Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotomateriaal in de bagage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotomateriaal in de bagage

    Hey

    Ik merk dat ik binnenkort "slechts" 8kg in de handbagage mag.

    Stoppen jullie al eens een body (van reflexcamera) e/of lens in de ruimbagage?
    Zo ja, wat is de ervaring?

  • #2
    Re: fotomateriaal in de bagage

    nee, nooit, voor je het weet is het namelijk of kapot, of verdwenen....

    wat ik in dat soort gevallen wel doe is een lens(en) in mijn jaszak stoppen bij inchecken.
    Als ze dan mijn handbagage wegen is die een stuk lichter.
    Overigens mag je vaak een camera of laptop als persoonlijk item meenemen en wordt die niet mee gewogen
    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
    Our English website: www.kaichitravel.com
    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

    Comment


    • #3
      Re: fotomateriaal in de bagage

      Nee, ook nooit. Al diverse malen gehad dat de ruimbagage na een week of zelfs drie weken pas op de plek van bestemming aangekomen zijn.
      Naast je 8kg tas mag je best nog een kleinere tas hebben waarin je de camera stopt.
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: fotomateriaal in de bagage

        Dank voor de meningen :-)

        Ik ga wat grammen inwinnen dan door bijvoorbeeld een lader in de ruimbagage te droppen :-)

        Comment


        • #5
          Re: fotomateriaal in de bagage

          Tenzij je met "el cheapo" maatschappijen vliegt zou ik mij van dat gewicht niet te veel aantrekken. Onze handbagage is nog NOOIT gewogen of gemeten (sinds 1983). Aan de andere kant heb ik van anderen al wel gehoord dat bv. op Schiphol wel regelmatig gecheckt wordt. Mijn rugzak weegt meestal een 10-12 Kg.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: fotomateriaal in de bagage

            't is AirBaltic naar Riga komend weekend :-)

            Comment


            • #7
              Re: fotomateriaal in de bagage

              Hoi,

              ik probeer altijd "el cheapo" te vliegen... Het resultaat is altijd hetzelfde... Je komt op de gewenste plek.
              Dan hou ik meer over voor andere dingen.

              Maar denk niet te easy over die handbagage.
              Míjn handbagage is dikwijls gewogen én bij de meeste maatschappijen mag je maar één stuks handbagage hebben!
              Daar valt dan alles onder, alles moet in die ene tas kunnen, passen enzo. Ook je camera, laptop en handtas van je lief.
              Meerdere malen gezien dat mensen ter plekke nog ruimbagage bij moesten betalen omdat ze niet aan die eisen konden voldoen.
              Dat zijn dan héél dure kilogrammen...
              En dan heeft het die mevrouw of mijnheer aan de balie het gedaan...

              Je kunt beter vooraf voldoen aan de gestelde eisen, die per luchtvaartmaatschappij kunnen verschillen.
              Té gemakkelijk daar over denken, té gemakkelijk daarmee omgaan kan je een behoorlijke teleurstelling, ergernis en duit kosten.
              Tot nu toe mag ik 10 kg bij elke vlucht per persoon meenemen, dus geen probleem voor m'n fotoapparatuur.

              Daarnaast heb ík het gelukkig nog nooit meegemaakt dat ruimbagage (tijdelijk) verloren is gegaan.
              Maar ik vlieg maar een enkel keer met ruimbagage.

              Comment


              • #8
                Re: fotomateriaal in de bagage

                AirBaltic geeft 8 kg aan, 10 kg daar had ik me beter bij gevoeld :-)

                Comment


                • #9
                  Re: fotomateriaal in de bagage

                  Wij nemen nooit echte handbagage mee op vliegreizen.
                  Mijn fototas IS gewoon mijn handbagage bij elke vliegreis (en is nog nergens gewogen, maar zal zeker geen 10, zelfs geen 8 kg wegen), al de rest in een groot valies in het ruim.
                  De handbagage van mijn vrouw is gewoon haar kleine handtas.
                  Aan de fototas zijn ook zakken/ritsen genoeg om reisdocumenten enz in op te slaan.
                  Als je enkel en alleen met handbagage wil reizen is dit natuurlijk niet mogelijk, tenzij je een groot stuk zeep in je jaszak steekt om al je kleren op tijd en stond te wassen .

                  Comment


                  • #10
                    Re: fotomateriaal in de bagage

                    Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                    Daarnaast heb ík het gelukkig nog nooit meegemaakt dat ruimbagage (tijdelijk) verloren is gegaan.
                    Maar ik vlieg maar een enkel keer met ruimbagage.

                    Wij 3 keer.
                    1 keer mijn antenne (als radioamateur, zender + antenne mee naar Australie) die in Rome was blijven staan op de retourvlucht.
                    1 keer BMI die er in slaagde ons op de terugweg van de US niet te willen op een eerdere vlucht te zetten omdat bagage en passagier ALTIJD samen op het vliegtuig moeten. Uiteindelijk lieten ze zelf onze koffers op Heathrow staan.
                    1 keer op, alweer een retourvlucht, waarvan we niet weten waar de fout zat.

                    In elk geval werd onze bagage steeds met 1-2 dagen vertraging netjes aan de deur afgeleverd.

                    4 weken weg met 3 personen kan moeilijk zonder koffers natuurlijk en meestal (bijna altijd) moeten we nog overstappen ook zodat het risico dat er iets mis loopt toeneemt.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: fotomateriaal in de bagage

                      Matt Granger heeft ooit eens op YouTube allerlei tips gezet i.v.m. reizen en fotomateriaal.
                      Kan hier niet op YouTube, dus kan niet zoeken..

                      Maar met enkele zoektermen moet dat te vinden zijn.
                      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                      Website - 500px - Instagram

                      Comment


                      • #12
                        Re: fotomateriaal in de bagage

                        Gisteren mijn inpaktest gedaan en de tas aan mijn wegertje gehangen : afgeklokt op 7,8 kilo :-)

                        Dan zitten alle laders, ook die van de laptop, wel in de ruimbagage :-)

                        Overigens, onlangs in Antwerpen bij Jetairfly werd ook de handbagage gewogen, en ik zat er een halve kilo boven : dat mag niet voor de verzekering. Toen kon ik wel een body kwijt bij een mede-reiziger :-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: fotomateriaal in de bagage

                          Heb je al eens gezien hoe valiezen behandeld worden? Die worden zeker niet met zachtheid behandeld. Integendeel. Dus NOOIT gaat er enig fotomateriaal in mijn valies. Buiten ( soms ) mijn statief.
                          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                          Comment


                          • #14
                            Re: fotomateriaal in de bagage

                            Ik reis 2-3 maal per jaar naar Zuid-Afrika met een grote rugzak en weegt +15kg en nooit geen probleem mee gehad. Ik vlieg steeds Lufthansa maar het is me al enkele keren overkomen dat mijn bagage gewogen werd met andere maatschappijen en dan vooral KLM, Etihad en Emirates. Budgetmaatschappijen vlieg ik niet.

                            Comment


                            • #15
                              Re: fotomateriaal in de bagage

                              Dit jaar meermaalse vluchten gedaan met wizzair en ryanair 5/6 keer. Fotorugzak is ook nooit gewogen geweest. Enkel zag ik ze regelmatig checken naar de grote van de tas.

                              Iemand een idee of statief (binnen de bepaalde afmetingen) mee mag als handbagage? Meestal heb ik een hikingrugzak als ruimbagage en steek ik die daarin omringt door andere dingen zodat deze zeker niet kapot gaat :-p.
                              http://www.flickr.com/photos/86823466@N02/

                              Comment

                              Working...
                              X