Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sportpaleis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sportpaleis

    Hallo
    Volgende week moet ik mijn 14 jarige dochter naar het soortpaleis brengen (bieber).
    Het zou eventueel de bedoeling zijn dat ik mijn dochter afzet aan het sportpaleis en terug ophaal na te optreden.
    Mijn vrouw en ik zouden dan de stad intrekken om iets te eten.
    Wat zou ik het best doen?
    Komende van Gent.
    Onmiddellijk naar het sportpaleis rijden (en wss veel file).
    Of een afslag verder rijden, de auto verder parkeren en de tram nemen?
    Ik veronderstel dat er wss veel goede tram verbindingen zijn?
    Last edited by Netebuk; 27 september 2016, 22:09.

  • #2
    Re: Sportpaleis

    U zal vanaf de Kennedytunnel met de auto minstens een uur nodig hebben om tot bij het Sportpaleis te komen.
    Best is door te rijden richting Bergen op Zoom, en de afslag Brasschaat te nemen. Op de parking van Carrefour Schoten of aan de overkant op de P&R parkeren.
    Daar op de Bredabaan (Carrefour Schoten) tram 3 nemen richting Merksem en afstappen premetrostation Sportpaleis.
    Tram 3 rijdt nog verder tot centrum Antwerpen. Bv. afstappen Groenplaats en vlakbij op de Oude Koornmarkt of de Suikerrui zijn veel restaurants.
    Andere mogelijkheid is de P&R van Zwijndrecht of Antwerpen L.O, maar dan moet je zéér lang op voorhand komen om nog een plaatsje te vinden.

    Comment


    • #3
      Re: Sportpaleis

      Als vader van 2 tienerdochters mag ik gerust zeggen dat ik het efficiënt bezoek van concerten in het sportpaleis tot een kunstvorm heb verheven.
      Ziehier mijn tips voor een stress-vrij evenement:

      Voor de Kennedytunnel, afrit richting Zwijndrecht/linkeroever = geen file, geen Antwerpse ring.
      Parkeren op linkeroever in de buurt van Metrostation Van Eden = niet zoeken naar parkeerplaats, kan gratis.
      Tram #3 nemen, 7 haltes blijven zitten (13min) = sportpaleis, dochter afzetten.
      Terug tram #3 nemen, richting linkeroever, afstappen op de Groenplaats = dichtbij alles.

      Pro tip: na het concert stormt iedereen onmiddellijk als een kudde naar de metrohalte Sportpaleis met alle vertragingen en ongemakken van dien.
      Het volstaat om bij het verlaten van het sportpaleis naar links de brug over te steken en aan de tramhalte eerder te gaan staan = gegarandeerd zitplaats op de eerste tram die zich aandient.
      15min later sta je terug aan je auto.

      Succes ermee.
      Last edited by trbt555; 28 september 2016, 08:26.

      Comment


      • #4
        Re: Sportpaleis

        Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
        Als vader van 2 tienerdochters mag ik gerust zeggen dat ik het efficiënt bezoek van concerten in het sportpaleis tot een kunstvorm heb verheven.
        Ziehier mijn tips voor een stress-vrij evenement:

        Voor de Kennedytunnel, afrit richting Zwijndrecht/linkeroever = geen file, geen Antwerpse ring.
        Parkeren op linkeroever in de buurt van Metrostation Van Eden = niet zoeken naar parkeerplaats, kan gratis.
        Tram #3 nemen, 7 haltes blijven zitten (13min) = sportpaleis, dochter afzetten.
        Terug tram #3 nemen, richting linkeroever, afstappen op de Groenplaats = dichtbij alles.

        Pro tip: na het concert stormt iedereen onmiddellijk als een kudde naar de metrohalte Sportpaleis met alle vertragingen en ongemakken van dien.
        Het volstaat om bij het verlaten van het sportpaleis naar links de brug over te steken en aan de tramhalte eerder te gaan staan = gegarandeerd zitplaats op de eerste tram die zich aandient.
        15min later sta je terug aan je auto.

        Succes ermee.
        Is mss beter om bij het afzetten van de dochter om na 8 haltes af te stappen?
        En dan te voet naar het sportpaleis te gaan (is dit ver)?
        Zodat ze weet waar "die tramhalte eerder is"?
        Ikzelf en de dochter zijn niet zo vertrouwd met het openbaar vervoer.
        Thx

        Comment


        • #5
          Re: Sportpaleis

          Goed idee om aan eerdere halte af te spreken, zo moet je in de menigte niet naar elkaar zoeken.
          Het betreft de halte Merksem Gasthuishoeve

          Comment


          • #6
            Re: Sportpaleis

            Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
            goed idee om aan eerdere halte af te spreken, zo moet je in de menigte niet naar elkaar zoeken.
            Het betreft de halte merksem gasthuishoeve
            :g:g:g:g:g:g

            Comment


            • #7
              Re: Sportpaleis

              Wat gebeurt er de laatste tijd toch met dit forum.
              Een topic met perfect gestelde vraag, wordt met een perfecte oplossing beantwoord... op 1 dag tijd !

              Waarom heeft niemand -zoals gewoonlijk- een poging ondernomen om helemaal naast de kwestie te antwoorden en dit helemaal te laten ontsporen in gekibbel
              Ik was er helaas niet op tijd bij om dit in goede banen te leiden...

              Comment


              • #8
                Re: Sportpaleis

                en om nog verder op de vraag te antwoorden: Parkeer op de park en ride in Melsele, daar heb je meer kans op plaats en je bent met tram drie, die daar nog leeg is op een vijfentwintig minuutjes op je bestemming. Die extra tien minuten win je terug omdat je dat stuk tot LO niet moet aanschuiven.
                Wil je aan de halte Gasthuishoeve afstappen dan stap je af aan de eerste halte dat je terug bovengronds bent.
                Zelf kan je dan met tram twee of drie terug naar het centrum rijden waar je zeker iets kan vinden om culinair de tijd te overbruggen. Je stapt in station Astrid terug op tram twee of drie naar Gasthuishoeve voor het rendez vous met je kroost en iedereen heeft een leuke stressvrije avond beleefd.
                Geniet er van.
                ps: Je hoeft niet echt met de dochters mee tot Gasthuishoeve omdat ze bij het buitenkomen van het Sportpaleis enkel de brug over het Albertkanaal moeten oversteken, ze kunnen daar echt niet verkeerd lopen.
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #9
                  Re: Sportpaleis

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                  en om nog verder op de vraag te antwoorden: Parkeer op de park en ride in Melsele, daar heb je meer kans op plaats en je bent met tram drie, die daar nog leeg is op een vijfentwintig minuutjes op je bestemming. Die extra tien minuten win je terug omdat je dat stuk tot LO niet moet aanschuiven.
                  Wil je aan de halte Gasthuishoeve afstappen dan stap je af aan de eerste halte dat je terug bovengronds bent.
                  Zelf kan je dan met tram twee of drie terug naar het centrum rijden waar je zeker iets kan vinden om culinair de tijd te overbruggen. Je stapt in station Astrid terug op tram twee of drie naar Gasthuishoeve voor het rendez vous met je kroost en iedereen heeft een leuke stressvrije avond beleefd.
                  Geniet er van.
                  ps: Je hoeft niet echt met de dochters mee tot Gasthuishoeve omdat ze bij het buitenkomen van het Sportpaleis enkel de brug over het Albertkanaal moeten oversteken, ze kunnen daar echt niet verkeerd lopen.
                  De nagel op de kop. Als wij eens naar Antwerpen gaan is dat altijd naar P&R Melsele en dan met tram 3 naar de stad.
                  Wie met de auto naar zo'n evenement of zelfs maar gewoon de stad in wilt kan beter bij Mediamarkt gaan werken: "ik ben toch niet gek"
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sportpaleis

                    Je zou ook nog kunnen checken of je kan meerijden met iemand die toevallig die avond heen en/of terug moeten tussen Gent en Antwerpen.
                    Via https://www.blablacar.nl/hoe-werkt-blablacar

                    Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar lijkt wel een leuk carpoolsysteem.
                    Iemand reeds ervaring mee?

                    Misschien dat ik het binnenkort eens uittest, soms zijn er voor mij interessante concertjes in Trix in Antwerpen, maar die lopen nogal laat uit, en dan een tram tot Centraal Station en laatste trein richting Brussel, heb ik geen trein meer tot Edingen, ... Om een goeie verbinding te garanderen moet ik halverwege een concert weglopen. Niet handig.
                    Mobiliteit in België... ze verplichten iedereen met de auto.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sportpaleis

                      En ook niet overdrijven hier.
                      Ik ben mijn dochter ooit voor de deur komen oppikken na afloop.
                      Je zorgt gewoon dat je een kwartier voor het einde ter plaatse bent en je parkeert ergens voor een poort en blijft in je auto zitten. Positie doorsturen en gebakken.
                      Afzetten heb ik toen niet moeten doen omdat ze met de trein tot daar gegaan zijn.

                      In jouw geval: rijden tot in het centeum, je dochter op de tram, en jij kan lekker gaan eten.
                      En na afloop pik je haar op, en dan rij je eerst een beetje file, en dan naar huis.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sportpaleis

                        +1

                        En dat stukje filerijden is zo goed als niets, max. 250 meter en je zit de autostrade op richting Gent. Vermits er vlakbij het sportpaleis altijd politiecontrole/verkeersgeleiding is is het drummen daar behoorlijk goed geregeld.

                        Mensen die naar Limburg of Nederland willen, die hebben meer last van een file.

                        Zet je dochter gewoon af vlakbij het sportpaleis, desnoods aan de stoplichten en sta ze op te wachten in je auto aan de Schijnpoortweg (geen huizen enkel wat gesloten firma's daar). Het uitrijden gebeurt gedisciplineerd en meestal met begeleiding politie of parkeerwachters. Je dochter belt dat ze buiten staat aan het begin van de Schijnpoortweg en je rijdt ze tegemoet, zo simpel als wat.

                        Voordeel nu is dat de parking naast de afrit van de autostrade niet meer bestaat, daar zijn ze bezig met de voorbereidingen voor het BAM tracé, daar is dus al geen uitstroom van geparkeerde wagens meer, dus véél rustiger na afloop van een concert.

                        Hieronder zie je het stukje ' file ', je komt uit het kasseibaantje en de oprit autostrade is aan die struiken, je ziet de brug van de ring ...

                        Last edited by Empe; 1 oktober 2016, 23:54.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sportpaleis

                          Tommie1, Empe, heb je ooit al eens het "traject" van Lazy Charles (#8) uitgeprobeerd ? Je laten rijden in de stad, niks geen stress, geen nutteloos parkeergeld.
                          Nu, ieder zijn keuze natuurlijk.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sportpaleis

                            Waarom zou ik ?

                            Parkeren langs de kaaien, dus vlakbij Grote Markt en de omliggende kleine straatjes met tal van leuke restaurantjes : tussen 19.00 h. en 01.00 h. kost je dat maximum 6 euro. Apcoa parkings zuid en noord bijvoorbeeld : http://www.apcoa.be/locaties/parking...r%5D=CookieBar

                            4 tickets voor de tram kosten minimaal 4 x 1.80 = 7.20 euro ( M-tickets via smartphone, met een sms ticket komt daar nog eens 0.60 euro bij, over een ticket op de tram zelf zal ik maar zwijgen ... )

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sportpaleis

                              Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                              4 tickets voor de tram kosten minimaal 4 x 1.80 = 7.20 euro ( M-tickets via smartphone, met een sms ticket komt daar nog eens 0.60 euro bij, over een ticket op de tram zelf zal ik maar zwijgen ... )
                              Typfoutje: er moet staan maximaal.
                              Er bestaat ook een 10-rittenkaart, 1,40 euro per rit.... , is niet op naam. Da's dan 5,4 euro.
                              Last edited by nete; 3 oktober 2016, 07:52.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X