Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onze industrie aan het infuus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] onze industrie aan het infuus


  • #2
    Re: onze industrie aan het infuus

    Inhoudelijk :
    Ik snap het wel. Je gaat op zoek naar ritme en symmetrie, en daar leent de 'oude' industrie zich wel voor. Probeer in het vervolg mensen te weren uit zo'n foto want die trekken de aandacht en bieden geen meerwaarde, wel integendeel.
    Technisch :
    Te enthousiast geweest met de schuivertjes en de kleursaturatie.
    Het dynamisch bereik van je camera is niet groot genoeg om zulks een foto te maken en correct te belichten. Er zijn compleet zwarte gaten waar geen detail meer in zit en ik vermoed dat je aan de slag bent geweest met een gradiënt filter om de witte lucht te maskeren. Er is trouwens (maar wel zichtbaar) over heel de breedte een horizontaal artefact aanwezig net boven de schoorsteen. Oplossing : ofwel HDR ofwel, en dat geniet de voorkeur : wacht het goede moment af (blauwe uurtje, bewolkt weer, nacht met statief).
    Perspectief : deze foto schreeuwt om recht gezet te worden. Verticaal valt de schouw naar binnen en het gebouw links boven knikt naar rechts. LR of PS is your friend in deze.
    Scherpte : foto is te soft en dit is imho te wijten aan geen of te weinige naverscherping.

    Hele boterham maar ik zie potentieel.

    Slu !

    Tjerri

    Comment

    Working...
    X