Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar eindigt dit?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar eindigt dit?

    18 fps met C AF en 60 fps!!! met S AF in RAW!
    121 cross type AF punten verdeeld over 80% van het sensoroppervlak
    14 opnames genomen tussen half ingedrukte en geheel ingedrukte ontspanknop zodat je niet meer 'net te laat' bent
    Een EVF die zo goed is dat de mensen die er al door keken er 100% zeker van waren dat het een OVF was
    5,5 stops in body beeldstabilisatie
    1 stop meer dynamisch bereik
    1 stop betere hoge iso performantie
    Een hoge resolutiemodus met correctie van kleine bewegingen zoals bewegende gras of bladeren, zodat ik dit nu kan gebruiken om landschappen te fotograferen in een resolutie van 80 Mpixel in RAW

    Dit eindigt voor mij alleszins zeker met het stukslaan van mijn spaarvarken om de nieuwe Olympus OMD EM1 mark II te kopen

  • #2
    Re: Waar eindigt dit?

    Leuke gegevens...
    Maar eerst de resultaten in de vorm van beeldmateriaal daarvan vergelijken...

    Oh ja, techniek eindigt nooit... wíj zijn diegene die eindig zijn.

    Comment


    • #3
      Re: Waar eindigt dit?

      Er zit nog altijd veel verschil tussen theorie (cijfertjes) en praktijk
      Daar zijn er al velen van terug gekomen

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Waar eindigt dit?

        Dus al die cijfertjes van Nikon, Canon, sony en Fuji zijn ook leugens?
        Goed om te weten.
        Ik kan je nochtans verzekeren dat mijn huidige E-M1 en E-M5 in de praktijk exact leveren wat de cijfers beloven.
        En ik twijfel er geen seconde aan dat Olympus het beloofde zal leveren en nog meer zelfs, ik ben er zeker van dat opeenvolgende firmware upgrades de camera zelfs meer zullen laten presteren dan de initiele cijfers, want zo is dat ook met de huidige toestellen.

        Comment


        • #5
          Re: Waar eindigt dit?

          Met de EM1 was het de bedoeling om de oude Olympus DSLR gebruikers tegemoet te komen omtrent het AF systeem ivm de vroegere objectieven en zijn daar ook opzettelijk in geslaagd. (Heb ik uitgeprobeerd)
          Olympus heeft nooit de ambitie gehad om sportcameras op de markt te brengen en dat zal nu een andere richting gaan met de nieuwe EM1 mkII.
          Het zou me niet verwonderen dat Olympus alle systeemcamera's van de kaart veegt wat AF-C AF betreft .. ik heb daar volle vertrouwen in.
          De lenzen voor sport die hebben ze al.. nu nog de Camera..

          Eentje om in het oog te houden ...
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #6
            Re: Waar eindigt dit?

            Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
            Dus al die cijfertjes van Nikon, Canon, sony en Fuji zijn ook leugens?
            .....
            Niemand zegt iets over leugens.
            Maar staar je niet blind op die eerste cijfertjes die er door een fabrikant weergegeven worden.
            Verdere conclusies kun je pas trekken na enkele tests waar zulke cijfertjes nagemeten worden.
            Dus niet die "bla, bla" "reviews" welke op You Tube verschijnen...
            Dat is meestal volk dat zichzelf graag op een scherm ziet.

            Comment


            • #7
              Re: Waar eindigt dit?

              Ik heb vorige week 36mp's aan 72fps gezien. RED heeft zeer interessante camera's. De buffer is eindeloos.

              Comment


              • #8
                Re: Waar eindigt dit?

                Uit de discussie blijkt, andermaal?, dat de meesten niet in staat zijn een verschil te maken tussen de ruwe characteristieken van een toestel ttz de per constructie meegegeven eigenschappen en het eindresultaat dat ze daaruit menen te moeten concluderen gebaseerd op die cijfertjes, ergo, er is a priori geen correlatie tussen beide tenzij men volautomatisch fotografeert met deze "cijfertjes" .... ze vergeten gemakshalve het hun eigen (of andermans) geklooi is dat uiteindelijk het verbindingsteken vormt tussen cijfertjes en eindresultaat. ... eigenlijk is deze draad een gesofistikeerd koffiedik kijken gelardeerd met irrelevante conclusies. Als er bvb binnen 5 jaar een andere technologie/concept gevonden wordt voor de bouw van sensors/cameras dan kan men deze draad moeiteloos recycleren .. bijhouden dus !

                Ik heb trouwens heel veel bedenkingen over de competentie van veel van die pippos die deze cijfertjes "nameten" met meestal nattevinger werk maar bon .. who cares ..

                Comment


                • #9
                  Re: Waar eindigt dit?

                  Oorspronkelijk geplaatst door LoP Bekijk bericht
                  Ik heb vorige week 36mp's aan 72fps gezien. RED heeft zeer interessante camera's. De buffer is eindeloos.
                  Mo vint toch.
                  Wat een prachtige foto's.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waar eindigt dit?

                    Oorspronkelijk geplaatst door LoP Bekijk bericht
                    Ik heb vorige week 36mp's aan 72fps gezien. RED heeft zeer interessante camera's. De buffer is eindeloos.
                    De specificaties van de 60.000 euro kostende Red Weapon zijn indrukwekkend alsook de prijs.
                    Maar ik bezit niet de kennis en vooral geen de beroepservaring met dit soort camera's om zo maar iets van oordeel te vellen alleen maar op basis van specs.
                    Jaren beroepservaring is wel nodig om het potentieel van deze camera's te kunnen benutten.

                    Het is al een kunst om een X-T2 onder de knie te krijgen zoals het hoort en nu na een maand in bezit kan ik hier nog altijd geen uitsluitend oordeel geven.

                    On Topic,
                    Ik heb wel enkele jaren ervaring met M43 camera's (Olympus vooral) en dus ook met de EM1 MKI.

                    De EM1 is steviger camera dan bv. mijn X-T2 (om te vergelijken)
                    Bediening is beter op de Oly, met royalere knoppen en comfortabelere handgrip (met natuurlijk impact op afmetingen)
                    Single AF op de OMD is praktisch altijd sneller dan de Fuji.
                    Jpegs (out of camera) heb ik de voorkeur voor Fuji (kwestie van smaak maar ik ben niet alleen)...
                    Raw file's zijn beter op de X-T2 maar dat is normaal.. vooral vanwege de grotere sensor en de generatie die de EM1 MKI achter staat (september 2013)
                    Zelfde geld voor dezelfde redenen voor High iso..

                    Zoeker is beter op de X-T2... reden= Oled(X-T2) vs LCD(EM1) , nachtfotografie bij LCD zoeker te weinig contrast en zwart is eigenlijk gewoon donkergrijs.
                    Ik vrees dat de nieuwe EM1 MKII terug de Epson paneeltjes gaat gebruiken voor de zoeker.
                    Voor overdag voldoet de LCD zoeker wel en kwa grootte heb ik het gevoel dat de EM1 ruimer beeld geeft dan de X-T ( raster is relatief wel meer zichtbaar)

                    C-AF : De nieuwe X-T2 is hier (ruim) de betere ondanks dat ik de X-T2 nog niet volledig onder de knie heb, maar ook hier geld een generatieverschil in nadeel van de EM1 MKI en dit is waar de MKII versie het verschil zou moeten zijn maar dat is nog afwachten.
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment

                    Working...
                    X