Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop to beamer probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop to beamer probleem

    Vroeger zeulde ik dagelijks laptops mee van 2 tot 3 kg maar sinds ik problemen heb met mijn schouders telt elke gram.

    De laptop die tot nu toe het best aan mijn verwachtingen tegemoet kwam is de HP SPECTRE X360:

    In samenwerking met Microsoft ontwikkelde HP de Spectre x360, een ultrabook met een 360 graden draaibaar scherm. Wij keken of we de hand van Microsoft in de Spectre kunnen ontdekken.


    Ik heb de i7 versie met 512GB SSD

    Supermooi en scherp scherm, alhoewel ik nog steeds een mat scherm prefereer, maar ja, je kan niet alles hebben.
    Gewicht is 1,45 kg en zelfs de batterijduur valt heel goed mee - ik heb wel steeds netstroom ter beschikking, maar thuis werk ik tot een putje in de nacht op een andere computer (ik zet dan soms bestanden over van de ene op de andere laptop via het netwerk of de NAS ) en deze Spectre staat uren op zonder een kick te geven.

    Soit: het probleem is mijn beamer.

    De vaste kabel die aan de beamers is geconnecteerd ( en op het plafond loopt ) was een VGA kabel.
    Mijn vorige laptop had nog een VGA aansluiting, maar deze Spectre dus niet.

    Gemakkelijkshalve dus maar een HDMI to VGA adapter gekocht.

    Niet ideaal want HDMI = digitaal en VGA = analoog ( iets moet dus ergens de "switch maken ? )

    Dom geweest want zo'n adapter van HP gekocht en daar zaten dus géén gaatjes in om de VGA kabel in vast te schroeven
    Gevolg: het geheel zit wel goed in mekaar, maar bij het minste dat de laptop of de zware VGA-kabel wat verschuiven begint er lichte speling op
    de connectie te komen en kan de beamer zijn source niet meer vinden.

    Ik dacht eerst dat het een probleem van de computer was, maar soms HAD ik beeld, en soms viel het uit.
    Wanneer ik beeld had, kon ik uitbreiden, dupliceren, enz....maar wanneer ik geen beeld had, zag de graka niet dat er een "tweede" monitor aan de laptop hing.

    1) Ik dacht eerst van een nieuwe connector te kopen: eentje waar ik wél de VGA kon in vastschroeven.
    2) Ik zou erbij ook zo'n soort USB-dock kunnen kopen ( zou toch gemakkelijk zijn om minder kabels in te pluggen )

    3) Ik zou kunnen vragen of men de oude VGA kabel wil verwijderen en er een nieuwe HDMI-kabel wil in leggen ?
    Zou dit uiteindelijk niet de beste oplossing zijn ? Ook naar de toekomst toe ?

    Nu, de beamer is ook een oud beestje:

    Mitsubishi EX321U projector specs, projector reviews and current street prices.


    maar er zit dus wél een HDMI-ingang op.

    Ik zou de HDMI-kabel zelf bestellen, maar hij moet nogal lang zijn: ik schat 7 meter ? misschien langer ? Ik zou het eens moeten opmeten.

    Nu de vraag ( )

    Zijn alle HDMI-kabels goed ? Heeft een flat-cable meerwaarde of is die net kwetsbaarder.

    Als ik op allekabels.nl kijk, valt de prijs nogal mee.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Laptop to beamer probleem

    Update: het één sluit het ander niet uit ===> ik zou toch graag weer een docking station hebben.

    Maar het bos en de bomen hé......en alles moet dan via een USB-poort - gaat dat wel goed komen ?

    Hier het bos: ( hopelijk werkt de link )

    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: Laptop to beamer probleem

      hdmi naar vga ( schroefbaar) 29 euro

      Comment


      • #4
        Re: Laptop to beamer probleem

        Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
        Mja ook al gezien, maar zou ik hem toch niet beter via HDMI verbinden ?
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Laptop to beamer probleem

          Als de mogelijkheid er is om meteen de juiste kabel te gebruiken zodat er geen adapter nodig is, dan zal dat altijd de beste oplossing zijn.
          Hebben ze die VGA kabel niet in een kabelgoot gemonteerd?
          Als dat het geval is, dan kan je er misschien een HDMI kabel bij in krijgen.
          Dat hebben wij in het lokaal van de fotoclub ook gedaan, beide kabels zijn er dus, als iemand een oudere laptop wil aansluiten, dan wordt de VGA kabel gebruikt, op een nieuwere laptop en de computer van de club wordt de HDMI gebruikt.
          Let er wel op dat de HDMI kabel niet veel langer wordt gekozen dan nodig, want een te lange HDMI kabel kan voor problemen zorgen omdat het signaal dan soms te zwak wordt (tot 15m zijn er meestal geen problemen).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Laptop to beamer probleem

            Ik denk dat hij in een kabelgoot ligt; ik ga morgen nog eens kijken om zeker te zijn + om de lengte te meten.
            Volgens mij moet 7,5 meter lang genoeg zijn.
            Maar ik weet niet of de HDMI er nog bij kan.

            Deze lijkt me toch, OK, niet te dik en ook zeker niet te duur.



            Ze vragen ongeveer 5 euro voor de verzending, dus deze zou op 17 euro komen.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Laptop to beamer probleem

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Mja ook al gezien, maar zou ik hem toch niet beter via HDMI verbinden ?
              natuurlijk is hdmi --> hdmi altijd beter , maar je moet hem kunnen leggen

              Comment


              • #8
                Re: Laptop to beamer probleem

                Net de kabel gaan opmeten: iets minder dan 7 m.
                Ook de verantwoordelijke gesproken: hdmi kabel zal gelegd worden, maar de VGA zal plaats moeten ruimen. ( Er zit ook een stroomkabel in de kabelgoot.)

                Iemand verstand van USB docks?

                Ik zou voor de Kensington SD3600 gaan.
                Last edited by Alfa Centauri; 1 oktober 2016, 17:15.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment

                Working...
                X