Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pensioen gids

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pensioen gids

    Heeft er soms iemand de pensioen gids die zaterdag bij de krant "De Tijd" zat? Plaatselijke krantenwinkel was helaas gesloten.....
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Pensioen gids

    Stuur je een PM met je adres ? Dan komt dat met de post.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Pensioen gids

      Of je leest het online .... http://krant.tijd.be/ipaper/20160924...#paper/netto/1

      Comment


      • #4
        Re: Pensioen gids

        Kan mij nauwelijks voorstellen dat er in die gids méér zou staan dan wat hier te verkrijgen is

        fgov pensioenportaal nl

        Comment


        • #5
          Re: Pensioen gids

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Kan mij nauwelijks voorstellen dat er in die gids méér zou staan dan wat hier te verkrijgen is

          fgov pensioenportaal nl
          Toch kan je niet alles vinden... of ik keek er naast.
          Omdat ik einde februari 2017 als 65-jarige een officieel pensioen ga krijgen liet men me onlangs weten hoeveel ik zal krijgen.... BRUTO !!!!
          Ik vind wel terug dat men daar Bijdrage gezondheidszorg, bedrijfsvoorheffing, solidariteitsbijdrage... en misschien nog andere zaken zal in mindering van brengen, maar hoeveel juist, of hoeveel ik exact netto ga overhouden kan ik toch zelf niet berekenen. Die drie zaken variëren nogal in % als ik het goed zie.
          Ik moet dus afwachten tot einde maart volgend jaar om te weten hoeveel ik exact netto/maand ga krijgen .

          Comment


          • #6
            Re: Pensioen gids

            Inderdaad, de pensioengids van de tijd is echt de moeite waard en vooral heel duidelijk dankzij de vraag-en antwoordsessie. Behandelt ook de nieuwe regeling voor de aanvullende pensioenen (die je meestal vanaf nu enkel op de (vervroegde) pensioenleeftijd kan uitbetaald krijgen).




            Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Re: Pensioen gids

              Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
              Inderdaad, de pensioengids van de tijd is echt de moeite waard en vooral heel duidelijk dankzij de vraag-en antwoordsessie.
              ........................................
              De gids is inderdaad in mensentaal, en voor mensen, geschreven i.p.v. die slaapverwekkende droge wetteksten.
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #8
                Re: Pensioen gids

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Toch kan je niet alles vinden... of ik keek er naast.
                Omdat ik einde februari 2017 als 65-jarige een officieel pensioen ga krijgen liet men me onlangs weten hoeveel ik zal krijgen.... BRUTO !!!!
                Ik vind wel terug dat men daar Bijdrage gezondheidszorg, bedrijfsvoorheffing, solidariteitsbijdrage... en misschien nog andere zaken zal in mindering van brengen, maar hoeveel juist, of hoeveel ik exact netto ga overhouden kan ik toch zelf niet berekenen. Die drie zaken variëren nogal in % als ik het goed zie.
                Ik moet dus afwachten tot einde maart volgend jaar om te weten hoeveel ik exact netto/maand ga krijgen .
                Een pensioenberekening is ALTIJD BRUTO ! Mensen kletsen daar maar omheen zonder kennis van zaken. De verschillende aanslagvoeten zijn echter te vinden omdat ik mij zeer wel herinner dat ik voor mijn pensioen de berekening gedaan heb en op een paar euros na was dat helemaal juist ... ik dacht zelfs dat men ongeveer 1 jaar voor datum, van het pensioenfonds een schrijven kreeg waarop al de voorheffingen opgelijst werden waarmee men dus de juiste aftrekposten kan berekenen ...

                Comment


                • #9
                  Re: Pensioen gids

                  Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                  De gids is inderdaad in mensentaal, en voor mensen, geschreven i.p.v. die slaapverwekkende droge wetteksten.
                  Kletskoek ... nog maar eens een algemene doodoener ... de web sites van de pensioendiensten zijn ongeveer de enige fgov diensten die op een zeer begrijpelijke manier de zaken aankaarten. Als ge de info daar niet verstaat moet ge u geen illusies maken dat ge ooit iets van fgov gaat verstaan, gazettengidsen of andere ... en BTW ik heb ooit nog eens zo een pensioen"uitleg" gezien door een populair blad .. de prutsers van dienst waren niet eens kapabel om fatsoenlijk te rekenen !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pensioen gids

                    Het bruto-netto verhaal is inderdaad onzin. Het gaat dan.om bedrijfsvoorheffing, wat een voorheffing is. Iedereen krijgt jaarlijks geld terug van de belasting of moet bijbetalen. Het is deze fiscale druk die belangrijk is en niet de voorheffing.

                    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pensioen gids

                      Als je wilt weten wat je NETTO pensioen zal zijn dan ga ge gewoon naar de zitdagen van de Pensioendienst, ik kan het weten want heb het enkele maanden geleden gedaan, ze berekenen daar ter plaatse je NETTO pensioen, ongeveer weliswaar maar op enkele euro's na klopt het.
                      PS: had het ook zelf uitgerekend en klopte op enkele euro's na, is echt niet moeilijk.

                      BRUTO PENSIOEN - ZIV-Bijdrage - Solidariteitsbijdrage - Bedrijfsvoorheffing = NETTO PENSIOEN

                      Vanaf juli 2017 in pensioen, joepie

                      Senn
                      Last edited by Sennheiser; 28 september 2016, 06:55.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pensioen gids

                        Aauw zakken

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pensioen gids

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                          Aauw zakken
                          Snotneus.... En hou er maar rekening mee dat jij tot je 70ste zal moeten werken en er tegen dan geen geld meer zal zijn om een pensioen uit te betalen.
                          Ze gaan hetgeen rest allemaal aan ons 'aauw zakken' moeten betalen.
                          Begin maar alvast goed te sparen tegen dat jij een 'aauw zak' bent .
                          Last edited by Guest17; 28 september 2016, 08:02.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pensioen gids

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Een pensioenberekening is ALTIJD BRUTO ! ..............................................
                            Kletskoek... Toen ik 55 werd kreeg ik een soort voorafbeschouwing van het bedrag dat me zou uitbetaald worden op 65jarige leeftijd... en bij dit bedrag stond in vette letters NETTO vermeld.
                            Dus het is verre van altijd bruto.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                            Als je wilt weten wat je NETTO pensioen zal zijn dan ga ge gewoon naar de zitdagen van de Pensioendienst, ik kan het weten want heb het enkele maanden geleden gedaan, ze berekenen daar ter plaatse je NETTO pensioen, ongeveer weliswaar maar op enkele euro's na klopt het.
                            PS: had het ook zelf uitgerekend en klopte op enkele euro's na, is echt niet moeilijk.

                            BRUTO PENSIOEN - ZIV-Bijdrage - Solidariteitsbijdrage - Bedrijfsvoorheffing = NETTO PENSIOEN

                            Vanaf juli 2017 in pensioen, joepie

                            Senn
                            Dat is wat ik schreef in #5, maar soit, na wat zoekwerk op het www ben ik ook al zo ver gekomen dat ik het bij benadering kan berekenen.
                            Alleen de bedrijfsvoorheffing daar ben ik nog niet (helemaal) aan uit. Omdat ik gehandicapt ben is dat ook weeral een andere berekening.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Pensioen gids

                              Djivan,
                              Deze barema had ik gebruikt om de bedrijfsvoorheffing te berekenen: http://www.pdos.be/pay/nl/pdf/public...ns_2016_NF.pdf

                              Als mindervalide denk ik dat je recht hebt op vermindering van 34euro (pagina 7)

                              Comment

                              Working...
                              X