Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

koffiethermos uitgieten>>>vieze koffiebruine brokken de gootsteen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • koffiethermos uitgieten>>>vieze koffiebruine brokken de gootsteen

    Bij thuiskomst giet ik altijd mijn rest koffie in de gootsteen om vervolgens de thermos te spoelen.
    Gisteren had ik dat even vergeten en heb ik het 's anderendaags 's morgens pas gedaan.
    Ik schrok me een hoedje toen er enkele grote brokken koffie-met-melk-kleurige-brokken in de gootsteen vielen.
    De brokken hadden een consistentie die een beetje vergelijkbaar is met heel stijve pudding.
    Het vieze goedje ruikt niet echt opvallend sterk, en stinkt ook niet echt.
    Beschuldig me nu niet direct van een vuillak te zijn, want de thermos wordt met de regelmaat grondig onder handen genomen, en toch...
    Komt het door de warme dagen van afgelopen tijd, ik weet het niet...koffie is altijd warm in die thermos, dus daaraan kan het niet liggen, denk ik dan...

    Iemand dit ook nog voorgehad?

    Vies onderwerp hé.

  • #2
    Re: koffiethermos uitgieten>>>vieze koffiebruine brokken de gootsteen

    mogelijk zijn het restjes melk die verzuurd zijn door de warmte en klonteren.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: koffiethermos uitgieten>>>vieze koffiebruine brokken de gootsteen

      Dat is nu net mijn probleem:
      Waarom verzuren die dan niet elke keer?

      PS: die "brokjes" zijn wel redelijke "BROKKEN" hoor.
      2x de inhoud van een koffielepel zo ongeveer...

      Comment


      • #4
        Re: koffiethermos uitgieten>>>vieze koffiebruine brokken de gootsteen

        wat wij op het werk regelmatig doen is zo'n blokje van de vaatwas erin en dan vullen met heet water en nachtje laten trekken. Volgende dag goed spoelen en alles is weer ok.

        Elke dag uitspoelen met warm water is echt niet genoeg om alle residu er uit te krijgen. Maar je zegt dat je ze goed onder handen neemt, dus je zal wel meer doen dan dat, vermoed ik.

        Comment


        • #5
          Re: koffiethermos uitgieten>>>vieze koffiebruine brokken de gootsteen

          Hoi,
          Die restjes zijn niet van een paar dagen, maaar zitten er al een tijdje in. Als ze dan te dik worden lossen ze en komen er dan uit.

          Regelmatig heet water in je thermos doen met flink wat azijn en zo een nachtje laten staan Je thermos blink aan de binnenkant weer als nieuw.

          Mvg
          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

          Comment


          • #6
            Re: koffiethermos uitgieten>>>vieze koffiebruine brokken de gootsteen

            Dank voor al die tips, maar zo ver was ik ook al hoor.
            Wacht ik maak het nog wat viezer:

            Die brokken waren op 't eerste zicht goed vergelijkbaar met een naaktslak die bij valavond over het tuinpad kruipt.
            Het gaat dus niet om de vellen verouderde koffie die aan de wand van de fles ontstaan.

            Dat is juist wat me zo vreemd voorkomt: waar komen die klodders in zo'n korte tijd vandaan, uit een thermos die met de regelmaat uitgekuist wordt...

            En nog iets: de thermos zelf is van gepolijst RVS gemaakt en dus niet van dubbelwandig spiegelglas.

            Comment


            • #7
              Re: koffiethermos uitgieten>>>vieze koffiebruine brokken de gootsteen

              we demand pictures!

              Comment


              • #8
                Re: koffiethermos uitgieten>>>vieze koffiebruine brokken de gootsteen

                I only collect more attractive things

                Comment


                • #9
                  Re: koffiethermos uitgieten>>>vieze koffiebruine brokken de gootsteen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                  we demand pictures!
                  Om juist te bepalen wat het was zouden foto's inderdaad al een goed hulpmiddel geweest zijn.

                  Koffie met melk kan er zo uitzien als de melk zuur geworden is.
                  In een thermos koelt alles heel traag af, daardoor blijft de koffie met melk heel lang rond de temperatuur waarbij de melk het snelst slecht wordt.
                  Dat zal wel de oorzaak geweest zijn, als de verhouding koffie/melk redelijk veel melk bevat zal dat effect nog beter zichtbaar worden terwijl je de thermos leeg giet.
                  Met alleen maar koffie (of thee) zal dat niet gemakkelijk gebeuren, het is de melk die voor de problemen zorgt.

                  Misschien heb je ooit het effect gezien als er zure melk in koffie wordt gegoten, dan zie je ook meteen brokken bovendrijven (dat is een goede test om te zien of melk slecht geworden is).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: koffiethermos uitgieten>>>vieze koffiebruine brokken de gootsteen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Om juist te bepalen wat het was zouden foto's inderdaad al een goed hulpmiddel geweest zijn.

                    Koffie met melk kan er zo uitzien als de melk zuur geworden is.
                    In een thermos koelt alles heel traag af, daardoor blijft de koffie met melk heel lang rond de temperatuur waarbij de melk het snelst slecht wordt.
                    Dat zal wel de oorzaak geweest zijn, als de verhouding koffie/melk redelijk veel melk bevat zal dat effect nog beter zichtbaar worden terwijl je de thermos leeg giet.
                    Met alleen maar koffie (of thee) zal dat niet gemakkelijk gebeuren, het is de melk die voor de problemen zorgt.

                    Misschien heb je ooit het effect gezien als er zure melk in koffie wordt gegoten, dan zie je ook meteen brokken bovendrijven (dat is een goede test om te zien of melk slecht geworden is).
                    dat, of een collega die je niet kan uitstaan en een paar keer goed geroch.. heeft in je thermofles.

                    Comment


                    • #11
                      Re: koffiethermos uitgieten>>>vieze koffiebruine brokken de gootsteen

                      Dan moet die collega dringend naar de dokter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: koffiethermos uitgieten>>>vieze koffiebruine brokken de gootsteen

                        Ik kan me echt niet voorstellen dat alleen dat beetje verzuurde melk wat ik in m'n koffie doe (ik drink m liefst nogal zwart) voor zo'n grote brokken bruine, bijna vaste klodders heeft gezorgd.

                        Comment


                        • #13
                          Re: koffiethermos uitgieten>>>vieze koffiebruine brokken de gootsteen

                          geen speculaas in uw koffie laten vallen? (alhoewel ik me moeilijk kan inbeelden hoe je dit moet doppen in een thermos)

                          maar voor de rest geen idee wat het kan zijn...

                          Hopelijk zijt ge gene vieze en durft ge maandag nog een bakje troost meenemen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: koffiethermos uitgieten>>>vieze koffiebruine brokken de gootsteen

                            Ben 99% zeker dat het kalkresten zijn. Die hechten zich veel gemakklijker vast aan RVS dan aan glas.
                            Waren het harde brokken ?
                            Zo ja, dan is het zéker kalk.

                            Af en toe wat azijn is dan voldoende om dat weg te krijgen.

                            Wel voldoende spoelen daarna

                            Edit: ik lees net "stijve pudding"....

                            Tja, dan misschien toch melk ? Dacht dat ik ooit eens gelezen had dat ze voor een RVS thermos melk niet aanraden.
                            Alhoewel ik er ook zo eentje heb en dan giet ik er toch eveneens KMM in.
                            ”Dans la vie Il faut ętre bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: koffiethermos uitgieten>>>vieze koffiebruine brokken de gootsteen

                              Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                              Ik kan me echt niet voorstellen dat alleen dat beetje verzuurde melk wat ik in m'n koffie doe (ik drink m liefst nogal zwart) voor zo'n grote brokken bruine, bijna vaste klodders heeft gezorgd.
                              Nog gezien hoe je zelf yoghurt maakt bij een bepaalde temperatuur Dré, ik denk aan iets soortgelijks.
                              Natuurlijk is het makkelijker om naar de supermarkt te gaan en een pak yoghurt in je karretje te gooien, maar heb je ooit het idee gehad om zelf yoghurt te 'maken' in je eigen keuken? Door zelf natuurlijke yoghurt te maken met probiotische...

                              Comment

                              Working...
                              X