Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proximus naar Telenet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Proximus naar Telenet

    Op dit moment heb ik een Smart+15 abo bij Proximus : 120 minuten bellen, onbeperkt SMS en 1Gb data.
    Ik zit de laatste tijd vrijwel elke maand boven mijn 1Gb dus wordt het tijd om voor 2Gb te gaan.
    Bij Proximus betekent dit een Smart+25, 25 euro per maand dus. Bij Telenet echter kost me dat 20 euro per maand met een King Supersize (300 min bellen, 10000 SMS, en 2Gb data).
    Gezien wij al alles bij Telenet hebben, nl. digitale TV, internet, vaste telefoon en de gsm van mijn vrouw, denk ik naar Telenet over te stappen.

    Maar hoe zit dat nu effectief met het stopzetten van een abo ? Ga ik gewoon of bel ik gewoon naar Telenet en regelen zij alles ? Er is een nieuwe wetgeving die dit alles vergemakkelijkt maar ik heb me laten vertellen dat sommige providers toch nog lastig doen.

    Iemand ervaring met het overstappen van Proximus naar Telenet (of een andere provider) ?
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Proximus naar Telenet

    Ik heb dit gedaan, ik had gsm abonnement bij Proximus en dan dat overgezet naar telenet in een pakket met m'n internet en tv.

    Ik ben naar een Telenet verdeler (of hoe je t moet noemen) geweest, die hebben alles geregeld, zowel opzeg als overname van het gsm-nummer.

    Comment


    • #3
      Re: Proximus naar Telenet

      Hier, vroeger overgegaan van Mobistar naar Telenet, daarna van Telenet naar Mobile Vikings. Geen centje pijn, werd allemaal geregeld.

      Comment


      • #4
        Re: Proximus naar Telenet

        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        Op dit moment heb ik een Smart+15 abo bij Proximus : 120 minuten bellen, onbeperkt SMS en 1Gb data.
        Ik zit de laatste tijd vrijwel elke maand boven mijn 1Gb dus wordt het tijd om voor 2Gb te gaan.
        Bij Proximus betekent dit een Smart+25, 25 euro per maand dus. Bij Telenet echter kost me dat 20 euro per maand met een King Supersize (300 min bellen, 10000 SMS, en 2Gb data).
        Gezien wij al alles bij Telenet hebben, nl. digitale TV, internet, vaste telefoon en de gsm van mijn vrouw, denk ik naar Telenet over te stappen.

        Maar hoe zit dat nu effectief met het stopzetten van een abo ? Ga ik gewoon of bel ik gewoon naar Telenet en regelen zij alles ? Er is een nieuwe wetgeving die dit alles vergemakkelijkt maar ik heb me laten vertellen dat sommige providers toch nog lastig doen.

        Iemand ervaring met het overstappen van Proximus naar Telenet (of een andere provider) ?
        Ben je dan niet beter af met een Wigo abo bij Telenet, is voor 120€ onbeperkt bellen en 5 GB data te verdelen per gebruiker en per GB,
        stel je bent met twee, dan ken je bv. 1 GB toe aan de ene en zet de overige 4 GB naar jezelf, je moet wel 1 GB toekennen per gebruikte sim kaart,
        en bellen zowel vast als mobiel is onbeperkt, inbegrepen "Ken je beller" enz.
        Een telefoontje naar Telenet en zij regelen alles voor je of zeggen je wat te doen.

        Comment


        • #5
          Re: Proximus naar Telenet

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Ben je dan niet beter af met een Wigo abo bij Telenet, is voor 120€ onbeperkt bellen en 5 GB data te verdelen per gebruiker en per GB,
          stel je bent met twee, dan ken je bv. 1 GB toe aan de ene en zet de overige 4 GB naar jezelf, je moet wel 1 GB toekennen per gebruikte sim kaart,
          en bellen zowel vast als mobiel is onbeperkt, inbegrepen "Ken je beller" enz.
          Een telefoontje naar Telenet en zij regelen alles voor je of zeggen je wat te doen.
          https://www2.telenet.be/nl/all-in/wi...-8shoCVDvw_wcB
          We hebben nu Whoppa en Play More erbovenop (24,95 euro per maand), freephone Europe en met de GSM van m'n vrouw inbegrepen (King, 15 euro per maand) en we betalen iets boven de 140 euro per maand. We hebben ook een HD XL pack (waar we nu omwille van een promotie niets voor betalen, normaal 5 euro per maand).
          Ook gezien dat we met een Whoppa abonnement 2 euro per maand korting krijgen op het 2de mobiel abo, dus komt neer op 18 euro per maand dan voor de King size plus...
          Mocht mijn King Size plus daarbij komen, betalen we 144 + 18 = 162 euro per maand (daar zit ook nog 8,87 euro in die we maandelijks betalen voor een iPad Mini die we in promotie kochten én de huur van een 2de digicorder).
          Met Wigo zou dat worden: 120 euro (met 5Gb mobiel pakket) + 7,5 euro voor Freephone Europe (heet nu Europe Calling, zit niet meer standaard in Wigo) + 5 euro HD XL pakket (alle promoties die je had, vallen weg) + 24,95 euro Play More + 8,87 euro iPad = 166,32 euro + eventueel huur 2de digicorder (niet zeker of dit inbegrepen is) = 166,32 + 8,85 = 175,17 euro
          Last edited by Kaneda; 26 september 2016, 12:42.
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • #6
            Re: Proximus naar Telenet

            Of Orange of Mobile Vikings: 4GB data voor 15 euro en die 15 euro blijft als beltegoed ook na een maand nog geldig.

            Je hebt het ook blijkbaar zelf ondervonden: als "trouwe" klant met een abonnement wordt je bestraft als je eens boven je datalimiet komt: je mag dan een veelvoud gaan neertellen per MB data voor de rest van je abonnementsperiode. Met een prepaid kaart kan je gewoon wat eerder herladen en surf je dan aan 2 x de MB prijs ipv 4 of 5 maal.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Proximus naar Telenet

              Mobile vikings doet trouwens nu ook abonnement.

              Comment


              • #8
                Re: Proximus naar Telenet

                Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                Mobile vikings doet trouwens nu ook abonnement.
                Die "kelk" laat ik aan mij voorbij gaan...
                Want nu kan ik het niet opgebruikte beltegoed omzetten naar VikingTalk punten waarmee ik dan weer zeer voordelig bel, zeker in Europa en naar de USA (5 cent/min).
                Last edited by nete; 26 september 2016, 17:46.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Proximus naar Telenet

                  Telenet is te duur in vergelijking met Proximus.. Maar natuurlijk komt er bij dat je een betere kwaliteit hebt...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Proximus naar Telenet

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lize89 Bekijk bericht
                    Telenet is te duur in vergelijking met Proximus.. Maar natuurlijk komt er bij dat je een betere kwaliteit hebt...
                    Dit topic gaat toch over mobiel internet?
                    Telenet had geen eigen netwerk, vroeger gebruikten ze Mobistar en nu hebben ze Base opgekocht.
                    En volgens testen heeft Proximus nog steeds het beste mobiel internet.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Proximus naar Telenet

                      Klopt.
                      Wat betreft GSM netwerk is Proximus echt wel beter dan Telenet.
                      Maar wat internet en TV betreft is het anders.

                      Ik heb ook een WIGO overwogen, maar financieel niet interessant, juist onwillen van het feit dat bij overschrijding van de limieten, je een heel pak extra betaalt.
                      Ik zou 5 GSM's kunnen overschakelen, maar met WIGO moet je echt vooraf bepalen hoeveel data elke GSM krijgt.
                      Zit er één over zijn data, en al de rest er dik onder begin je al bij te betalen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Proximus naar Telenet

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Zit er één over zijn data, en al de rest er dik onder begin je al bij te betalen.
                        Net wat ik schreef in #6. Met zo'n Wigo ben je toch wel een "supertrouwe" klant ? Toch wordt je gestraft als je ergens de limiet overschrijdt.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: Proximus naar Telenet

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Net wat ik schreef in #6. Met zo'n Wigo ben je toch wel een "supertrouwe" klant ? Toch wordt je gestraft als je ergens de limiet overschrijdt.
                          Wij zijn net overgestapt van Whoppa naar Wigo. 5gb voor 5 gsm's maar in ons gezin zijn er maar 2 gsm's (de kids zijn nog maar 10 jaar dus nog lang niet aan de orde). Heb het zo verdeeld dat zij 2Gb krijgt en ik 3. Daarvoor had ik maar 1 gb bij Proximus en ik kwam net niet toe dus met 3Gb heb ik meer dan genoeg. Ook m'n vrouw die nooit boven de 1Gb zat, wint erbij.
                          Alles samengerekend komen we iets goedkoper uit hoewel het maar over enkele euro's gaat. Voor de rest behouden we alles zoals tevoren...

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          En volgens testen heeft Proximus nog steeds het beste mobiel internet.
                          Dat hangt er ook vanaf waar je zit, natuurlijk. Ik heb nu al lang kunnen vergelijken tussen Telenet (wat m'n vrouw al heel lang heeft) en Proximus (wat ik tot voor kort had). En ik kan niet zeggen dat de ene beter of slechter is dan de andere qua ontvangst, bereik of dekking...
                          Last edited by Kaneda; 29 september 2016, 12:02.
                          Panasonic Lumix FZ2000

                          Comment


                          • #14
                            Re: Proximus naar Telenet

                            Dubbele post, kan niet verwijderen, dus maar aangepast...
                            Panasonic Lumix FZ2000

                            Comment


                            • #15
                              Re: Proximus naar Telenet

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                              Wij zijn net overgestapt van Whoppa naar Wigo. 5gb voor 5 gsm's maar in ons gezin zijn er maar 2 gsm's (de kids zijn nog maar 10 jaar dus nog lang niet aan de orde). Heb het zo verdeeld dat zij 2Gb krijgt en ik 3. Daarvoor had ik maar 1 gb bij Proximus en ik kwam net niet toe dus met 3Gb heb ik meer dan genoeg. Ook m'n vrouw die nooit boven de 1Gb zat, wint erbij.
                              Alles samengerekend komen we iets goedkoper uit hoewel het maar over enkele euro's gaat. Voor de rest behouden we alles zoals tevoren...
                              En niet te vergeten dat je nu ook onbeperkt kan bellen met je gsm hé Kaneda en "ken je beller" op je vaste lijn krijg je er gratis bij.
                              Bellen naar het buitenland kan ook gratis via Triiing app enz.
                              Nogthans, in #5 was je nog tegen mijn idee om over te stappen naar Wigo......

                              Comment

                              Working...
                              X