Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke systeemcamera ipc Canon 7D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke systeemcamera ipc Canon 7D?

    Mijn Canon 7D wordt te zwaar voor mij, door welke goede systeemcamera zou ik hem kunnen vervangen?

  • #2
    Re: Welke systeemcamera ipc Canon 7D?

    De nieuwe fujifilm x-t2. Aangezien je een snelle spiegelreflex hebt, zal de x-t2 niet teleurstellen voor u. Is trouwens een supertoestel, spreek uit ondervinding.

    Comment


    • #3
      Re: Welke systeemcamera ipc Canon 7D?

      En waarom de Sony a6300 niet? Voor- en nadelen tov Fuji.
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

      Comment


      • #4
        Re: Welke systeemcamera ipc Canon 7D?

        Hoi,
        Van zowel de Sony als de Fuji zijn de body beduidend kleiner en lichter.
        Maar de lenzen zijn weer vergelijkbaar in grootte en gewicht als die van de Canon.
        Wil daar ook op besparen, kan je uit moeten wijken naar Olympus of Panasonic (4/3 systeem).

        Ik weet niet wat u meestal op de korrel neemt om te fotograferen?
        Maar probeer bij iedere camera of de accuratesse van de AF wel voldoende is voor uw doel.
        Was míjn "afknapper" 1ž jaar geleden, ben toen na vele testen teruggegaan naar spiegeldoos... (na 2˝ jaar systeemcamera's).

        Adrie

        Comment


        • #5
          Re: Welke systeemcamera ipc Canon 7D?

          Adrie,

          Toch even melden dat de AF 'accuratesse' zoals jij dat noemt bij een mirrorless altijd (puur door de technologie) beter zal zijn dan een SLR. Dit omdat de autofocus op de sensor zélf gebeurt. Bij een SLR heb je nog altijd te maken met front- of backfocus doordat de twee systemen apart werken. Bij de duurdere toestellen is dit wel recht te zetten, maar het is en blijft een minpunt van SLR's. Wat wél zo is, is dat een mirrorless (zeker de goedkopere) vaker last hebben met snel scherpstellen, volgen van actie of focussen in donkere omstandigheden. Op dat vlak zijn de mirrorless toestellen behoorlijke stappen aan het zetten, maar soms is een SLR hiervoor nog altijd beter. Maar puur voor de 'juistheid' van de autofocus zal een mirrorless (los van gebruiker-error) altijd beter presteren.
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

          Comment


          • #6
            Re: Welke systeemcamera ipc Canon 7D?

            Uw mening...
            Ga een dagje vliegshow schieten...
            Eventueel bij een vliegveld, proberen scherp te stellen op een aanvliegend vliegtuig wat nog op 1,5 tot 2 km afstand is... (vliegtuig heeft dan amper de grootte van je scherpstelpunt)
            Of snel bewegende beestjes...
            Theorie is dan ingehaald door de praktijk.
            Het fotograferen met een Olympus EM-5 en EM-1 (Juni 2012- Januari 2015) heeft me op veel plaatsen, vele missers gekost...
            Nee, nog eens geen missers... gewoon geen plaatje vanwege geen focuslock... (heb er ook veel plezier van gehad, hoor).
            Testen met Fuji X-T1, Sony A7 & A7II, Panasonic GH?, Samsung NX1 van vrienden, bij fotowinkels en op Photokina 2014 brachten niet dé verbeteringen die ik zocht.
            Een korte eenvoudige test met een Sony A77II bracht dat wel... binnen één minuut... Mijn huidige spiegeldoos ook...
            Met mijn huidige camera zeer weinig missers of geen focuslock, ą 15.000 plaatjes mee gemaakt sinds eind Januari 2016.
            Míjn mening, míjn ervaring.

            De 1ž jaar verdere ontwikkeling en uitkomen nieuwere types kúnnen dit beter doen, daar heb ik geen weet van. Voorlopig ook geen interesse meer.
            Ik nu een dijk van een camera.
            Ik heb alleen nog de Sony A7RII in m'n handen gehad, van een maatje. Voelde in beginsel ook goed aan... Alleen z'n prijs niet.

            Comment


            • #7
              Re: Welke systeemcamera ipc Canon 7D?

              Er wordt nogal gemakkelijk van uitgegaan dat iemand met een camera die voor actiefotografie geschikt is die daar ook steeds voor gebruikt...

              Kan best zijn dat de 7D hierboven enkel voor portret, landschap, vakantiekiekjes en dergelijke meer gebruikt werd. Als je daarover niets weet, kan je onmogelijk zeggen of RX100-model, of een RX10, of een A6000/6300, of een A7-II/A7R-II, of een toekomstige A9 geschikt is, om het nog maar niet over verschillende merken te hebben.

              Voor mij is dikwijls de oude Nex-5N ruim voldoende, en anders is zeker de A6000 of A7-II ideaal...

              Kleine lenzen ? Ik heb voor Sony een reeks lenzen gaande van klein (16-50 pancake en 35/1.8) tot vrij groot (90/2.8 macro en 70-200/4 bv.).
              Wil ik met een kleine kit op stap, dan kies ik de gepaste lenzen daarvoor, is omvang niet van belang, dan gaat er wat grotere glas mee. Belangrijkste voor mij is de enorme flexibiliteit. Mijn A700 met om het even welke lens past nooit in mijn jaszak. Met de aps-c systeemcamera's gaat dat wel. Daarnaast nog 1 ŕ 2 batterijen in de broekzak, en ik kan een hele dag op stap.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Welke systeemcamera ipc Canon 7D?

                Ik gebruik hem inderdaad hoofdzakelijk voor portret, landschap, vakantiekiekjes? Het is een moeilijke keuze!

                Comment


                • #9
                  Re: Welke systeemcamera ipc Canon 7D?

                  Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                  Adrie,

                  Toch even melden dat de AF 'accuratesse' zoals jij dat noemt bij een mirrorless altijd (puur door de technologie) beter zal zijn dan een SLR. Dit omdat de autofocus op de sensor zélf gebeurt. Bij een SLR heb je nog altijd te maken met front- of backfocus doordat de twee systemen apart werken. Maar puur voor de 'juistheid' van de autofocus zal een mirrorless (los van gebruiker-error) altijd beter presteren.
                  En er zijn geen SLR's met scherpstelling op de sensor zelf ?

                  De 2 in 1 is nog beter : een aparte focussensor + een steengoede implementatie op de sensor zelf ... dat is Dual Pixel AF. Moet je eens opzoeken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke systeemcamera ipc Canon 7D?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Murwari Bekijk bericht
                    Ik gebruik hem inderdaad hoofdzakelijk voor portret, landschap, vakantiekiekjes? Het is een moeilijke keuze!
                    Mooi. Dan heb je gewoon heel veel keuze in mirrorless, gaande van 4/3-sensor, over aps-c tot full frame, die qua beeldkwaliteit wel vrijwel allemaal aan je verwachtingen zullen voldoen.
                    Maak voor jezelf even uit hoeveel je eraan wil spenderen, of je tweedehands of nieuw wil kopen, en ga er eens een aantal testen zou ik zeggen.

                    Hier vind je interessante info rond verschillende keuzemogelijkheden :
                    https://www.dpreview.com/buying-guides
                    Last edited by K-2; 3 november 2016, 12:35.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke systeemcamera ipc Canon 7D?

                      Als je uit deze regio bent (Oudenaarde), mag je gerust eens mijn Sony a6300 en XT2 komen proberen.
                      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke systeemcamera ipc Canon 7D?

                        Welke lenzen heb je voor de 7D? Want als je naar Sony gaat, dan kun je nog via een adapter de lenzen overnemen. Afhankelijk van of je full frame lenzen hebt of Efs kun je ook nog kiezen tussen een full frame en een crop Sony.
                        Waar een wil is, is een weg
                        ---------------------------------

                        Comment

                        Working...
                        X