Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mislukte foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mislukte foto's



    Van de ongeveer 120 foto's zijn er een 5- tal mislukt zoals te zien op de foto in de link .
    Iets met het geheugenkaartje ??? Foto is genomen met mijn Nikon D300 .

  • #2
    Re: Mislukte foto's

    Precies alsof het schrijven naar uw kaartje niet vlot verloopt, ik bedoel dat uw kaartje te traag is.
    Dat had toch 1 foto moeten zijn en is toch geen samenstelling van 3 foto's snel na elkaar genomen?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Mislukte foto's

      Inderdaad . Dit had één foto moeten zijn .

      Comment


      • #4
        Re: Mislukte foto's

        Dacht ik al, er zal een vertraging zijn tussen de processor en uw geheugenkaartje.
        Probeer eens een ander kaartje en best eentje die sneller is.
        Misschien dat Sandisk duurder is dan dat het moet zijn, maar aan de andere kant vraag ik mij af waarom Lexar zo goedkoop is.
        Ik heb al altijd Sandisk gekocht en nog nooit enig probleem ondervonden.
        En als je met een ander, en mss. sneller kaartje, dan nog eens zo'n foto's schiet zal het aan wat anders te wijten zijn en dan denk in de eerste plaats aan de processor in uw toestel.
        Hopelijk is het dat niet en is de schuldige uw geheugen kaartje.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Mislukte foto's

          Het geheugenkaartje wat ik gebruik heb is eentje van SanDisk Ultra 30 MB/s 8 GB .

          Comment


          • #6
            Re: Mislukte foto's

            Oeps, nogal een traag kaartje hé.
            Van Nikon ken ik niet veel af maar een sneller kaartje zal uw toestel wel nodig hebben denk ik.
            Ik heb onlangs nog een Sandisk 95MB/s 32GB gekocht (voor mijn X-T1) ietsje meer dan € 28,-- voor betaald.
            Eens in je handleiding kijken wat er aangeraden wordt.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Mislukte foto's

              Volgens mij heeft dit niets met de snelheid te maken.
              Als een kaart traag is, dan moet je gewoon langer wachten voor de foto op de kaart staat.

              Het kan wel aan de kaart liggen, maar niet aan de snelheid volgens mij. (maar je weet nooit)

              Wat ik wel een beetje raar vind, is dat de delen van de foto scherp afgelijnd zijn.
              Er staan 3 stukken van foto's op, maar ze lopen niet door elkaar.

              best eerst zoals voorgesteld een ander kaartje proberen.

              Comment


              • #8
                Re: Mislukte foto's

                Je kan proberen het kaartje te vervangen maar ik heb er geen goed oog in.
                Ik vermoed hier eerder een probleem in je camera zelf.

                Comment


                • #9
                  Re: Mislukte foto's

                  Let bij kaartjes goed oo de schrijfsnelheid. Die is niet het zelfde als de leessnelheid die op het kaartje is. Meestal is die veeeeeel lager. Vaak moet je die zelf gaan opzoeken. Zelfs de top bij sandisk is niet 100% gelijk aan de leessnelheid

                  Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                  Comment

                  Working...
                  X