Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A99-II aangekondigd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A99-II aangekondigd

    https://www.dpreview.com/news/585530...pha-99-mark-ii

    Sony has announced the a99 II, a 42MP A mount SLT camera to mark the tenth anniversary of the alpha series. It features 5-axis image stabilization and 4K photo with no pixel binning. The camera will cost $3200/€3600, body only.

    The camera will be capable of shooting at 12 frames per second with AF/AE tracking. It has 79 AF points on its dedicated PDAF sensor, which work in conjunction with 399 on-sensor PDAF points. The two AF methods work in conjunction to provide what Sony is calling 'Hybrid Cross AF points.' The system is able to focus down to -4EV.

    The camera's 5-axis image stabilization is rated to 4.5EV by CIPA testing. Its shutter is rated to over 300,000 shots. Despite this, the body has been reduced down to the size of the a77 II.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

  • #2
    Re: Sony A99-II aangekondigd

    Ik zag 'm ook net passeren
    Mij lijkt dat zeer goed nieuws, want de A-mount was zo goed als dood, met ontevreden gebruikers tot gevolg.
    Maar anderzijds vraag ik mij af of ze nu 3 standaarden naast elkaar gaan blijven ondersteunen bij Sony...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Sony A99-II aangekondigd

      Klinkt allemaal érg indrukwekkend, wel eens benieuwd of de buffer dat ook zal zijn, 42 mp raws aan 12/sec (mijn pc kreunt nu al ;-)

      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: Sony A99-II aangekondigd

        Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
        Klinkt allemaal érg indrukwekkend, wel eens benieuwd of de buffer dat ook zal zijn, 42 mp raws aan 12/sec (mijn pc kreunt nu al ;-)

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        Inderdaad, en zelfs 14bit RAW nu.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Sony A99-II aangekondigd

          Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
          Klinkt allemaal érg indrukwekkend, wel eens benieuwd of de buffer dat ook zal zijn, 42 mp raws aan 12/sec (mijn pc kreunt nu al ;-)

          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
          Buffer zou 54 RAWS zijn...

          Comment


          • #6
            Re: Sony A99-II aangekondigd

            Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
            Maar anderzijds vraag ik mij af of ze nu 3 standaarden naast elkaar gaan blijven ondersteunen bij Sony...
            3 standaarden ? Slechts a- en e-mount toch ?
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Sony A99-II aangekondigd

              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              3 standaarden ? Slechts a- en e-mount toch ?
              Ja ok, maar ik maakte nog onderscheid tussen E en FE
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Re: Sony A99-II aangekondigd

                FE =E.Is enkel om het onderscheid aan te duiden tussen apsc lenzen en ff lenzen. Mooi toestel,maar niet voor mij.Voor mij als hobby fotograaf veel te duur.Overingens sinds een jaar of 2 overgestapt op e mount.Ik ga niet meer investeren in a mount

                Comment


                • #9
                  Re: Sony A99-II aangekondigd

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                  Ja ok, maar ik maakte nog onderscheid tussen E en FE
                  Dan zijn er 4: E, FE, A en FA (bv. net als DG en DC bij Sigma) .
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony A99-II aangekondigd

                    FA wordt niet gebruikt dacht ik.Vermits de A-mount nog werd ontwikkeld door Minolta,toen er nog geen digitaal was is A-mount automatisch ff. De apsc A lenzen worden geloof ik, meestal aangeduid met DT.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony A99-II aangekondigd

                      Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                      FA wordt niet gebruikt dacht ik.
                      Was slechts vermeld naar analogie met FE hé, vandaar de .
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony A99-II aangekondigd

                        Overigens ook Canikon hebben verschillende vattingen voor hun reflexen en systeem toestellen.Ik geloof zelfs dat Pentax er wel 3 heeft(al ben ik niet zo op de hoogte hiervan).Systeem dslr en middenformaat.

                        Comment

                        Working...
                        X