Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DVD schrijver

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DVD schrijver

    ter info: fotograferen - opslaan pc - op dvd zetten ( dit om te voorkomen dat men vraagt: dvd op camera's en accessoires?)
    vraag 1: wat is nu eigenlijk het verschil tussen dvd- en dvd+ ?
    vraag 2: de dvd's die je huurt/koopt om een film te bekijken, welk systeem is dat?
    vraag 3: ik heb al gemerkt dat de dvd- goedkoper is dan dvd+ (kwaliteit?)
    vraag 4: kunnen home dvd-spelers beide systemen afspelen?
    vraag 5: is het beter om een schrijver te kopen die beide systemen aankan?

    Als er iemand ( of meer) antwoord weet op 1 of meerdere vragen, dan zal ik u zeer dankbaar zijn, want ik denk mijn cd-rom schrijver te vervangen
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: DVD schrijver
    1. DVD+ en DVD- zijn twee verschillende standaarden om een DVD te beschrijven. De hele technische uitleg wat precies de verschillen zijn zou hier te ver leiden. Op dit ogenblik lijkt DVD+ de voorkeur weg te dragen.
    2. Dat is een DVD-ROM en heeft geen uitstaans met de twee hogergenoemde formaten.
    3. Daar zal weinig verschil tussen zitten qua prijs.
    4. De recente spelers wel, maar ook weer niet allemaal. Eventueel kan je controleren op de website van Videohelp of jou speler in het lijstje staat en welke types (en merken) DVD die aankan.
    5. Ik zou zeker kiezen voor ene die de beide types aankan. Alleen is het de vraag of binnenkort niet iedereen overschakeld op de double-layer DVD van meer dan 8 Gigabyte op één schijfje. De branders kosten niet zo gek veel, alleen de media is nog wat duur.
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Re: DVD schrijver

      De Plextor 712a heb ik al voor onder de honderd euro gezien. En die doet alle formaten behalve DL.. Ik heb hem zelf net aangeschaft en vind het een fijne brander. Ook de ondersteuning van Plextor is niet slecht! Plus dat er 2 jaar garantie op zit.

      Comment


      • #4
        Re: DVD schrijver

        plofkop,
        Deze markt evolueert nog sneller dan die van de digi camera's.

        Als schrijver zou ik inderdaad eentje nemen die de twee formaten aan kan.
        Maar ik zou de goedkoopste nemen. De dual layers zijn pas op markt en dus duurder. Het duallayer media is superduur dus je kan beter twee schijfjes van 4.7 GB gebruiken zeker voor foto's want daar speelt het geen rol of het nu op 1 of meer schijfjes staat. Als je films ript is het ietsje anders maar dan nog kan je beter rippen op een schijf van 4.7 of spiltsen over meerder single layers.

        Voor een DVD-player is er maar 1 regel. Neem een toestel uit den Aldi, Lidl, Gamma van een onbekend merk van zo'n 50 Eur. Dit soort toestellen kan gewoonlijk alles afspelen. (geen divx). De duurdere en bekendere merken geven hier veel meer problemen.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #5
          Re: DVD schrijver

          Ik zou geen rekening houden met de nieuwe technologiëen want de opvolger van de double layer is ook al op komst! Blu ray disks zullen meer dan 20GB kunnen stockeren, zie http://www.blu-ray.com/faq/ en zijn nu nog veel duurder dan double layer dvds.

          mvg
          Bert
          mvg
          Bert

          Comment


          • #6
            Re: DVD schrijver

            Ondertussen heb ik al wat brandertjes de revue zien passeren, en degene waar ik nog altijd de beste ervaringen mee heb is de Pioneer DVR-107.

            Die kan je ook kopen in zwarte blukversie onder het merk Medion.

            De kwaliteit van de gebrande schijfjes is hoger dan welke andere brander ook. Ik prefereer normaal Plextor voor branders, maar hier heeft Pioneer echt een winnaar in huis.

            Je kan ondertussen ook al de DVR-108 aanschaffen, wat een dual layer DVD-writer is, en voor de de prijs van 105 euro voor de bulkversie.
            De kwaliteit van de gebrande schijfjes is ook heel goed (alhoewel de 107 nog net een haartje beter zou zijn). Dual layer schijfjes kosten nu nog 10 euro per stuk, waar ik vandaag Platinum DVD+R 8x speeds gezien heb aan 55 euro per 100 stuks....

            DL is dus leuk voor binnen 3 a 6 maanden, maar nog niet voor onmiddellijk.

            PS: als je een Medion Pioneer DVR-107 (normaal zijn veel zwartgekleurde bulks van dit type), dan heb ik nog wel ergens een disk liggen om de kernel en firmware om te vormen naar een "echte" Pioneer, en dan kan je de updates van Pioneer downloaden en gebruiken, ipv dat je moet wachten op Medion.

            Comment


            • #7
              Re: DVD schrijver

              Verschil tussen +R en -R is eigenlijk de manier van formattering.
              Ik zou sowieso altijd DVD+R nemen omdat de foutcorrectie daarvan beter is.
              Meer info vind je hier.
              http://www.digifotofreak.nl

              Comment


              • #8
                Re: DVD schrijver

                Ik ben ook zeer tevreden van mijn plextor is wel een 708
                Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                Comment


                • #9
                  Re: DVD schrijver

                  Heb sinds een weekje een NEC 3500a, die zowel + als - aankan en DL. Kost iets van een 95€ bij tones in Mechelen. Is de zwarte bulk versie. Deze kan 16x schrijven. Heb alleen nog maar een paar dvd+rw's geschreven van Philips, geen problemen tot nu toe.
                  "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                  Comment


                  • #10
                    Re: DVD schrijver

                    Ik heb gezien dat aldi nederland er ene heeft voor 96 euro, is dat een goeie? www.aldi.nl
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #11
                      Re: DVD schrijver

                      In de Makro staat er een Dual Layer van LiteOn voor 75 euro!
                      Gallery: http://www.fotogallerij.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: DVD schrijver

                        dat zou dan de deze moeten zijn ??



                        Nu heb ik mij juist laten wijsmaken dat het beter is om een gekoelde (met ventilator) writer aan te schaffen, zoals sommige plextors dat zouden hebben.
                        Last edited by toerist; 6 september 2004, 22:51.
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment

                        Working...
                        X