dacia Duster hoewel we gewoon een "full size" hadden besteld.
                      We doen normaal een 4000/5000 Km met 3 volwassenen en 2 grote koffers + 3 rugzakken. We hebben ter plaatse ook altijd een voorraadje eten/drinken bij voor picknicks en boeken al jaren fullsize wagens. Slechts twee keer kregen we het model dat we kozen, mogelijk omdat dat ook het grootste percentage van de vloot was, Toyota Camry, beide keren in Australie.

                      Als je met wat extra kost je vakantie wat comfortabeler kan doorbrengen en niet altijd alles moet stapelen en puzzelen om alles te kunnen laden is het dat (voor ons alvast) wel waard.

                      Hou er ook rekening mee dat modellen anders kunnen zijn "op den vreemde" dan hier.

                      Zorg er voor dat je in Zuid Afrika niet te veel je ruitenwissers gebruikt i.p.v. richtingaanwijzers
                      Dat is een waarheid als een koe.
                      Ik heb het al dikwijls gezegd, de dag dat ik op een reis naar een paar 100 euro moet kijken om het eventueel ergens te besparen maar dan op bvb. comfort moet inboeten, dan blijf ik thuis .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke auto huren ?

                        We gaan het op de Corolla houden zoals de voorbije 3 jaar. Enige minpunt is dat die lager bij de grond zit dan bvb een SUV of Crossover. Maar in krugerpark is dat geen probleem de wegen zijn daar goed onderhouden. De reis start in Johannesburg richting Marloth Park dat is een vakantiepark onder kurger park. Daar verblijven we 1 week in een vakantiehuisje. Daarna gaat het richting Kruger waar we 1 nacht verblijven in Satara rest camp. Vervolgens rijden we verder omhoog richting Olifant restcamp waar we 2 nachten verblijven. Daarna rijden we kruger uit en verblijven we nog ergens 2 nachten in Hazyview waarna we terug naar de luchthaven gaan voor de terugreis.

                        mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke auto huren ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                          We gaan het op de Corolla houden zoals de voorbije 3 jaar. Enige minpunt is dat die lager bij de grond zit dan bvb een SUV of Crossover. Maar in krugerpark is dat geen probleem de wegen zijn daar goed onderhouden. De reis start in Johannesburg richting Marloth Park dat is een vakantiepark onder kurger park. Daar verblijven we 1 week in een vakantiehuisje. Daarna gaat het richting Kruger waar we 1 nacht verblijven in Satara rest camp. Vervolgens rijden we verder omhoog richting Olifant restcamp waar we 2 nachten verblijven. Daarna rijden we kruger uit en verblijven we nog ergens 2 nachten in Hazyview waarna we terug naar de luchthaven gaan voor de terugreis.

                          mir
                          Een goede raad Mir, huur niet bij Hertz in ZA, wij zijn er ooit voor 4.000 € opgelicht geweest, 100% zeker is dat bij Hertz gebeurd, en hier was nog een BD lid die het er ook twee keer heeft voor gehad.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke auto huren ?

                            Nee geen Hertz het zal waarschijnlijk Budget worden.

                            mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke auto huren ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Een goede raad Mir, huur niet bij Hertz in ZA, wij zijn er ooit voor 4.000 € opgelicht geweest, 100% zeker is dat bij Hertz gebeurd, en hier was nog een BD lid die het er ook twee keer heeft voor gehad.
                              Over Hertz heb ik ook een aantal klachten gehoord wereldwijd, ik probeer deze dan ook te mijden.
                              Maar allicht zijn er verschillen van land tot land.
                              Heb goede ervaringen met Avis en Europcar. Sixt eerder middelmatig.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment

                              Working...
                              X