Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's linken van Dropbox lukt niet meer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's linken van Dropbox lukt niet meer.

    Als ik op "Openbare link kopiëren..." klik in Dropbox opent het venster niet waarvan ik de link kan kopiëren.
    Nog iemand met dit probleem? Ik vind maar geen oplossing voor dit probleem.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Foto's linken van Dropbox lukt niet meer.

    Vanwaar wil je kopiëren, van je Dropbox-folder op je computer, of van Dropbox.com, waar je een gesynchroniseerde folderstructuur hebt?
    Ik kopieer altijd van mijn computer (Mac) zelf, en heb -gewoon om te bewijzen dat het kan- twee Public folders aangemaakt.
    Als ik een foto van de eerste folder wil kopiëren, volg ik het pad: MyMac>Users>MyUsername>Dropbox>Public, en klik ik rechts op de foto waarvan ik de link wil delen:


    Er gaat helemaal geen extra venster open bij mij!
    De link zelf ziet er zo uit:
    HTML-code:
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/21104980/IMG_5732_LesPortret5cm.jpg
    Als ik van de tweede folder (degene die ik het meeste gebruik, en ook een redelijke structuur heb gegeven) wil kopiëren, dan volg ik het pad: MyMac>Users>MyUserName>Dropbox>Photos>Public>2016:



    Ook hier gaat geen extra venster open, maar de link is wel degelijk gekopieerd.
    Die link ziet er zo uit:
    HTML-code:
    https://www.dropbox.com/s/iw1dydhjdro78dt/IMG_9179_DxO%20OP11B27.jpg?dl=0
    In het eerste geval zal de foto zichtbaar zijn, als ik de IMG-tags aanbreng.
    In het tweede geval zal ik www door dl moeten vervangen om -tussen de IMG tags- mijn foto zichtbaar te tonen.


    Als je de link kopieert van Dropbox zelf (wat ikzelf nooit doe), dan is de procedure wellicht anders, maar wil ik wel voor je checken indien nodig.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Foto's linken van Dropbox lukt niet meer.

      Inderdaad LesC dat werkt, bij mij lukte het gisteren ook niet om rechtstreeks te delen via dropbox.com

      Bedankt voor deze nuttige info.


      Last edited by Guest42; 23 september 2016, 15:40.

      Comment


      • #4
        Re: Foto's linken van Dropbox lukt niet meer.

        Graag gedaan, zo'n dingen zoek ik nu eenmaal graag uit, hoewel ik aanneem dat er hier verschillen kunnen zijn tussen PC/Win en Mac/OSX.
        Nu nog terughoren van TS (=LG)!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Foto's linken van Dropbox lukt niet meer.

          Moderator Note: Ook deze verhuis ik even van ChitChat naar Fotobewerking & Software, omdat ik -neem ik toch aan- gaat over foto's linken via Dropbox. Maar ook in Testforum zou deze topic niet misstaan hebben.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Foto's linken van Dropbox lukt niet meer.

            Thanks Les.
            Tot nu toe kopieerde ik altijd vanuit dropbox zelf.
            Maar uw uitleg heeft mijn leven gered.
            Dat is ik in 1965 (was toen met moeite een maand 18) op een Amerikaanse legerbasis in Bremerhaven in uitgangs BD noemde men dat pak toen.
            Ik was pas een paar maanden soldaat bij het 1ste Regiment Grenadiers 3de Cie Stormfuselier als Falo schutter.
            Het "borstplaatje" als winnaars van de 'Wistofus' droeg ik nog niet want dat was pas veel later.



            foto is genomen met zo'n Kodak Instamatic-ske want mijn Yashica Minister D durfde ik niet mee te nemen naar 'den troep'.

            NB: Sorry Les ik zag het eerder als een computer probleem. Maar zo is het ook ok.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Foto's linken van Dropbox lukt niet meer.

              In principe -enfin, zo heb ik het altijd begrepen- heb je een Dropbox-folderstructuur op je eigen computer staan. Op Dropbox.com heb je exact dezelfde structuur, maar waarom daarheen gaan als je plaatselijk je folder binnen bereik en controle hebt?
              Elke wijziging (toevoeging, verwijdering...) aan die eigen, interne folder wordt automatisch gesynchroniseerd.
              D'er is in de loop der jaren (en ik ben een vroege gebruiker) wel een en ander veranderd bij Dropbox, meestal zonder verwittiging, maar voor mij is Dropbox totnogtoe de beste manier gebleken om foto's te delen.
              Voor zaken als screenshots e.d. (zie mijn illustraties van hierboven), waarvan de kwaliteit niet zo belangrijk is, reken ik nog steeds op Photobucket, maar gezien bepaalde ervaringen in het verleden, vertrouw ik er geen foto's meer aan toe.


              (je ziet er echt krijgshaftig uit in je uniform; jammer dat er een Amerikaanse vlag uit je hoofd groeit. )
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment

              Working...
              X