Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De derde man

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] De derde man

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: De derde man

    Ik zie twee mannen - al had ik die tweede eerst niet zien staan.
    De derde ben je zelf, misschien ?
    Of is de titel een verwijzing naar die beroemde film ?
    Tof, met wel wat delen waar geen detail meer inzit - maar dat mag
    Groeten,
    Peer
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: De derde man

      Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
      Ik zie twee mannen - al had ik die tweede eerst niet zien staan.
      De derde ben je zelf, misschien ?
      Of is de titel een verwijzing naar die beroemde film ?
      Tof, met wel wat delen waar geen detail meer inzit - maar dat mag
      Groeten,
      Peer
      Ja Peter, kan je verwarring en vragen begrijpen en je zal niet de enige zijn ! Ik maak het soms moeilijk hé en toch zit er een visie achter. Al jaren ben ik actief in de tak van beeldende kunsten, evenementen en gallerijen, waar de hoofdzaak ligt bij abstract, surrealisme enzovoort en alzo inhoudelijk kritisch bekeken en beoordeelt wordt. De perfecte technische kant van de fotografie die wij nastreven wordt hier niet zo beoordeelt of geanalyseerd, wel het verhalende beeld, de stijl, vorm en de artistieke uitstraling. Je zal af en toe nog dergelijke creaties van mij voorgeschoteld krijgen want deze passen enkel in deze afdeling van "Stilleven en abstract", trouwens er zijn er al gepasseerd waaronder 'Wooden eyes' bijvoorbeeld.
      De titel is in deze kunsttak ook erg belangrijk. 'De derde man' verwijst naar een derde persoon die niet in beeld komt maar waar de persoon op de brug naar toekijkt. Je hoeft niet alles te zien (volgens de meesters en recensenten) als de intentie of de aanleiding maar aanwezig is en de toeschouwer moet ook worden aangesproken op zijn/haar intelligente waarneming ! Overbelichting of gebrek aan détails kunnen bijdragen aan de sfeer als die functioneel overkomt, wordt dus niet als fout beoordeelt, integendeel zelfs. Of je werk een succes wordt of kritisch wordt afgebroken hangt af van de analyse door de jury, galeriehouder of de interesse van de kijkers/bezoekers, en wees maar zeker dat ik ook al eens tegen de lamp loop al mag ik niet klagen.
      Hopende dat dit toch wat opheldert betreffende mijn bezigheid en foto, dank ik u voor je reactie.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: De derde man

        Goed bedacht ... ik wacht wel tot de 3e terug boven komt
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment

        Working...
        X