Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera met wifi kaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera met wifi kaart

    Ik maak regelmatig foto's in een studio.
    De gemaakte foto wil ik gelijk op mijn laptop zien zoals op het schermpje van de camera.
    Dit doe ik nu met een kabel via het program EOS UTILITY
    Nu krijg ik binnen kort de Canon 5D Mark 3 en hierin kan een kaartje Eyefi SDHC Mobi 8GB WiFi Class 10
    Is dit hiermee ook zo mogelijk?
    Ik bedoel hiermee dus ik maak een foto en zie deze dan op de laptop maak een nieuwe foto en zie die dan op het scherm enz.

  • #2
    Re: camera met wifi kaart

    zo'n kaartje maakt z'n eigen netwerk waarmee je verbinding kan maken. Dus als je daar op inlogt met je smartphone/tablet/PC kan je inderdaad op dat kaartje browsen en de foto's die je net hebt gemaakt zien.
    Het vreet wel batterij.

    Comment


    • #3
      Re: camera met wifi kaart

      Hartelijk dank

      Comment


      • #4
        Re: camera met wifi kaart

        Het werkt, maar is niet zo snel.
        je hebt een versie die enkel jpg doorstuurt, en je hebt er die ook raw doorsturen.
        Maar hoe groter het bestand, hoe langer het duurt.
        Ook de schrijfsnelheid is niet zo denderend.

        Ik vind wel dat het handig samenwerkt met een smartphone.
        Je stelt één keer de verbinding in, en dan gaat het automatisch.

        Als je Eyefi kaartje in de kamera nieuwe foto's krijgt, dan komt deze automatisch op je gsm terecht (als deze in de buurt is)
        Er is ook een optie om via hun cloud te werken, maar dat heb ik nog nooit gebruikt.

        Comment


        • #5
          Re: camera met wifi kaart

          wat je kan doen:
          je neemt je foto's in RAW en slaat die op op geheugenkaart 1, op geheugenkaart 2 sla je de foto's op in jpeg met de grootte die je wenst.
          Die kleinre bestanden stuur je dan door naar je tablet. Dit bespaart een hoop tijd, en is handig om snel je foto's te beoordelen.
          Je kan ze ook naar een dropboxmap op je tablet sturen, eventueel kan je dan mensen toegang geven om ze te bekijken of eventueel al te bewerken.

          Ik verkies de wifi transmitter van canon, die kosten wel wat maar hebben een pak instelmogelijkheden.
          Kijk eens op ebay. Vaak worden die daar voor spotprijzen verkocht.

          Comment


          • #6
            Re: camera met wifi kaart

            Jammer dat Canon de 5DIII niet ondersteunt voor het eigen wifi kaartje, geen idee waarom niet en ook niet of het toch zou werken in een 5DIII (die heeft toch ook 2 slots).

            Schijnt dat de 7DII vanaf het najaar standaard zo'n wifi kaartje in de verpakking krijgt ...

            Blijft puur een dingetje om jpg's te verzenden die op de CF kaart staan (wifi kaartje van Canon heeft geen geheugen om jpg's op te slaan). Zou zo'n 50 euro gaan kosten ...

            SD card-shaped Wi-Fi* accessory** designed strictly for use with the EOS 7D Mark II, EOS 5DS and EOS 5DS R Digital SLR cameras***.Wi-Fi® capability* provides easy transfer of images (and videos in MP4 format for the EOS 7D Mark II camera) to a compatible smartphone or tablet*, and remote still photo shooting and camera still photo setting changes.Provides Wi-Fi® capability with a computer using EOS Utility and enables remote shooting of still photos and quick setting changes, as well as easy transfer of images and videos.


            On topic : koop je een wifi kaartje, koop dan de PRO versie van EyeFi.

            En wil je veel meer kunnen (je camera vanop afstand besturen bv.) dan is er nog altijd oude trouwe DSLR Controller oplossing.

            Of, steun wat Chinezen en koop hun laatste ontwikkeling die in oktober kan verzonden worden : https://www.indiegogo.com/projects/c...camera-smart#/

            Win Sony a7iii GIVEAWAY LIVE NOW http://photorec.tv/win➨ My Recommended Gear: https://kit.co/photorectobyGet Awesome Music for your videos: http://photo...


            Zelf gebruik ik al jaren de vorige pro versie van eyefi, werkt nog altijd prima maar is ondertussen niet langer ondersteund door Eye Fi.
            Last edited by Empe; 30 september 2016, 20:58.

            Comment


            • #7
              Re: camera met wifi kaart

              Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
              Het vreet wel batterij.
              Ook een probleem bij het ingebouwde SnapBridge van Nikon, dat systeem trekt momenteel op niets, jammer.

              Comment

              Working...
              X