Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Outdoor halogeenstraler met sensor II ;)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Outdoor halogeenstraler met sensor II ;)

    Ik had hier al eens de vraag gesteld:

    Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.


    Bij mijn vader heb ik een redelijk dure LED straler laten plaatsen, maar bij ons hebben we er eentje vervangen door een halogeen-straler van Steinel.

    Ondertussen is hier nog een oude straler defect gegaan, en zou ik die willen vervangen.

    Meeste logische keuze is halogeen, daar de straler slechts af en toe zal aangaan.

    Maar.... gaat halogeen in 2018 niet afgeschaft worden ????

    Is het dan wel verstandig om voor halogeen te kiezen ?


    Heeft her hier iemand recente informatie over ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Outdoor halogeenstraler met sensor II

    Als het niets speciaals moet zijn, dan kost een ledstraler ook niet meer zoveel.
    Bij de meeste doe-het-zelf zaken staan die geregeld in de foldertjes.

    Het voordeel als je kiest voor led is dat het geen groot probleem is als die verlichting om een of andere reden toch eens langer moet blijven branden.
    Met halogeenverlichting zie je de elektriciteitsmeter meteen een stuk sneller draaien, met ledverlichting is dat een heel stuk minder.
    Halogeenlampen gaan ook redelijk snel stuk als je ze veel aan en uit doet, ledlampen hebben daar niet veel problemen mee.

    Ik heb hier een paar weken geleden nog een led straler met een zonnepaneeltje geplaatst aan de garagepoort.
    Dat is een nieuwere versie van de lamp die aan de buitendeur hangt, en die werkt nu al zo'n 3 jaar zonder problemen.
    Dat was dus wel een degelijke aanbieding van bij de Lidl, en ze kostte maar 30 euro (niet alle aanbiedingen van de Lidl zijn even goed, maar dat soort buitenverlichting werkt wel prima).
    Het is deze lamp: https://www.lidl-shop.be/nl-BE/LIVAR...per/p100198532

    Maar als er op dat punt al een elektrische aansluiting voorzien is, dan kan je er beter een led lamp op 230V hangen, ter vervanging van de halogeenlamp.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Outdoor halogeenstraler met sensor II

      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      .........................................

      Maar.... gaat halogeen in 2018 niet afgeschaft worden ????

      Is het dan wel verstandig om voor halogeen te kiezen ?


      Heeft her hier iemand recente informatie over ?
      Ik heb alleszins al mijn voorraadje (1000 W en 500 w - ik heb enkel deze halogeenstralers) liggen hoor, omdat ik ook al zo iets gehoord had.
      En voor het lager verbruik moet ik het zeker niet doen, ik heb nu weeral 400 kw over en het is nog een maand te gaan voor ik aan de jaarlijkse tellerstand meting ben .
      En mijn vrouw droogt nu al alles in de droogkast ondanks het goeie weer...enz.
      Enfin we krijgen het niet op, en dat heeft alles te maken met het feit dat ons aantal geplaatste zonnepanelen gebaseerd werd op ons verbruik toen we nog met z'n vieren waren... ondertussen nog met twee, de grootverbruikers zijn blijkbaar het huis uit .
      Last edited by Guest17; 20 september 2016, 16:44.

      Comment


      • #4
        Re: Outdoor halogeenstraler met sensor II

        Wij hebben geen zonnepaneel en het is me ook niet te doen over het verbruik maar eerder over de miserie weer nieuwe armaturen te moeten plaatsen als halogeen gaat uitfaseren.
        Maar ja, wat hamsteren kan natuurlijk ook.
        En wat het vervangen van de halogeenlampen betreft: dat valt héél goed mee. Alhoewel ze best veel aan en uitgaan. ( katten die binnen het sensorveld lopen)
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Outdoor halogeenstraler met sensor II

          Een ideetje : http://www.leditlight.net/r7s-118mm-3200k-8-watt-dimbaar.html

          Een perfect alternatief voor de halogeen R7s staaflampjes, de R7S Led lampen. Beste de halogeen staaf led lamp in onze webwinkel. Beste prijs, service en garantie! led oplossing voor halogeen staaflampen




          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #6
            Re: Outdoor halogeenstraler met sensor II

            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
            Een ideetje : http://www.leditlight.net/r7s-118mm-3200k-8-watt-dimbaar.html

            Een perfect alternatief voor de halogeen R7s staaflampjes, de R7S Led lampen. Beste de halogeen staaf led lamp in onze webwinkel. Beste prijs, service en garantie! led oplossing voor halogeen staaflampen




            Ha, getver....dat bestaat ook al !!!!
            Dank je Skitch ! Is inderdaad best of both worlds

            Spijtig dat ze weer niks over de Lumens zeggen....
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Outdoor halogeenstraler met sensor II

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Ha, getver....dat bestaat ook al !!!!
              Dank je Skitch ! Is inderdaad best of both worlds

              Spijtig dat ze weer niks over de Lumens zeggen....
              In het voorbeeld is het ter vervanging van 100W ... er zijn er ook ter vervanging van 300W.
              Neem dat wel met een korreltje zout.

              Let wel op, ze passen niet in elk armatuur.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Outdoor halogeenstraler met sensor II

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Ha, getver....dat bestaat ook al !!!!
                Dank je Skitch ! Is inderdaad best of both worlds

                Spijtig dat ze weer niks over de Lumens zeggen....
                En als je een paar weekjes tijd hebt hier voor een fractie van de prijs, 1080 Lumen voor de 10 watt versie, en volledig ingegoten in glasheldere silicone waardoor gelijkmatige opwarming en waterdicht. KLIK
                Last edited by Guest42; 21 september 2016, 07:38.

                Comment


                • #9
                  Re: Outdoor halogeenstraler met sensor II

                  Buurman had ze voor het hele huis besteld via Aliexpress, met nog wat reserve erbij. Voor een 8W met E27 fitting, had hij 4,5€ betaald. Hij gaf er mij eentje om te proberen. Op het doosje stond dat de ledlamp evenwaardig was met een 100W halogeen. Ik plaats ze in een badkamerarmatuurtje ter vervanging van een 25W halogeen. Grote tegenvaller. De 8W ledlamp gaf minder dan de helft licht, in vergelijking met het de 25W halogeenlamp.
                  Desondanks de ledlamp maar laten zitten. Verleden week steek ik het licht aan, onmiddellijk gevolgd door een luide knal.
                  Ledlamp ontploft na minder dan 100 gebruiksuren (terwijl ze 50.000 uur zou moeten werken).

                  Er wordt behoorlijk wat gefantaseerd bij opgave van lumen (en levensduur). Ben benieuwd wanneer de eerste gaat knallen bij de buren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Outdoor halogeenstraler met sensor II

                    Dan heb je pech gehad notex.
                    Hier zijn het nu zowat allemaal Led lampen van Alie, en nog nooit ook maar één kapot gegaan,
                    sommige reeds méér dan een jaar in gebruik.
                    En als je dacht dat de led lampen van de hollanders niet van China komen.... Denk dan maar snel wat anders.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Outdoor halogeenstraler met sensor II

                      De meeste ledlampen die ik hier gebruik komen van den Action, maar het zijn wel Philips lampen (waar die gemaakt worden, dat heb ik niet nagekeken).
                      De kleurweergave van die lampen is vrij goed, duidelijk beter dan die van de andere merken die ik hier ook nog heb.
                      En die Philips ledlampen kosten daar gewoonlijk ook maar 5 euro, het nadeel is dat ze gewoonlijk alleen maar de 5W versie verkopen, en op sommige plaatsen is dat niet voldoende.
                      Boven de tafel heb ik zo drie lampen van 5W hangen, ter vervanging van drie 11W spaarlampen, deze geven wel iets minder licht, maar het is toch nog ruim voldoende.

                      Bij een van mijn broers was er een ledspotje in de WC dat telkens weer stuk ging, ik heb hem zo'n 4 jaar geleden een goedkoop ledspotje van Dealextreme meegegeven, en dat werkt nog altijd.
                      Die ledspotjes heb ik toen wel eerst allemaal uit elkaar gehaald, en er warmtegeleidende pasta tussen gedaan zodat de warmte van de leds beter naar het koelelement geraakt (de aluminium buitenkant dus).
                      Op die woning liggen wel veel zonnepanelen, en als de zon schijnt, dan loopt de spanning daar vrij hoog op (in die wc komt geen licht van buiten, het spotje moet dus altijd aan als je daar moet zijn).

                      Je moet er wat geluk mee hebben, maar tegenwoordig zijn de ledspots en lampen al een stuk betrouwbaarder dan in het begin.
                      Als ze teveel rommel verkopen, dan komen de klanten toch niet meer terug, en sommige Chinese bedrijven lijken daar toch al wat rekening mee te houden (toch voor export producten).
                      Last edited by Black B@ndit; 21 september 2016, 15:59.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Outdoor halogeenstraler met sensor II

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        De meeste ledlampen die ik hier gebruik komen van den Action, maar het zijn wel Philips lampen (waar die gemaakt worden, dat heb ik niet nagekeken).
                        Philips is reeds sinds de jaren negentig bezig met zowat al zijn componenten fabrieken over te brengen naar China Bart.
                        En leds hebben zij bij mijn weten, (ik heb er een half leven gewerkt) trouwens nooit in eigen productie gehad, alleen hun naam staat er op omdat ze daar handelsovereenkomsten sluiten en aandelen nemen in bepaalde firma's.
                        Last edited by Guest42; 22 september 2016, 08:06.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Outdoor halogeenstraler met sensor II

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Ik heb alleszins al mijn voorraadje (1000 W en 500 w - ik heb enkel deze halogeenstralers) liggen hoor, omdat ik ook al zo iets gehoord had.
                          En voor het lager verbruik moet ik het zeker niet doen, ik heb nu weeral 400 kw over en het is nog een maand te gaan voor ik aan de jaarlijkse tellerstand meting ben .
                          En mijn vrouw droogt nu al alles in de droogkast ondanks het goeie weer...enz.
                          Enfin we krijgen het niet op, en dat heeft alles te maken met het feit dat ons aantal geplaatste zonnepanelen gebaseerd werd op ons verbruik toen we nog met z'n vieren waren... ondertussen nog met twee, de grootverbruikers zijn blijkbaar het huis uit .
                          Je kan altijd s'avonds als het frisser word een gewoon electrisch vuurtje aanzetten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Outdoor halogeenstraler met sensor II

                            Volgende week bij den Aldi: http://nl.aldi.be/aldi_ledstraler_me...221_25014.html
                            En ook bij de Lidl: https://www.lidl-shop.be/nl-BE/LIVAR...per/p100200092
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment

                            Working...
                            X