Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schulensmeer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Schulensmeer

    De laatste dagen mijn aandacht en tijd terug wat gespendeerd aan 't Schulensmeer.
    Wat me is opgevallen bij deze foto is dat de spiegeling op het wateroppervlak niet donkerder is dan de lucht...of toch niet veel.



    Bedankt voor 't kijken

  • #2
    Re: Schulensmeer

    Heel erg mooi..Heerlijk rustgevende foto, met pracht kleuren..
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Schulensmeer

      Wat een schitterende kleuren in deze spiegelplaat. Vooral het mooie ochtend rood. Prachtig beeld en plaats, om vroeg uit bed te komen.
      Aan de lichte halo (in de "oksel" bij de grote boom) denk ik te kunnen opmaken dat je de lichten wat verdonkert hebt ?
      Het laatste zou kunnen verklaren dat lucht en weerspiegeling qua lichtheid naar elkaar toekomen.
      Verder valt me in de omgeving van de boom wat op: De diagonale lichtstreep zit in de lucht boven boom, maar in de weerspiegeling verscholen achter de boom.
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Schulensmeer

        De kleuren zijn in elk geval heel mooi, de foutjes heeft Johan al vernoemd.
        Een horizon middenin een foto zie ik niet zo graag, ik zou er een stuk aan de onderkant afdoen en er tevens een 16:9 van maken waardoor het landschap breder zal tonen.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Schulensmeer

          Prima bewerking waardoor de sfeer een 'goddelijke' waarde krijgt aangemeten. De haloo valt me ook op, een beetje spijtig.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Schulensmeer

            Mooie kleurige opname met een knap spiegelke

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Schulensmeer

              niet perfecte maar toch o zo fijne foto. voordeel van de horizon in het midden is dat (bijna) alles mooi spiegelt. ik vraag me af of het beeld niet nog sterker wordt als je een stukje van rechts af zou doen, en eventueel dan ook wel het wolkje en zijn spiegeling boven/onder zou verliezen. tis een gedacht.
              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

              Comment


              • #8
                Re: Schulensmeer

                Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                Wat een schitterende kleuren in deze spiegelplaat. Vooral het mooie ochtend rood. Prachtig beeld en plaats, om vroeg uit bed te komen.
                Aan de lichte halo (in de "oksel" bij de grote boom) denk ik te kunnen opmaken dat je de lichten wat verdonkert hebt ?
                Het laatste zou kunnen verklaren dat lucht en weerspiegeling qua lichtheid naar elkaar toekomen.
                Verder valt me in de omgeving van de boom wat op: De diagonale lichtstreep zit in de lucht boven boom, maar in de weerspiegeling verscholen achter de boom.
                Die lichte halo had ik zelf niet opgemerkt, wat ik gedaan heb is de schaduwen ( in dit geval de bomen ) wat opgelicht, met als gevolg dat de randen wat overbelicht zijn....denk ik
                De diagonale streep loop onderaan verloren in het donkere van de bomen....zie geen andere verklaring....'t is nu niet dat ik verschillende delen aan elkaar hebt geplakt
                Goed dat je die" verschijningen " ter sprake brengt, altijd boeiend om te achterhalen wat er is misgegaan of welk natuurl of fotografisch verschijnsel zich heeft voorgedaan.

                Bedankt voor de reactie

                @ LG
                De horizon in 't midden krijgen was in dit geval nu juist het opzet. De bedoeling was om zo'n perfekt mogelijke spiegeling te verkrijgen.

                Bedankt voor de reactie

                Comment


                • #9
                  Re: Schulensmeer

                  Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                  niet perfecte maar toch o zo fijne foto. voordeel van de horizon in het midden is dat (bijna) alles mooi spiegelt. ik vraag me af of het beeld niet nog sterker wordt als je een stukje van rechts af zou doen, en eventueel dan ook wel het wolkje en zijn spiegeling boven/onder zou verliezen. tis een gedacht.
                  Juist aan typen als jij reageert se
                  Ik begrijp je standpunt van rechts, heb trouwens verschillende foto's gemaakt met en zonder de bomen, maar compositorisch heeft met toch de bovenhand gekregen, kwestie van smaak hé

                  Bedankt voor 't reageren hoor !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Schulensmeer

                    Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
                    Juist aan typen als jij reageert se
                    Ik begrijp je standpunt van rechts, heb trouwens verschillende foto's gemaakt met en zonder de bomen, maar compositorisch heeft met toch de bovenhand gekregen, kwestie van smaak hé

                    Bedankt voor 't reageren hoor !
                    de fotograaf beslist he, wij kunnen maar eventuele ideekes lanceren die de fotograaf dan oppikt of niet.
                    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Schulensmeer

                      dit is voor mij toch een topper hoor ,mooie zachte gloed en voor mij past hier de horizon in de midden heel goed ,pas ik zelf ook altijd toe bij een spiegeling

                      Comment


                      • #12
                        Re: Schulensmeer

                        Fijne foto met een fijne sfeer
                        nikon coolpix s9100

                        Comment

                        Working...
                        X