Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron of Sigma op Nikon D3300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron of Sigma op Nikon D3300

    Heeft er iemand ervaring met de,Tamron lenzen of Sigma lenzen op een Nikon Camera .

    Ik ben nog vrijwel leek op dit gebied en kocht gisteren een D3300 met de standaard lens .

    Daarom kijk ik voorzichtig uit naar een lens met een algemener bereik .

    Ik bedoel dus niet de standaard zomlens 50-200 of dergelijk maar eerder een 28-105 of iets in die aard .

    Ik zag enkele aanbiedingen maar van Tamron lenzen , vandaar mijn vraag .

    Ik ben uit de regio Kortrijk en kom regelmatig aan de Belgische kust .

    Alle info is zeer welkom , iemand een koopje van een lens is ook welkom '

    Iemand een handboek van een D3300 graag seintje .

    Met vriendelijke groeten , Oroir -Derijcke

  • #2
    Re: Tamron of Sigma op Nikon D3300

    Als je het budgetvriendelijk wil houden en geen belang hecht aan groothoek zou ik eens uitkijken naar een tweede hands Tamron 28-75 f2.8 dan heb je direct voor niet veel geld een lichtsterke lens.
    Voor de D3300 heb je er wel eentje nodig met ingebouwde scherpstel motor. Ik heb ze vroeger ook nog gebruikt en was er heel tevreden over.

    Mvg Yves.
    What you see is what you get

    Comment


    • #3
      Re: Tamron of Sigma op Nikon D3300

      Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
      Als je het budgetvriendelijk wil houden en geen belang hecht aan groothoek zou ik eens uitkijken naar een tweede hands Tamron 28-75 f2.8 dan heb je direct voor niet veel geld een lichtsterke lens.
      Voor de D3300 heb je er wel eentje nodig met ingebouwde scherpstel motor. Ik heb ze vroeger ook nog gebruikt en was er heel tevreden over.

      Mvg Yves.
      Die Tamron lens is ontworpen voor Full Frame cameras en is eigenlijk niet zo geweldig. Dan kan je beter een nieuwe Sigma 17-50 2.8 aanraden welke een veel handigere standard zoom bereik heeft voor op een crop camera zoals een D3300. Die lens is ook tot in de hoeken scherp. De 17-28 range die je bij die Tamron niet hebt is veel lastiger te compenseren dan de 50-75 die je oplost met een stap naar voor te zetten...


      Oorspronkelijk geplaatst door Oroir Bekijk bericht
      Heeft er iemand ervaring met de,Tamron lenzen of Sigma lenzen op een Nikon Camera .
      Ik ben nog vrijwel leek op dit gebied en kocht gisteren een D3300 met de standaard lens .
      Daarom kijk ik voorzichtig uit naar een lens met een algemener bereik .
      Ik bedoel dus niet de standaard zomlens 50-200 of dergelijk maar eerder een 28-105 of iets in die aard .
      Ik zag enkele aanbiedingen maar van Tamron lenzen , vandaar mijn vraag .
      Iemand een handboek van een D3300 graag seintje .
      Je lijkt me een beetje halsoverkop een camera te hebben gekocht. Waarschijnlijk met de 18-55mm kitlens. Je had die ook kunnen kopen in een kit met een 18-105 of een 18-140 natuurlijk, dan had je direct al meer bereik. Een superzoom zoals de 18-200 of 18-300 bestaan ook, maar die zijn zwaar en optisch niet zo sterk...

      Ook als je gisteren nog maar het toestel gekocht hebt is het wel al vreemd dat je nu al opzoek bent naar een algemener bereik natuurlijk. Tip, leer eerst je camera kennen en haal alles uit je kitlens. Kijk dan welk soort fotografie je leuk vindt en ga dan pas op zoek naar enige vorm van uitbereiding. Als iets in het begin niet helemaal goed lukt zan zit het probleem eerder bij jezelf dan bij de camera/lens.

      Een specifiek handboek lijkt me overkill, bijna iedere DSLR kan hetzelfde enkel zitten de knoppen ergens anders, daarvoor heb je al een manual bij het toestel. Online vind je zowiezo ook al veel en gratis info....
      Leuke beginner sites (vind ik toch...):
      Tekst: https://photographylife.com/photogra...-for-beginners
      Video: http://froknowsphoto.com/ (hij is wel een beetje hyper, maar kijkt wel leuk weg & moet niet altijd te serieus/droog zijn )

      Comment


      • #4
        Re: Tamron of Sigma op Nikon D3300

        Ik kan al een heel eind overweg met alle info , de,reden van aankoop met de 18-55 lens is omdat enkel deze kit een zeer mooie promo was . Nergens een kit in promo te vinden met een andere lans .
        Vandaar dacht ik om standaard in promo te kopen met een bijgekochte lens die ik dan zou afstemmen op mijn behoefte .
        Later kon ik dan de 18-55 verkopen en zo nog wat recupereren .
        Ik had ook wat schrik dat de 105 mm lens ook in standaard kit maar matig zou zijn zoals de 50 mm lens .

        Ik zoek verder nog wat uitleg welke de beste lens is vor mij , dankzij de tips weet ik al meer dat de lens een scherpstel motor nodig heeft . Waarschijnlijk zijn nig andere dingen belangrijk zoals stabilisatie in lens enz ....

        Met vriendelijke groeten , Oroir -Derijcke

        Comment


        • #5
          Re: Tamron of Sigma op Nikon D3300

          Ik heb zelf een D5300 met een 18-55 kitlens. Ik heb 'm tweedehands gekocht en de lens erbij gekregen. Ik ben nogal snel overgestapt op een superzoom, de Sigma 18-300. Ik heb gekozen voor een superzoom om verschillende redenen. Ten eerste omdat ik nogal vaak van het ene eind naar het andere ga en bij lenswissels het moment zou verliezen, ten tweede omdat ik een kluns ben met het wisselen van lens in het veld (het risico dat er eentje tegen de vlakte zou gaan is vrij groot), ten derde omdat ik tijdens vakanties en familie-uitstapjes niet graag met veel materiaal en verschillende lenzen lig te sleuren (hoe minder gewicht ik moet meesleuren, hoe beter), en ten vierde, 55mm was bijlange niet genoeg

          Ik ben erg tevreden van de Sigma, zeker in aanmerking genomen dat het een superzoom is. Ze voldoet meer dan voldoende voor wat ik ermee wil doen (i.e. vooral familiekiekjes en vakantiefoto's, maar dan beter dan met een compactcamera of de smartphone). De lens hanteert erg fijn, en ondanks wat er hierboven gezegd is, voelt ze helemaal niet zwaar aan. Ik heb 'm nieuw gevonden voor minder dan €500.
          Ik heb trouwens ook de Sigma 18-35 F/1.8. Die is wel wat zwaarder in gewicht, maar dat vind ik niet erg. Heel erg de moeite waard, blij dat ik 'm heb.
          Rozemarijn

          Nikon D5300 + Sigma AF 18-300MM F/3.5-6.3 + Sigma 18-35mm F/1.8 + Tokina 11-16mm F/2.8

          Comment


          • #6
            Re: Tamron of Sigma op Nikon D3300

            Hey Rozemarijn ,

            Bedankt voor de fijne uitleg , al weer een stapje verder .
            Ik zal er toch nog aan uit geraken .

            Met vriendelijke groeten , Oroir -Derijcke

            Comment

            Working...
            X