Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Witte boorden/kadertjes op foto's (evt watermerk)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Witte boorden/kadertjes op foto's (evt watermerk)

    Ik gebruik normaal bordermaker (wordt niet meer geüpdate) hiervoor in batch voor 250 fotos maar stopte gisteren na 3 foto's daar het full jpgs zijn, te zwaar wss. Je kan dit in ps en lr ook maar ingewikkelder. Is er nog goede freeware hiervoor?

  • #2
    Re: Witte boorden/kadertjes op foto's (evt watermerk)

    BDSizer ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Witte boorden/kadertjes op foto's (evt watermerk)

      Eventueel met Gimp, en de batch plugin Bimp bij installeren.

      Voor de witte boord moet je dan wel een .png'tje maken met transparante binnenkant die het script er kan overplaatsen als nieuwe laag.
      Sla het voorbeeldje van je boord op voor horizontale als vertikale versie.
      In het script moet je bovenaan wel in de variabelen ingeven welke de vaste lengte/breedte van de foto's moet worden:

      Comment


      • #4
        Re: Witte boorden/kadertjes op foto's (evt watermerk)

        Zopas BD sizer 2.3.1 getest, je kan niet meerdere foto's tegelijk selecteren voor in batch.
        Dan maar die 3.3.3 beta versie getest, daar kan dit wel, maar de 4 voorgemaakte frames trekken op niets (dikke boorden half bruin & wit, slaat wat door, door de beta-versie)
        Ik heb gewoon simpele smalle witte boorden nodig.

        Dat van die Gimp lijkt met wat onhandig, de vaste lengte/breedte in script zetten, al mijn foto's variêren qua lengte/breedte...
        Is er geen ander makkelijk program zoals Bordermaker 5 die ik gebruikte en nu helaas niet werkt voor volledige resolutie foto's ?
        Na 4 foto's stopt die al... voor kleinere foto's lukt het wel, maar ik moet ze in full resolutie met boord doorsturen...

        Ik zal nu een zekere "framefun" proberen, ook geen fun, want je kan geen meedere tegelijk openen... nog oud program 2004-2008
        Tegenwoordig is dit betalend/trial voor zulke simpele software met boorden in batch...

        Zie hier faststone photo resizer, lukt bij advanced options, die groep kun je op vertrouwen, gebruik ik ook als pictureviewer, supergasten :-D

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        BDSizer ?
        Last edited by CanonYouCan; 21 september 2016, 12:42.

        Comment


        • #5
          Re: Witte boorden/kadertjes op foto's (evt watermerk)

          Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
          Dat van die Gimp lijkt met wat onhandig, de vaste lengte/breedte in script zetten, al mijn foto's variêren qua lengte/breedte...
          Voor de input is dat geen probleem, maar voor de output wel handig.

          Als je een batch van 250 foto's 'automatisch' wil laten lopen, maar je wil elke foto een andere afmeting geven, dan vrees ik dat je het manueel zal moeten doen.

          Comment


          • #6
            Re: Witte boorden/kadertjes op foto's (evt watermerk)

            Dit lukte wel perfect bij bordermaker 5 voor geen te zware foto's, zou raar zijn moest er geen enkel program die ook kunnen, nog eens googelen...

            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            Voor de input is dat geen probleem, maar voor de output wel handig.

            Als je een batch van 250 foto's 'automatisch' wil laten lopen, maar je wil elke foto een andere afmeting geven, dan vrees ik dat je het manueel zal moeten doen.

            Comment


            • #7
              Re: Witte boorden/kadertjes op foto's (evt watermerk)

              Maak een handeling in PS, is toch op een paar minuten gemaakt.

              Comment


              • #8
                Re: Witte boorden/kadertjes op foto's (evt watermerk)

                Er zijn in PS wellicht voorgemaakte handelingen voor.


                Ook in GIMP:

                Een handig scriptje waar je ook nog vanalles kan aan aanpassen, naar eigen goeddunken, dat spreekt.
                En uiteraard volledig gratis.

                Comment


                • #9
                  Re: Witte boorden/kadertjes op foto's (evt watermerk)

                  Moderator Note: Verplaatst van ChitChat naar Fotobewerking & Software: fotografisch onderwerp.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Witte boorden/kadertjes op foto's (evt watermerk)

                    Ik gebruik sinds enige tijd LR/Mogrify2 rechtstreeks vanuit Lightroom. Zeer gemakkelijk, zeer flexibel en zeer snel:

                    Comment

                    Working...
                    X