Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groothoek zoomlens voor D7200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groothoek zoomlens voor D7200

    Ik zou naast mijn 18-140 kitlens een groothoeklens willen aanschaffen voor op mijn D7200.
    Heb reeds enkele reviews gelezen van de meeste opties, maar zou graag wat meer praktijkervaring van jullie willen hebben

    Ik schiet graag landschapsfoto's en ben ook niet vies van architectuur. Een groot diafragma is niet echt nodig denk ik, gezien de meeste foto's tussen f8 en f16 zullen zitten. Aangezien ik met filters zal werken valt bv. een Sigma 12-24mm met ingebouwde zonnekap al af. Beeldstabilisatie is ook niet echt nodig.

    Volgende lenzen zijn momenteel de kanshebbers:
    • Tokina 11-16mm f/2.8 AT-X 116 Pro DX
    • Tokina 12-28mm f/4.0 AT-X Pro DX
    • AF-S Nikkor DX 10-24mm f/3.5-4.5G ED
    • Sigma 10-20mm F/3.5 EX DC HSM


    Ik heb in het verleden enkel met merkeigen objectieven gewerkt. Gezien het prijsverschil tussen de Nikkor en de Tokina/Sigma neem ik ook deze in overweging.

    Heeft er iemand ervaring met bovenstaande objectieven en wat zijn de bevindingen?
    Last edited by Brand New Image; 30 september 2016, 20:55.
    --> www.brandnewimage.be <--

  • #2
    Re: Groothoek zoomlens voor D7200

    Ik zou voor minimum 10mm op het breedste gaan, 1 of 2mm bij een breedhoek scheelt nl erg veel, ik er vaak op uit met iemand die de nikkor 10-24 heeft, prachtlens! En licht ook
    Beeldkwaliteit is erg goed ook
    Ikzelf zou indien cropsensor hiervoor kiezen, heb vroeger nog de sigma 10-20 f4-f5.6 gehad maar die is op de meeste gebieden minder goed

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Groothoek zoomlens voor D7200

      Al eens gekeken naar de 8-16mm van Sigma?
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #4
        Re: Groothoek zoomlens voor D7200

        Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
        Al eens gekeken naar de 8-16mm van Sigma?
        Deze heeft geen filterdraad wat een vereiste is voor de topicstarter...

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Groothoek zoomlens voor D7200

          Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
          Deze heeft geen filterdraad wat een vereiste is voor de topicstarter...

          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
          Dat deze geen filterdraad heeft is wat kort door de bocht. Maar je verliest een deel van je foto.
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

          Comment


          • #6
            Re: Groothoek zoomlens voor D7200

            Ik heb die Sigma, gebruik die voor landschap en architectuur en ben er best tevreden over.

            Comment


            • #7
              Re: Groothoek zoomlens voor D7200

              Ja ik breek die lens niet af hoor, heb zelf de fullframe-variant, en ook hierbij kan je filters gebruiken, al wordt het wat duurder dan

              Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #8
                Re: Groothoek zoomlens voor D7200

                Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                Al eens gekeken naar de 8-16mm van Sigma?
                Ja, maar die viel af o.w.v. het niet kunnen gebruiken van schuiffilters.
                --> www.brandnewimage.be <--

                Comment


                • #9
                  Re: Groothoek zoomlens voor D7200

                  Oorspronkelijk geplaatst door Brand New Image Bekijk bericht
                  Ja, maar die viel af o.w.v. het niet kunnen gebruiken van schuiffilters.
                  Je kan het wel maar dat zijn dure filters, hittech lucroit systeem is zo een voorbeeld, deze heb ik zelf

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Groothoek zoomlens voor D7200

                    mijn Sigma kon je wel schuiffilters zetten, maar niet gebruiken(omdat het dan in beeld kwam aan de korte kant), dus daar ook nog opletten. Ik hield het filter gewoon vast aan hoekje en hield het ervoor.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Groothoek zoomlens voor D7200

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      mijn Sigma kon je wel schuiffilters zetten, maar niet gebruiken(omdat het dan in beeld kwam aan de korte kant), dus daar ook nog opletten. Ik hield het filter gewoon vast aan hoekje en hield het ervoor.
                      Das omdat je voor groothoek een andere houder nodig hebt (groothoekhouder p-systeem) ofwel de 100mm filters + houder

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                      portfolio en workshops:
                      https://www.bennybulke.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Groothoek zoomlens voor D7200

                        Ik gebruik de sigma op mijn D7200 en ben er tevreden mee.
                        Nikon D7200, Nikon D750, Nikon 24-70, Nikon 28-300, Nikon 16-85, Nikon 50mm 1.4, Sigma 70-200 2.8, Sigma 105 2.8 Macro, Tamron 18-200, sigma 10-20 3.5

                        Comment


                        • #13
                          Re: Groothoek zoomlens voor D7200

                          Ik ben een zeer tevreden gebruiker van de Tokina 11-16. Enige 'nadeel' dat ik ervaar is het beperkte zoombereik. Zodra ik naar een beeld met een wat kleinere beeldhoek wil gaan is het noodzakelijk om van lens te wisselen. Anderzijds wil ik zeker geen mm inboeten langs breedhoek zijde. Moest ik opnieuw kiezen, dan zou ik zeker eens de technische kwaliteit vergelijken met de nikkor 10-24.
                          D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                          Comment


                          • #14
                            Re: Groothoek zoomlens voor D7200

                            Door mn overstap naar fullframe nu gekozen voor de nikkkor 14-24, maar op mn d7200 zat vroeger hoofdzakelijk de Tokina 11-16. Heb em zelfs nog een paar maanden gebruikt op fullframe ook, maar dan enkel op de 16mm . Geen seconde spijt gehad van die aankoop! Het beperkte zoombereik kon me niet echt deren want stond toch meestal op de 11mm . Staat nu op de d7200 van mijne maat
                            Greetz
                            Dirk
                            Always happy to learn !

                            Comment

                            Working...
                            X