Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ghost of Sahune

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Ghost of Sahune



    Tijdens een wandeling in de ruïnes van het oude Sahune stond ineens een jong meisje daar alleen en dit kwam in me op.




    Weet niet goed waar ik deze mag plaatsen..

    Mvg

    Bert


  • #2
    Re: Ghost of Sahune

    Dromerige plaat - heel mooi vastgelegd
    't zijn 2 aparte beelden samengevoegd in de nabewerking denk ik (?) misschien had je ze op het trapje kunnen laten staan
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: Ghost of Sahune

      Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
      Dromerige plaat - heel mooi vastgelegd
      't zijn 2 aparte beelden samengevoegd in de nabewerking denk ik (?) misschien had je ze op het trapje kunnen laten staan
      Peter
      inderdaad Peter. ik heb eerst het meisje op een tweede layer weggewerkt, layer swappen dus layer twee is dan de onderste en het meisje staat er weer op.
      Dan lekker je gummetje op een 5 tot 10% zetten om zo selectief haar weg te gommen en toch te laten staan.
      Net genoeg om dit effect te krijgen.
      Zo kan je donkerdere plekken toch doorschijnender krijgen dan ze gans met het schuivertje te vervagen.

      Mvg

      Bert

      Comment


      • #4
        Re: Ghost of Sahune

        Is hier gebruik gemaakt van infrarood materiaal? (het groen is allemaal zo licht en/of overstraald...)
        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
        (BD1383NL)

        Comment


        • #5
          Re: Ghost of Sahune

          hehe nee nee, Frankrijk met hoge zuiders hete zweetovergoten zon...
          Regels in fotografie zijn beetje eigen keuze dat maakt ieders hand uniek.
          Ik kon inderdaad kiezen voor detail in de grond en dan te veel bijwerk in de achtergrond maar daar doe ik niet aan mee.
          Recht uit de camera en inderdaad een redelijk stevige Z/W omzetting. beetje men smaak. Dor en geel was meer het geval hier.

          Voor mij zijn er eigenlijk maar drie regels,
          1. horizon altijd recht, tenzij je er echt een reden voor hebt (een zee die aan het leeglopen is hmmm..)
          2. ogen in portret scherp, tenzij je er echt een reden voor hebt.
          3. Andere regels in fotografie zijn een sturing maar geen wet en liever tegen de regel in dan die te volgen. Be creative..

          beetje mijn visie..

          Mvg

          Bert

          Comment

          Working...
          X