Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mandjebal....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] mandjebal....

    Een hoop ouwe zooi
    www.rbfoto.nl

  • #2
    Re: mandjebal....

    Topfoto! Met alles erop en eraan ;-)
    www.peterwagemans.be

    Comment


    • #3
      Re: mandjebal....

      Inderdaad topfoto. Deze kan regelrecht in een promofolder of voor een poster gebruikt worden. De bewerking is voor mij hier geslaagd! Het plezier spat er van af!

      Comment


      • #4
        Re: mandjebal....

        Oorspronkelijk geplaatst door Blieck Bekijk bericht
        Inderdaad topfoto. Deze kan regelrecht in een promofolder of voor een poster gebruikt worden. De bewerking is voor mij hier geslaagd! Het plezier spat er van af!
        Kan alleen maar bevestigen. De bewerking werkt hier inderdaad prima en dan nog eens perfecte timing met de bal net boven de korf/mand.


        Groetjes Marchristan.

        Comment


        • #5
          Re: mandjebal....

          Heel goed moment van de actie.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: mandjebal....

            Prachtig beeld!
            Groetjes, KC
            www.sportbeelden.com

            Comment


            • #7
              Re: mandjebal....

              Echt wauw! prachtige foto. kleuren zijn magnifique! Zo de HOF in!
              Mvg,
              Gregory
              www.gvg-photo.com

              Comment


              • #8
                Re: mandjebal....

                super qua sfeer en moment
                de lucht misschien wel wat fel blauw
                Peter
                mijn website : klik

                Comment


                • #9
                  Re: mandjebal....

                  Een gedurfde bewerking in reclamestijl. Dergelijke bewerkingen zijn arbeidsintensief omdat ze ook wel in de details moeten kloppen: de bleke halo rond de top van de uitstekende boom rechts, gebrek aan saturatie/contrast op de andere bomen tussen de kinderen, te zware uitlichting van gezichten op frontaal kijkende kinderen terwijl hun onderlichamen zware schaduwen bevat, het gezicht van het meisje werd danig breed opgelicht dat ook de bomen rondom in de achtergrond zwarte schaduwen en contrast verliezen, de onderkant van de korfpaal is opgelicht omdat daar de belichting werd opgetrokken maar waar de paal de blauwe lucht als achtergrond heeft is ze donker en niet bijgewerkt, enz... Eigenlijk zitten er wat teveel inconsistenties in omdat er snel werk van is gemaakt met een vrij grove brush size. Maar het is wel een goede oefening in de stijl van reclamefolders en dergelijke.

                  Have fun,
                  F.

                  Comment


                  • #10
                    Re: mandjebal....

                    Dank je, Fibonacci, voor je uitgebreide reactie.

                    Het grappige is, dat het oplichten van de gezichten niet eens zo heel heftig is gebeurd als dat het lijkt. Door toevalligheden qua lichtval, is het meisje links juist met een hele kleine "brush" opgelicht met minimale instellingen, alleen de schaduwen. Door de grillige lichtval is het accent bij toeval gezet op de bovenkant. De schaduw onderin is juist natuurlijk. Het gebrek aan contrast op de achtergrond komt zeer zeker niet door een te grote brush. Dat is namelijk niet "aangetast".
                    De paal is ook niet opgelicht. De lucht is juist donkerder gemaakt. De paal helaas ook. Geprobeerd om dat zuiver te doen, maar dat koste me te veel tijd en dat vond ik 't niet waard. Rechts in de bomen heb je helemaal gelijk. Dat is slordig geweest
                    Een hoop ouwe zooi
                    www.rbfoto.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: mandjebal....



                      Dit is het onbewerkte origineel.
                      Een hoop ouwe zooi
                      www.rbfoto.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: mandjebal....

                        Oorspronkelijk geplaatst door rooney Bekijk bericht
                        ... dat koste me te veel tijd ...
                        Zo'n bewerkingen zijn altijd een priegelwerkje. De inconsistenties, in de originele foto, die niet worden bijgewerkt zien er uiteindelijk wel uit alsof het inconsistenties van de uitgebreide bewerking zijn zoals bvb het gebrek aan contrast en schaduw in de bomen aan de linkerzijde. Daar kan dan ook best tijdens de bewerking een hardere uitwerking worden op ingetekend die overeenkomt met de harde contrastwerking die op de kinderen wordt ingetekend. Ook het licht op het gezicht van het meisje kan worden gelijk gezet met de rest van de belichting die onder die hoek valt. Waar het eigenlijk op neer komt is dat indien het volledige beeld niet consequent in dezelfde harde contraststijl wordt uitgewerkt, inclusief de bewerking van inconsistenties uit het originele beeld (waar ik ook het raden naar had), het er dan eigenlijk niet helemaal afgewerkt uitziet. Het sleutelwoord is "arbeidsintensief". Wanneer het bij zoïets om de knikkers gaat maakt men het zich weliswaar makkelijk door op de voorgrond wat flitsgeweld neer te zetten en dat in te shoppen in een zuiver uitgewerkt HDR-type achtergrond. Daarmee wordt een contrastrijk gesatureerd beginresultaat bereikt waar in postproductie makkelijker zo'n type reclamestijl als eindresultaat wordt bekomen. Dus wanneer zo'n scene zich plots voordoet, haal dan snel even die 2400ms-monoblocks en 2-meter-plu's uit je binnenzak en men kan er tegenaan

                        Veel succes,
                        F.

                        Comment


                        • #13
                          Re: mandjebal....

                          Mooie foto.
                          Als ik in reclameblaadjes kijk,magazines etc.,zie ik toch veel slechtere dingen dan dit.
                          Zal wel aan de drukker liggen zeker.

                          Comment


                          • #14
                            Re: mandjebal....

                            Proficiat met je HOF. Was te verwachten 👍

                            Groetjes Marchristan.

                            Comment


                            • #15
                              Re: mandjebal....

                              Inderdaad verdiende HOF! Proficiat!

                              Comment

                              Working...
                              X