Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tapatalk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tapatalk

    Ik gebruik Tapatalk niet omdat het voor mij niet echt een meerwaarde geeft op de smartphone.
    Ik wordt wel elke keer opnieuw lastig gevallen door Tapatalk als ik het BD forum open.
    Ligt de oorzaak hiervan bij de forumsoftware of bij Android, en kan ik van die opdringerigheid verlost geraken ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Tapatalk

    Goeie vraag, nete, want -denk ik- na een tijdje die boodschap niet meer gezien te hebben, heb ik het verzoek deze week al verschillende keren afgewimpeld op de iPad. Omdat iPad iOS is en jij spreekt van Android, zou het wel eens de forumsoftware kunnen zijn? (ik heb een paar andere eigenaardigheden opgemerkt)
    Maar graag een antwoord van de experts terzake.
    Voor mij geen Tapatalk, maar ook geen forumbezoek op de smartphone; daarvoor vind ik die dingen wat klein. Op de iPad/tablet daartegen... liefst de gewone internetbrowser.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Tapatalk

      Hallo,

      Vanop een P in Frankrijk, op bijna 700km van "thuis" (nog even flink doorrijden).
      Ik denk toch dat het van Tapatalk zelf komt. Zelfs al deïnstalleet je die, er blijft altijd wel iets hangen.

      Jaja, en nu verder naar huis ...
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Re: Tapatalk

        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
        Hallo,

        Vanop een P in Frankrijk, op bijna 700km van "thuis" (nog even flink doorrijden).
        Ik denk toch dat het van Tapatalk zelf komt. Zelfs al deïnstalleet je die, er blijft altijd wel iets hangen.

        Jaja, en nu verder naar huis ...
        Ik denk eerder dat het van Android/Google komt dat het forum herkent en het daarom voorstelt.
        Zou dus evengoed een optie kunnen zijn van de forumsoftware mits Tapatalk een plugin heeft voot VBulletin.

        Op een Android waar nog nooit Tapatalk op stond krijg ik de vraag om Tapatalk te installeren.

        Op een Android waar Tapatalk geïnstalleerd is, krijg ik ook de vraag om Tapatalk te installeren.

        Ik gebruik wel dagelijks Tapatalk en dat werkt uitstekend voor BD.
        Enige manier om op een smartphone of tablet redelijk vlot het forum te bezoeken.

        Maar in de browser krijg ik die vraag maar 1 keer ... tenzij ik historiek en dergelijke ga wissen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Tapatalk

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Ik gebruik Tapatalk niet omdat het voor mij niet echt een meerwaarde geeft op de smartphone.
          Via Tapatalk zie ik echter "nete is ook gekend als neteke op Tapatalk".

          Er is dus ergens toch een link met u en Tapatalk en BD.
          Last edited by VerSeg; 24 september 2016, 23:28.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Tapatalk

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Via Tapatalk zie ik echter "nete is ook gekend als neteke op Tapatalk".

            Er is dus ergens toch een link met u en Tapatalk en BD.
            Heb het wel eens uitgeprobeerd, en ik krijg nu een melding dat jij me volgt... op Tapatalk.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Tapatalk

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Heb het wel eens uitgeprobeerd, en ik krijg nu een melding dat jij me volgt... op Tapatalk.
              Dat was per ongeluk aangezet want dat zou ik nooit doen. 😆

              Zie je dan ook dat ik u niet meer volg?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Tapatalk

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Dat was per ongeluk aangezet want dat zou ik nooit doen. ��

                Zie je dan ook dat ik u niet meer volg?
                Om misverstanden te vermijden: ik kreeg een mailtje met die melding, ik zag het dus niet op Tapatalk zelf (wegens nu niet geïnstalleerd)

                Mijn "test" van Tapatalk is intussen al een jaar of twee geleden.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Tapatalk

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Mijn "test" van Tapatalk is intussen al een jaar of twee geleden.
                  Misschien moet ge het nog eens testen hé ... dan ben je zeker van die meldingen vanaf. 😆

                  Ik moet zeggen dat na enige gewenning Tapatalk wel goed werkt en dat ze er fors op vooruit gegaan zijn sinds ik er zelf mee begonnen ben enkele jaren terug.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tapatalk

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    .....................

                    Ik moet zeggen dat na enige gewenning Tapatalk wel goed werkt en dat ze er fors op vooruit gegaan zijn sinds ik er zelf mee begonnen ben enkele jaren terug.
                    Wat is, of wat doet die Tapatalk eigenlijk ?
                    Ik zie dat telkens verschijnen wanneer ik op smartphone naar BD wil kijken, maar ik sluit het tot op heden direct af met het kruisje.
                    Ik heb dus geen benul wat Tapatalk voor mij kan betekenen ??????

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tapatalk

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Wat is, of wat doet die Tapatalk eigenlijk ?
                      Ik zie dat telkens verschijnen wanneer ik op smartphone naar BD wil kijken, maar ik sluit het tot op heden direct af met het kruisje.
                      Ik heb dus geen benul wat Tapatalk voor mij kan betekenen ??????
                      Tapatalk is een app die makkelijk toegang geeft tot duizenden fora op smartphones en tablets. Zonder steeds in en uit te loggen, kun je snel je favoriete forum bezoeken en ook makkelijk wisselen naar een ander forum Ivan.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tapatalk

                        Bovendien zie je meteen de betreffende foto, je moet die dus niet meer te openen.


                        Sent from my iPad using Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tapatalk

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Misschien moet ge het nog eens testen hé ... dan ben je zeker van die meldingen vanaf. ��
                          Misschien geen slecht idee.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tapatalk

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Tapatalk is een app die makkelijk toegang geeft tot duizenden fora op smartphones en tablets.
                            Verseg's raad opgevolgd en het nog eens geïnstalleerd. Ik kan wel aanduiden dat ik vanalles wil "volgen", maar als ik ergens op een topic klik om enkel eens mee te lezen heb ik enkel nog een eindeloos draaiend cirkeltje en de melding "laden".
                            Dan ben ik toch beter af door de opdringerige Tapatalk melding elke keer weg te klikken.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tapatalk

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Verseg's raad opgevolgd en het nog eens geïnstalleerd. Ik kan wel aanduiden dat ik vanalles wil "volgen", maar als ik ergens op een topic klik om enkel eens mee te lezen heb ik enkel nog een eindeloos draaiend cirkeltje en de melding "laden".
                              Dan ben ik toch beter af door de opdringerige Tapatalk melding elke keer weg te klikken.
                              Dat traag laden (niet oneindig) hangt van het forum af denk ik.
                              Heb het op die momenten ook met de PC.
                              Andere fora werken wel vlot via Tapatalk op dat moment.
                              Laatste dagen regelmatig dat BD hier met momenten heel traag is.
                              Mogelijks zit (maar een idee) de publiciteit er voor iets tussen.
                              Als het forum vlot werkt op de PC, dan ook via Tapatalk.
                              Tapatalk doet zelf niets met fora, geeft gewoon weer zoals het is ... op de server zit in de forumsoftware een Tapatalk plugin.
                              Nooit geweten tot nu toe dat het via Tapatalk slechter gaat dan via de browser.
                              In normale omstandigheden is het klikken en direct kunnen lezen.
                              Last edited by VerSeg; 26 september 2016, 10:28.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X