Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

La Isla Bonita

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] La Isla Bonita

    Sinds gisterenavond thuis van een weekje La Palma. Wat een fantastisch mooi eiland! Een reden waarom ik ging was om iets van mijn bucketlist te schrappen: het zien en fotograferen van de melkweg. En boy, werd ik getrakteerd op spektakel. Je kan het je niet voorstellen wat voor een verschil die nachtelijke hemel is in vergelijking met een België. Duizenden sterren aan de hemel en de melkweg perfect zichtbaar met het oog!

    Dikke aanrader voor iedere liefhebber van natuur en rust. Ze hebben daar ook een heel erg mooi natuurreservaat, een fantastisch berg met Roque de los Muchachos (waar ook een heel erg groot observatorium is). Blijkbaar na een site in Hawaï de beste locatie ter wereld voor astronomie. EN dat zag je ook wel als je zelf al met het blote oog naar de hemel keek.
    Voor de rest heel erg veel wandelpaden, paar leuke en rustige stranden, vulkanen,...

    En vooral: Nauwelijks geen toerisme!

    Anyway, een paar foto's van de melkweg! Eerste keer dat ik het deed, maar het was erg tof! Voor verbetering vatbaar (zo was mijn afstandsbediening kapot zodat ik geen langere exposures kon maken van de voorgrond), maar toch al tevreden.


    Milky Way by Bram Van Der Stichelen, on Flickr


    Milky Way by Bram Van Der Stichelen, on Flickr


    Milky Way by Bram Van Der Stichelen, on Flickr

  • #2
    Re: La Isla Bonita

    Zeker de moeite waard! Met een lichte voorkeur voor de eerste en de laatste wegens de skyline.
    Met het zien van dit krijg ik zelf goesting om er naartoe te gaan. Een puntje minder op jouw bucket list, eentje erbij op die van mij
    Rozemarijn

    Nikon D5300 + Sigma AF 18-300MM F/3.5-6.3 + Sigma 18-35mm F/1.8 + Tokina 11-16mm F/2.8

    Comment


    • #3
      Re: La Isla Bonita

      De laatste is voor mij de beste. In de 1e vind ik dat splitsende muurtje net iets teveel aandacht vragen. De melkweg komt in de laatste foto het meeste tot zijn recht.
      En wat betreft de beste plek voor astronomie, daar valt over te debatteren. Ik sprak deze zomer een astronoom die beweerde dat de Boliviaanse zoutvlakte de absolute top is voor astronomen. Het licht van de melkweg is er zo intens dat je je schaduw op het zout ziet...
      Het blijft een mooi verschijnsel. Ik heb het noorderlicht nog op mijn bucketlist :-)
      https://www.behance.net/Lynx1966

      Comment


      • #4
        Re: La Isla Bonita

        Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
        De laatste is voor mij de beste. In de 1e vind ik dat splitsende muurtje net iets teveel aandacht vragen. De melkweg komt in de laatste foto het meeste tot zijn recht.
        En wat betreft de beste plek voor astronomie, daar valt over te debatteren. Ik sprak deze zomer een astronoom die beweerde dat de Boliviaanse zoutvlakte de absolute top is voor astronomen. Het licht van de melkweg is er zo intens dat je je schaduw op het zout ziet...
        Het blijft een mooi verschijnsel. Ik heb het noorderlicht nog op mijn bucketlist :-)
        Die staat ook op mijn bucketlist!

        Zoveel te beter dat er meerdere locaties zijn om de hemel te bestuderen, alleen jammer dat het niet echt in België te vinden is.

        Comment


        • #5
          Re: La Isla Bonita

          Voor mij de laatste. Mooi met dat stukje achtergrond.
          Bij de 1e vind ik de boom wat te prominent aanwezig, alsook de blauwe gloed er rond ?
          Ik vermoed dat je voor dit formaat niet hebt naverscherpt ? De grote uitvoeringen op Flickr zijn ze nl. veel scherper.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: La Isla Bonita

            Hele mooie foto's. Maar gelieve niet te veel reclame te maken voor L P zodat de rust er nog een tijdje blijft .
            Wij gaan er nu al enkele jaren naar toe, soms twee keer per jaar en zouden het graag nog enkele jaren zien en beleven zoals het nu is.
            Gelukkig is er geen of nauwelijks geen uitgaansleven zodat de horden toeristen er wellicht nooit zullen naar toe trekken. Ik zou trouwens niet weten waar ze die zouden te slapen leggen, of ze zouden aan een spoedtempo moeten beginnen met hotels bouwen.

            PS Deze foto's werden toch niet gemaakt op de Roque de las Muchachos zelf denk ik !? Ik weet daar alleszins geen boom staan .
            Als je van helemaal boven foto's wil nemen kan je reserveren om er te overnachten (wel soms maanden tot meer dan een jaar vooraf ).

            Je kan ook boven in je wagen blijven om er een dutje te doen tot het weer licht is op één van de vier naast elkaar gelegen helicopterplatforms, die worden toch nooit gebruikt, ze werden er enkel gelegd om de hoogwaardigheidsbekleders naar boven te brengen voor de opening/indienststelling van de grote telescoop. Die zagen de kronkelweg naar boven niet zitten per wagen.
            Die kronkelweg doen in het donker zou ik ook niet echt aanraden. Als je één van beide gedaan hebt overdag, dan kan je je al lichtjes voorstellen wat het moet zijn 's nachts. En helemaal boven moet je dan nog met je standlichten gaan rijden ivm de lichtvervuiling die ze absoluut niet willen.

            Onze volgende keer ga ik dit soort foto's toch ook eens proberen. In het vroege voorjaar, in feite nog winter, trekken we er voor aan maandje naar toe
            Last edited by Guest17; 28 september 2016, 09:17.

            Comment


            • #7
              Re: La Isla Bonita

              Ik doe alvast mijn best om het zo stil mogelijk te houden. Ik ga sowieso ook nog eens terug, al was het maar voor de rustige en heerlijke sfeer die er hangt.

              Deze werden inderdaad niet gemaakt op de roque. De eerste en derde werden gemaakt op de Mirador Astronómico del Llano del Jable. Heel veel wind daar wel. Heeft me een verkoudheid opgeleverd. De 2e is gemaakt op de pier in Tazacorte.

              Goed dat je dat zegt van die heli platforms! We hadden oorspronkelijk het plan om de zaterdag nog even naar boven te gaan naar de roque (tot zover we konden tenminste aangezien het om 19h blijkbaar sluit daar), maar mijn reisgenoten zagen de rit naar boven niet meer zitten als passagier. Ik had er zelf als rijder geen probleem mee, maar ik kan me wel inbeelden dat het niet zo aangenaam is als passagier op de kronkelwegen. Ik heb me alvast wel geamuseerd achter het stuur.

              Veel plezier alvast, ik had ook graag wat langer gebleven, maar mijn kompanen vonden een weekje wel al goed denk ik. Ik zou gerust ook een maandje daar kunnen vertoeven, wat een genot!

              Comment


              • #8
                Re: La Isla Bonita

                ik ga voor de eerste, onderaan zou ik nog een tikkeltje durven te croppen
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: La Isla Bonita

                  Oorspronkelijk geplaatst door lender Bekijk bericht
                  Ik doe alvast mijn best om het zo stil mogelijk te houden. Ik ga sowieso ook nog eens terug, al was het maar voor de rustige en heerlijke sfeer die er hangt.

                  Deze werden inderdaad niet gemaakt op de roque. De eerste en derde werden gemaakt op de Mirador Astronómico del Llano del Jable. Heel veel wind daar wel. Heeft me een verkoudheid opgeleverd. De 2e is gemaakt op de pier in Tazacorte.

                  Goed dat je dat zegt van die heli platforms! We hadden oorspronkelijk het plan om de zaterdag nog even naar boven te gaan naar de roque (tot zover we konden tenminste aangezien het om 19h blijkbaar sluit daar), maar mijn reisgenoten zagen de rit naar boven niet meer zitten als passagier. Ik had er zelf als rijder geen probleem mee, maar ik kan me wel inbeelden dat het niet zo aangenaam is als passagier op de kronkelwegen. Ik heb me alvast wel geamuseerd achter het stuur.

                  Veel plezier alvast, ik had ook graag wat langer gebleven, maar mijn kompanen vonden een weekje wel al goed denk ik. Ik zou gerust ook een maandje daar kunnen vertoeven, wat een genot!
                  Ik ook, maar ik verneem van mijn wederhelft het tegendeel, dus als passagier beslist niet al te aangenaam.
                  Toch doen wij tijdens elk verblijf de tocht van Santa Cruz over de Roque naar Puntagorda, dan naar Tazacorte voor een terrasje en via de tunnel terug naar Santa Cruz.
                  Wij doen het nu wel op het gemakse, want ik denk dat we de tocht nu toch al een zestal keer gedaan hebben.
                  Een prachtige daguitstap.... als chauffeur .

                  PS De nieuwe haven in Tazacorte toch aangedaan, een fotografische must alleszins !
                  Last edited by Guest17; 28 september 2016, 15:18.

                  Comment


                  • #10
                    Re: La Isla Bonita

                    Tazacorte hebben we meerdere malen gedaan, vooral 's avonds als we wat wilden relaxen op het stand. Daarna de zonsondergang gaan kijken op de rotsen/stenen, en daarna iets gaan eten. Ik mis het nu al.

                    Comment


                    • #11
                      Re: La Isla Bonita

                      Voor mij ook de 3e die er uit springt...Zeer knappe melkweg foto..

                      Heel het eiland kun je echt prachtig foto's maken, heb er ook gestaan bovenop met uitzicht op de Caldera, had alleen wat maanlicht waardoor de melkweg iets minder duidelijk is..
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

                      Comment


                      • #12
                        Re: La Isla Bonita

                        Dat moet ik ook toevoegen aan mijn bucket list! Moet prachtig zijn om dat eens te zien, en te fotograferen ook.
                        De eerste vind ik mooist

                        Comment


                        • #13
                          Re: La Isla Bonita

                          Mooi gedaan, knappe reeks
                          Rond de boom ligt een blauwe waas en dat vind ik wat spijtig

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: La Isla Bonita

                            Prachtig en ik ga voor de tweede, heerlijk is dit!

                            Comment


                            • #15
                              Re: La Isla Bonita

                              Bijna surrealistische beelden
                              Proficiat met je HOF
                              Peter
                              mijn website : klik

                              Comment

                              Working...
                              X