Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gramaialm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Gramaialm

    Harde rotsflanken omringen deze alm aan het einde van het dal.

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Gramaialm

    De paaltjes leiden ons mooi het beeld in.
    Zeker harde rotsflanken, waarbij het harde ook nog benadrukt is. Stevig contrast, naar mijn smaak.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Gramaialm

      Vind de lucht nogal hard en de schaduwen/begroeiing van de berg is ook wel overdreven.
      Ik zou de "zwarten" (in Ps natuurlijk) veel milderen.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Gramaialm

        raar, op één of andere manier leiden de paaltjes weg van het aandachtspunt (dat christusbeeldje).

        op het midden van de dag heb je in de bergen inderdaad wel zo'n hard licht, maar ook ik vind het wat aan de contrastrijke kant. De bergenketen, tot daar aan toe, maar de lucht is misschien net iets te zwart afgewerkt.
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

        Comment


        • #5
          Re: Gramaialm

          Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
          raar, op één of andere manier leiden de paaltjes weg van het aandachtspunt (dat christusbeeldje).

          op het midden van de dag heb je in de bergen inderdaad wel zo'n hard licht, maar ook ik vind het wat aan de contrastrijke kant. De bergenketen, tot daar aan toe, maar de lucht is misschien net iets te zwart afgewerkt.
          Je kan de paaltjes interpreteren als er van wegleidend of naartoe. Heb hier gekozen voor het hard contrast vanwege de inhoud waar de rotswand evenzo sterk/hard aanwezig was en dus mijn waarneming (op dat moment) wou accentueren. De lucht kan wat zachter, dat geldt trouwens voor heel de foto
          LG en Johan, bedankt voor de commentaren.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Gramaialm

            Ik hou wel van harde omzettingen, maar krijg daar meestal ook minder goede reacties op
            Dus voor mij zeker niet verkeerd
            Ik denk wel dat de opname sterker wordt door te spiegelen, dan gaat je aandacht van het beeldje automatisch over de paaltjes naar de bergflanken

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Gramaialm

              Is een beeld die wel wat langer op je moet inwerken..Eerste indruk voor mij was ook wel heel hard contrast..Maar als je langer kijkt word het minder...
              Goed gezien die mooie lijn en het cristspaaltje zo...Geeft mooie compo..
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment

              Working...
              X