Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tijd voor iets nieuws. Tips welkom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tijd voor iets nieuws. Tips welkom

    Hallo iedereen,

    Als nieuwe gebruiker op dit forum (shame on me veel te lang gewacht ) bij deze mijn eerste post en onmiddellijk een niet onbelangrijke vraag.

    Ik wil mij namelijk een nieuwe camera aanschaffen omdat mij huidige Canon D600 voor mij persoonlijk aan zijn limieten is gekomen en ik wat verder wil gaan in mijn hobbyfotografie.

    Ik hou mij vooral bezig met natuur en landschapsfotografie en vroeg mij af welk toestel jullie mij eventueel kunnen aanraden. Ik heb zelf al wat rondgekeken en kom veel dezelfde types tegen namelijk Canon 5D mkiii en de Sony a7 mkii.

    Ik zou natuurlijk mijn objectieven verder willen gebruiken dus als ik eventueel zou overstappen naar Sony heeft er iemand ervaring met bv de metabones adapter. Ik heb al een paar keer gelezen dat niet alle toestellen hier even goed overweg mee kunnen.

    Alle tips zijn meer dan welkom.

    Alvast bedankt.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Nu Nikon D810, vroeger Canon 600d [backup toestel Nikon D300]
    LEE Landscape Polarizer | LEE 100mm filter set

  • #2
    Re: Tijd voor iets nieuws. Tips welkom

    Vertel eens welke lenzen je nog wil meenemen?

    Comment


    • #3
      Re: Tijd voor iets nieuws. Tips welkom

      Oorspronkelijk geplaatst door RobC83 Bekijk bericht
      Vertel eens welke lenzen je nog wil meenemen?
      Lenzen die ik verder kan gebruiken zijn de volgende:

      Tokina 11-16mm f2.8
      Canon 70-200mm f4.0

      Mijn huidige 17-55mm is een ef-s dus deze zal ik moeten vervangen door iets nieuws.


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Nu Nikon D810, vroeger Canon 600d [backup toestel Nikon D300]
      LEE Landscape Polarizer | LEE 100mm filter set

      Comment


      • #4
        Re: Tijd voor iets nieuws. Tips welkom

        Als je naar fullframe overstapt, dan kan je jouw tokina ook niet meer gebruiken
        Werk je graag met canon?
        Of ben je niet merkgebonden en wat vind je dan zelf precies belangrijk om op je volgende body te hebben?

        Als je bij canon wil blijven ben je bijvoorbeeld goed af met een canon 6d, het geld dat je uitspaart aan duurdere body's kan je aan lenzen hangen

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Tijd voor iets nieuws. Tips welkom

          Aan welke limieten is je camera voor jouw gekomen?
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Tijd voor iets nieuws. Tips welkom

            Ik ben gewoon om zowel met Canon als Sony te werken ik heb ook nog een RX10mkii maar die gebruik ik vooral om te filmen, niet om te fotograferen.

            Ik wil vooral een toestel die overweg kan met HDR en bracketing. Had mijn D600 nu geflashed met magic lantern maar was toch niet echt ideaal.

            Plus ik wil een toestel die goede kwaliteit foto's in termen van ruisonderdrukking kan afleveren bij iso waarden rond de 3200 à 4000. Reden hiertoe is dat ik volgend jaar het geluk heb om enkele weken door Canada te trekken en ik wil me wat bezighouden met nachtfotografie.

            Die ene foto van de milky way wil ik toch zien lukken. [emoji6]


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
            Nu Nikon D810, vroeger Canon 600d [backup toestel Nikon D300]
            LEE Landscape Polarizer | LEE 100mm filter set

            Comment


            • #7
              Re: Tijd voor iets nieuws. Tips welkom

              Ik vraag niet wat je wilt, maar naar de limieten van je huidige camera. Volgens mij kan een 600D ook alles wat jij wilt, misschien alleen niet de hoge isoos, maar voor een melkwegje heb je die niet nodig.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Tijd voor iets nieuws. Tips welkom

                6D kan goed (redelijk ruisvrij tot boven 6400 iso) met hogere ISO overweg, en het scherpstellen in 'moeilijke omstandigheden' is ook uitstekend (opgelet: enkel middelste is een echt crosspunt).
                Op die twee punten is hij zelfs iets beter dan mijn 5D mk III.

                De 5D mk IV zou nog beter zijn maar dan spreken wij over een heel ander prijskaartje.

                70-200 kun je blijven gebruiken op FF

                Ik zou zeggen: 6D + 16-35 f/4 + 24-70 f/4 of 24-105 f/4 II en je hebt een prima allround, minder wegende full-frame set met een kostenplaatje die onder de huidige prijs ligt van enkel een body 5D mk III én je hebt er ineens WIFI en GPS bij, wat voor reisdoeleinden een pluspunt is. Je kunt zien waar de foto genomen is en ook qua transfer naar een tablet of bediening via smartphone is wifi heel gemakkelijk.

                Als je crop wil blijven gebruiken kun je gaan voor een meer geëvolueerd 'semi professioneel' toestel als de 70D of 80D, maar ook de 750D en 760D zijn helemaal niet te onderschatten. Dan kun je zelfs jouw huidige objectieven blijven gebruiken.

                Een andere denkpiste is bvb de nieuwe EOS M5, die ik heb mogen proeven in Photokina te Keulen. Compact, spiegelloos en toch enorm veel mogelijkheden.
                Last edited by philippeDeli; 26 september 2016, 13:37.
                Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                Comment


                • #9
                  Re: Tijd voor iets nieuws. Tips welkom

                  Oorspronkelijk geplaatst door BjornStorme Bekijk bericht
                  Lenzen die ik verder kan gebruiken zijn de volgende:

                  Tokina 11-16mm f2.8
                  Canon 70-200mm f4.0

                  Mijn huidige 17-55mm is een ef-s dus deze zal ik moeten vervangen door iets nieuws.


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                  Eigenlijk is het vrij simpel, twee van je drie lenzen zijn niet te gebruiken op een FF camera en het zijn de lenzen die het moeten doen en niet de camera.
                  Nu zit je met een 600D (en geen D600) en je vind die te beperkt?
                  Wat dacht je van:
                  - Canon 7D II body = € 1.539,00 of
                  - Canon 70D Body = € 898,00
                  Persoonlijk zou ik voor de 7D II gaan en zeker geen FF.

                  Maar mocht het op geen euro meer of minder aankomen, dan zou ik geheid voor de Canon EOS 5DsR + 11-24mm F4 L USM = € 6.969,00 gaan.

                  Nee alle gekheid op een stokje, blijf bij een 'crop' want je hebt daar drie prachtige objectieven in je bezit en je kunt er alles mee fotograferen wat je van plan bent.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment

                  Working...
                  X