Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon ef 24-105mm f/4l is ii usm lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon ef 24-105mm f/4l is ii usm lens

    Volgende maand komt de nieuwe canon ef 24-105mm f/4l is ii usm eraan .
    Ik heb op dit moment een Tamron 24-70mm F/2.8 Sp Di Vc Usd‎ als allround objectief ik ben tevreden over mijn objectief maar kom regelmatig mm te kort (ik fotograaf meestal honden die loslopen ) .
    Nu vraag ik me af of ik er wel goed aan doe om naar een 4.0 over te schakelen in de winter nemen we regelmatig binnen foto's vandaar dat ik een 2.8 had aangekocht de Canon 24 - 105 wordt alleen gebruikt op een full frame camera
    Voorlopig vind ik geen vergelijking tussen beide lenzen , zijn hier mensen die weten of die nieuwe versie beter is dan de oude 24 -105 ? wat raden jullie aan bij de Tamron blijven of over gaan naar de nieuwe 24 -105 mm ? het is een keuze die niet gemakkelijk is meer mm of lichtsterk .......

  • #2
    Re: canon ef 24-105mm f/4l is ii usm lens

    Hoi,

    ook al eens aan een 1.4x extender gedacht (hoeft niet persé de dure canon te zijn...)?
    Je behoudt dan je lichtgevoelige 2.8 lens voor het binnen werk.
    En je creëert meer lengte voor als het nodig is.

    Ik heb bij mij de 24-120 F4 (Nikon) verkocht voor de 24-70 Tamron.
    Daarnaast heb ik voor buiten en het rondwandelgebeuren een "superzoom" van Tamron gekocht.
    Ik ben tevree met deze keuze.
    Mijn Kenko extender heb ik ook nog, maar heb ik het laatste half jaar niet meer gebruikt.

    Comment


    • #3
      Re: canon ef 24-105mm f/4l is ii usm lens

      Een extender neemt wel wat lichtgevoeligheid weg.
      Met een 1.4x word je lens eigenlijk ongeveer een 34-98 F4

      105 vs 70 lijkt op papier een groot verschil maar in de praktijk valt dat wat tegen.
      Als het toch net genoeg verschil is voor jou, staar je dan niet blind op de nieuwe Canon 24-105 die gaat komen, Sigma heeft ook nog relatief recent een nieuwe lens uitgebracht in die range en die krijgt overal fantastisch reviews. "Sigma 24-105 F4 Art". Kans is groot dat die ruim een kwart goedkoper zal blijven dan de nieuwe Canon.

      Comment


      • #4
        Re: canon ef 24-105mm f/4l is ii usm lens

        Dank je wel voor jullie advies .
        Werkt de Kenko extender 1.4 op de Tamron 24-70mm F/2.8 Sp Di Vc Usd‎ ?
        Ik had die ook heb die vorige jaar aan mijne zoon gegeven omdat ik een Canon 2.0 gekocht h
        Als het werkt kan ik hem lenen .

        Comment


        • #5
          Re: canon ef 24-105mm f/4l is ii usm lens

          Hoi,

          Míjn Kenko werkt op de Tamron 24-70, niet zo snel als de 24-120 en op de 24-120, maar werkt wel.
          Ik zou zeggen, proberen.

          Comment


          • #6
            Re: canon ef 24-105mm f/4l is ii usm lens

            Dank je wel voor de info ��

            Comment


            • #7
              Re: canon ef 24-105mm f/4l is ii usm lens

              Ik denk ook dat van 70 naar 105 een teleurstelling zal worden als je veel meer tele verwacht.
              Als je het budget er voor hebt zou ik eens kijken naar een 70-200 2.8.

              Comment


              • #8
                Re: canon ef 24-105mm f/4l is ii usm lens

                Niet alle 24-70 lenzen zijn compatibel met teleconverters, ik denk ook niet dat dat de beste oplossing is om je 24-70 "langer" te maken.
                Een 70-200 f2,8 is dan volgens mij een veel betere oplossing als je geregeld foto's maakt op plaatsen waar er niet zoveel licht is.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: canon ef 24-105mm f/4l is ii usm lens

                  Hoi,
                  Ik "denk" dat een tussen de €1400,- en €2400,- kostende (Tamron en Canon), 20 cm lange (zonder zonnekap), 1,5 kg zware lens...
                  Behoorlijk voorbij schiet aan de vraagstelling van de topicstarter.
                  Je kunt 'm ook 3 stuks F1.8 primes in z'n maag duwen, ook dat zal doel missen...
                  Maar goed... Ík ben dan ook geen topicstarter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon ef 24-105mm f/4l is ii usm lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                    Hoi,
                    Ik "denk" dat een tussen de €1400,- en €2400,- kostende (Tamron en Canon), 20 cm lange (zonder zonnekap), 1,5 kg zware lens...
                    Behoorlijk voorbij schiet aan de vraagstelling van de topicstarter.
                    Je kunt 'm ook 3 stuks F1.8 primes in z'n maag duwen, ook dat zal doel missen...
                    Maar goed... Ík ben dan ook geen topicstarter.
                    Een 70-200 f2,8 is inderdaad duur, maar als de topicstarter een 24-70 f2,8 vervangt door een 24-105 f4, dan lijkt mij dat een verkeerde oplossing.
                    Het zou de bedoeling zijn om die lens te gebruiken om honden te fotograferen, en dat zou tijdens de wintermaanden vooral binnen gebeuren.
                    De exacte omstandigheden ken ik niet, maar als het bijvoorbeeld over hondenshows gaat, dan is een 70-200 f2,8 een veel betere investering dan een 24-105 f4.
                    Door die 24-105 f4 te kopen is de brandpuntsafstand wel een klein beetje langer geworden, maar het verschil tegenover de 70mm van de 24-70 is niet zo heel groot (dan kan je eventueel nog wel een stukje uitsnijden).
                    En omdat het dan een f4 lens is zal de iso omhoog moeten, en zal de autofocus ook wat minder goed werken als de lichtomstandigheden wat tegenvallen.

                    De nieuwe 24-105 f4 L IS II zal in het begin ook meer dan 1000 euro kosten, als je dan een verkeerde keuze hebt gemaakt zal er toch nog meer geld uitgegeven moeten worden om dat probleem terug op te lossen.
                    Sigma heeft op dit ogenblik een 24-105 f4 met beeldstabilisatie, die is beter dan de "oude" Canonversie, dat zal wel een van de redenen zijn waarom Canon nu een verbeterde versie op de markt brengt.
                    Maar alle nieuwe lenzen die tegenwoordig op de markt komen hebben een vrij stevig prijskaartje, ze zijn optisch meestal een stuk beter dan de oude versie, maar dat kost dan ook wel flink wat geld...
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon ef 24-105mm f/4l is ii usm lens

                      Niemand zegt dat fotografie een goedkope hobby is Adrie.

                      Mijn inziens lijkt me de 70-200 2.8 ideaal gezien het onderwerp dat TS voor ogen heeft.
                      Er zijn nog alternatieven maar als ze goedkoop zijn dan zijn ze ook niet lichtsterk. Dus daar heeft TS ook niets aan toch?

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon ef 24-105mm f/4l is ii usm lens

                        Hoi,
                        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                        Niemand zegt dat fotografie een goedkope hobby is Adrie.
                        ...
                        Vertel mij wat... (of m'n lief)
                        Maar dat wil niet zeggen dat je met minder geen goede foto's kunt maken.
                        Het is nog altijd de man/vrouw áchter het apparaat wie de foto's creëert.
                        Topicstarter heeft een Full Frame, zoals aangegeven wordt. "de Canon 24 - 105 wordt alleen gebruikt op een full frame camera"
                        Dus ISOotjes kunnen ook hoger...
                        Wellicht heeft topicstarter reeds voldoende gelezen over zijn onderwerp.

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon ef 24-105mm f/4l is ii usm lens

                          Als de iso werkelijk hoog genoeg kan, dan is een 70-200 f4 L IS gecombineerd met de 24-70 f2,8 waarschijnlijk een veel betere keuze dan een 24-105 f4 L IS II.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon ef 24-105mm f/4l is ii usm lens

                            Een 24-105 is dé ideale wandellens, en degene die hier beweert dat er weinig tot geen verschil zit tussen 70mm en 105mm zou ik zeggen probeer het eerst.
                            Voor mij maakt het wel degelijk veel verschil uit
                            Maar brandpuntafstanden is net zoals opnames zelf, wat voor de ene heel goed is doet het voor een andere niet.

                            En de dag van vandaag met de nieuwe generatie toestellen maakt dat verschil tussen f2,8 en f4 niet zoveel meer uit.
                            Tevens worden dit soort lenzen meestal gebruikt voor landschap en/of portretjes en dan knijp je ze sowieso nog verder dicht om meer dof te hebben.

                            Ik heb indertijd mijn 16-35 f2,8 vervangen door een 16-35 f4 , de f4 is een nieuwere generatie, weegt minder, heeft stabilisatie (niet dat dit eigenlijk nodig is) en heeft véél betere beeldkwalteit.
                            Dus een 2,8 lens vervangen door een f4 is nog zo dom niet ;-)

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon ef 24-105mm f/4l is ii usm lens

                              Wij hebben een 70-200 mm f2,8 lens van Canon en ook een prime lens de 50 mm 1.4 en de 85 mm 1.8 . ik zou graag het bereik van 24 mm houden omdat ik af en toe landschap foto's .

                              Comment

                              Working...
                              X