Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Averbode

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Averbode

    Eentje van gisteren te Averbode. Was er naartoe gegaan voor het uittesten van de Irix 15mm Firefly. Dit is de eerste keer dat ik met dergelijke groothoek foto's neem dus was best wel aanpassen en zwoegen Heb zoveel mogelijk geprobeerd om geen vervorming te krijgen...
    Benieuwd wat jullie ervan vinden.
    Mvg, Marchristan.

  • #2
    Re: Averbode

    Ik vind het een prachtige foto, maar kan je weinig tips geven over techniek of zo

    Comment


    • #3
      Re: Averbode

      Knap hoor, mooie spiegeling en strakke compositie.
      De flare van de zon is ook redelijk onder controle (enkel wat verkleuring waar de zon in het water reflecteert).

      Tis een stack van 3 foto's neem ik aan, geen idee of je het gebouw - wat toch je main onderwerp is - nog een tikkeltje meer kan aanzetten.

      Comment


      • #4
        Re: Averbode

        Oorspronkelijk geplaatst door RobC83 Bekijk bericht
        Knap hoor, mooie spiegeling en strakke compositie.
        De flare van de zon is ook redelijk onder controle (enkel wat verkleuring waar de zon in het water reflecteert).

        Tis een stack van 3 foto's neem ik aan, geen idee of je het gebouw - wat toch je main onderwerp is - nog een tikkeltje meer kan aanzetten.
        Alvast bedankt voor jullie mooie commentaren
        Dit is een enkele foto (ISO 100 - F16 - 1/100 sec). Voor het gebouw nog wat meer aan te zetten, heb ik jammer genoeg de skills niet

        Comment


        • #5
          Re: Averbode

          1 enkele foto mooi, zeker met de luchten zo! het gebouw kan idd nog iets meer licht gebruiken.
          Da's kort bij huis voor mij fietsafstand Eerste keer eigenlijk dat ik die hoek zie van de abdij, de meeste foto's gaan natuurlijk over de kerk... Verrassend! Foto om even bij stil te staan!

          Tom
          De gustibus et coloribus non est disputandum
          Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

          Comment


          • #6
            Re: Averbode

            Ja ferm hoor, zeker mooi belicht dan. Wat waren de setting mssn?

            Comment


            • #7
              Re: Averbode

              Bedankt hoor Wat bedoel je met setting?

              Comment


              • #8
                Re: Averbode

                Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                1 enkele foto mooi, zeker met de luchten zo! het gebouw kan idd nog iets meer licht gebruiken.
                Da's kort bij huis voor mij fietsafstand Eerste keer eigenlijk dat ik die hoek zie van de abdij, de meeste foto's gaan natuurlijk over de kerk... Verrassend! Foto om even bij stil te staan!

                Tom
                Bedankt voor de mooie commentaar Tom! Jij woont in een mooie streek dan. Deze keer ben ik enkel bij de abdij gebleven met natuurlijk als afsluiter een ijsje

                Comment


                • #9
                  Re: Averbode

                  Prachtige opname, net ontdekt in de hof, proficiat!
                  mvg Christophe

                  Comment


                  • #10
                    Re: Averbode

                    Een hele mooie, ooit heb ik een retraite daar meegemaakt als zestienjarige. Ben er nu 64 en heb er geen visueel beeld meer in mijn hoofd. Die waterpartij is wel de perfecte spiegel voor dit mooie gebouw. Goed gedaan man!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Averbode

                      Mooi gedaan voor een single shot bij tegenlicht.
                      Proficiat met je hof.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Averbode

                        Zeker knap voor een single shot...Behoorlijk dynamisch bereik in deze foto...Knappe foto..Proficiat met de HOF..
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Averbode

                          De auteur kan al goed omgaan met die irix, pracht van een lens veronderstel ik.
                          Knap beeld dan ook !
                          Proficiat met je HoF
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Averbode

                            Proficiat met je plaats in de HoF!
                            BD0681BE -
                            Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                            Comment


                            • #15
                              Re: Averbode

                              Iedereen bedankt voor de commentaren en felicitaties! Ben blij dat de opname in de smaak viel. Wat de Irix betreft: ga ik nog veel met moeten oefenen maar ze is alvast goedgekeurd 😉

                              Groetjes Marchristan.

                              Comment

                              Working...
                              X