Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Manfrotto befree carbon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Manfrotto befree carbon

    Hallo,

    Is er iemand die ervaring heeft met de manfrotto befree carbon als reisstatief. Camera die er op moet is Nikon D750 met 24-120 of de 24-70 2.8, of een nikon 16-35 f4. Wat ik zoek is compact, niet te licht, max hoogte van 140-150 cm is mij genoeg, maar het moet wel geen wiebelding zijn.
    Ik wil het makkelijk mee op reis kunnen nemen (mijn reizen gaan niet naar al te extreme gebieden en weersomstandigheden).
    Kan zo'n statief het werk aan of is het toch te licht?

    Alternatief dat ik voor ogen heb is de zwaardere Vanguard VEO 235.

    Alvast veel dank voor de input.

    Gilles

  • #2
    Re: Manfrotto befree carbon

    Ik heb de Manfrotto Befree alu gehad en ik vond die nogal wiebelig als ik er mijn 70-300 op plaatste. Ook zakte de camera na het vastzetten van het balhoofd. Ooit er eens op een winderige dag foto's mee genomen en ik had toch wat bewegingsonscherpte door trilling van de camera (X-T1). Ik ben overgestapt naar een Sirui T-2204X in combinatie met een G-20X balhoofd en dit is een wereld van verschil qua stabiliteit, maar ook in prijs :-(
    Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

    Comment


    • #3
      Re: Manfrotto befree carbon

      Dank voor de info. Dat G 20x balhoofd heb ik op mijn huidig statief (statief zelf is ook Sirui, maar gewoon te groot om reizen).

      Comment


      • #4
        Re: Manfrotto befree carbon

        Ik heb een alu versie, en die is zoals rumble101 zegt, niet écht stabiel in slechte weersomstandigheden.
        Toch neem ik hem nog mee op reis owv de compactheid en het gewicht. Ik probeer dan zoveel mogelijk te werken met enkel de dikste poten, dus zonder de poten uitgeschoven, en dan valt het nogal mee. Zelf heb ik een D7200 + 18-140 mee op reis.

        Voor compacte, lichte en tevens stabiele statieven zal je in de buidel moeten tasten vrees ik.
        --> www.brandnewimage.be <--

        Comment


        • #5
          Re: Manfrotto befree carbon

          Statief heeft volgens mij een te klein draagvermogen (max 4kg)

          Mijn advies is dan toch een statief te zoeken met een minimaal draagvermogen van 6kg
          En dan ook zonder midden kolom/zuil.

          Comment


          • #6
            Re: Manfrotto befree carbon

            Dank voor reacties die sirui T2204x staat 250 bij A&C...dat is binnen mijn budget. Het zal misschien eerder dat worden dan.

            Comment


            • #7
              Re: Manfrotto befree carbon

              Mijn T-2204x komt ook van bij A&C en daar ook een degelijke uitleg gekregen.
              Qua gewicht moet deze ook niet onderdoen aan de Befree!
              Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

              Comment


              • #8
                Re: Manfrotto befree carbon

                Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
                Mijn T-2204x komt ook van bij A&C en daar ook een degelijke uitleg gekregen.
                Qua gewicht moet deze ook niet onderdoen aan de Befree!
                Ik had een beefree vast gehad, en twijfelde

                Hij is morgen hier ;-) Ik heb denk ik een beter compromis stevigheid-lichtheid gevonden, ik had dit model totaal over het hoofd gezien. Dank aan de tipgever(s) dus.

                Comment

                Working...
                X