Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips Aken / Maastricht ? Geen Monschau

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips Aken / Maastricht ? Geen Monschau

    Op het einde van de eerste week van December gaan wij een dagje naar de kerstmarkt in Aken.
    Normaal gingen wij de dag erop naar Monschau (zou een klein gezellig kerstdorpje zijn) die je in 1/2 dag kan zijn.

    Maar een collega zegt dat dit niet veel voorstelt daar we toch al Aken gedaan hebben de dag ervoor.
    Daardoor zouden wij in de plaats Maastricht bezoeken, vroeger zijn wij daar al geweest maar is heel lang geleden.

    Iemand tips qua eten in Aken of iets anders zeker niet te missen?
    En Maastricht voor lunch of wat zeker niet te missen qua bezoek?

  • #2
    Re: Tips Aken / Maastricht ? Geen Monschau

    Kleine stadjes, kleine markten, ik ging in 1997 naar deze (Cochem).
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #3
      Re: Tips Aken / Maastricht ? Geen Monschau

      Monschau is echt een mooie plek om te bezoeken, als je er nog niet geweest bent dan zou ik zeker gaan en niet voor de kerstmarkt.
      En pas dan naar Aachen gaan, naar de kerstmarkt, die is omzeggens even groot als deze van Köln.
      Aachen is trouwens ook een mooie stad die een bezoekje waard is.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Tips Aken / Maastricht ? Geen Monschau

        Ik zou toch Monschau niet links laten liggen. Echt de moeite om er eens een dagje rond te dwalen, vooral als je er nog nooit geweest bent.
        Wij zijn er al -tig keren geweest en blijven er met de regelmaat van een klok eens komen.
        Ook al wonen we in ZWVl, toch hebben we het ook reeds verschillende keren als daguitstap aangedaan.
        Speciaal voor de kerstmarkt zou ik er nu niet naar toe trekken. Die speelt zich af op de 'Markt' (en die is heel klein - http://www.monschau.de/de/erleben/webcam/) en daar staan dan twee rijen kraampjes, ik schat alles samen max. een 20tig tal. Dus daar ben je rap rond.
        Maar in de rest van Monschau is het gezellig kuieren. Je kan ook nog de glasblazerij bezoeken, de mosterdfabriek... enfin kijk maar op het www.

        Comment


        • #5
          Re: Tips Aken / Maastricht ? Geen Monschau

          Nog niet naar de bovenvermeldde geweest, wel in Düsseldorf en Essen.
          Essen vond ik de gezelligste van de twee.

          Het feit dat er toen ook een laag van +20cm sneeuw lag had er natuurlijk wel mee te maken, en dat er net die avond ook een optreden van Avantasia was in Essen, maakte het allemaal top

          Comment


          • #6
            Re: Tips Aken / Maastricht ? Geen Monschau

            Zopas eens een video bekeken https://www.youtube.com/watch?v=Idbeqzdff5M
            Monschau doet me een beetje denken aan de Moezel/Bernkastel waar we 2j geleden eens hebben rondgelopen.

            In Maastricht is het nu "Magisch Maastricht" thema, online staat dat het niet te vet is, kerststalletjes, een groot rad en treintje voor kinderen.
            Maar is dus niet voor de kerstmarkt dat we gaan (daarvoor gaan we de dag ervoor al naar Aachen), gewoon als 2e dagje om wat te wandelen, winkeltjes, fototje, ... gewoon de toerist uithangen

            Nog steeds aan het twijfelen tussen Maastricht en Monschau.
            Anderzijds springen vrouw & dochter wel graag winkeltjes binnen, in Monschau minder winkeltjes om binnen te springen (en kouder om een dag rond te lopen), misschien toch Maastricht...

            Zal nog eens een cityguide Maastricht opzoeken als er daar ook een oud gedeelte is om evt te combineren met wat winkeltjes, jaren geleden dat we daar nog geweest zijn, ik zie het nog een beetje voor me, maar al veel vergeten.
            Last edited by CanonYouCan; 6 december 2016, 11:38.

            Comment


            • #7
              Re: Tips Aken / Maastricht ? Geen Monschau

              Iets dichter, Valkenburg ?
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment


              • #8
                Re: Tips Aken / Maastricht ? Geen Monschau

                Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                Zopas eens een video bekeken https://www.youtube.com/watch?v=Idbeqzdff5M
                Monschau doet me een beetje denken aan de Moezel/Bernkastel waar we 2j geleden eens hebben rondgelopen.

                In Maastricht is het nu "Magisch Maastricht" thema.
                Maar is dus niet voor de kerstmarkt dat we gaan, gewoon als 2e dagje om wat rond te lopen.

                Nog steeds aan het twijfelen tussen Maastricht en Monschau
                Anderzijds springen vrouw & dochter wel graag winkeltjes binnen, in Monschau minder en kouder om een dagje rond te lopen, misschien toch Maastricht...
                In Monschau moet je inderdaad niet zijn om winkeltjes in en uit te lopen...

                Comment


                • #9
                  Re: Tips Aken / Maastricht ? Geen Monschau

                  Voor de rest geen andere speciale steden/dorpen zeker waar veel te doen is, in de terugkeer naar België vanaf Aken (of dicht in de buurt) die de moeite zijn ?
                  We gaan dus op een zondag, in Maastricht is alles al open heb ik gezien tot 18u.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tips Aken / Maastricht ? Geen Monschau

                    Brussel?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tips Aken / Maastricht ? Geen Monschau

                      Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                      Voor de rest geen andere speciale steden/dorpen zeker waar veel te doen is, in de terugkeer naar België vanaf Aken (of dicht in de buurt) die de moeite zijn ?
                      We gaan dus op een zondag, in Maastricht is alles al open heb ik gezien tot 18u.
                      Valkenburg dus, googel eens op afbeeldingen of zo !
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tips Aken / Maastricht ? Geen Monschau

                        Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                        Voor de rest geen andere speciale steden/dorpen zeker waar veel te doen is, in de terugkeer naar België vanaf Aken (of dicht in de buurt) die de moeite zijn ?
                        We gaan dus op een zondag, in Maastricht is alles al open heb ik gezien tot 18u.
                        Is wel niet echt op weg van Aken naar België, maar Arskrippana (kerststallenmuseum) in Büllingen misschien, indien je er interesse voor hebt.
                        ArsKRIPPANA. Alte und moderne Weihnachtskrippen aus aller Welt. Eine Entdeckungsreise durch Zeiten und Kulturen. Ardenner Cultur Boulevard in Hergersberg (BE) und Losheim (DE) an der deutsch-belgischen Grenze. In der Eifel-Ardennen-Region

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tips Aken / Maastricht ? Geen Monschau

                          Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                          Voor de rest geen andere speciale steden/dorpen zeker waar veel te doen is, in de terugkeer naar België vanaf Aken (of dicht in de buurt) die de moeite zijn ?
                          We gaan dus op een zondag, in Maastricht is alles al open heb ik gezien tot 18u.
                          Is wel niet echt op weg van Aken naar België, maar Arskrippana (kerststallenmuseum) in Büllingen misschien, indien je er interesse voor hebt.
                          Ze hebben een website.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tips Aken / Maastricht ? Geen Monschau

                            Valkenburg zou ook mooi zijn, mergelgrotten met kerststalletjes, gans het dorp zou ook versierd zijn en nog veel te doen las ik op zoover.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tips Aken / Maastricht ? Geen Monschau

                              Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                              Valkenburg zou ook mooi zijn, mergelgrotten met kerststalletjes, gans het dorp zou ook versierd zijn en nog veel te doen las ik op zoover.
                              Kerstmarkt in de grotten van Valkenburg stelt helemaal niets voor: €6 euro inkom betalen voor circa tien kramen met te dure prullaria die je op elke vlooienmarkt vindt. Binnen tien minuten sta je weer op straat.

                              Comment

                              Working...
                              X