Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's bewerken in deze stijl

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's bewerken in deze stijl

    Goedenavond,

    Kan iemand mij vertellen hoe ik in Lightroom foto's kan bewerken in zulke stijl? Bedankt!



    Last edited by LesC; 15 september 2016, 22:43.

  • #2
    Re: Foto's bewerken in deze stijl

    Moderator Note: Omdat dit geen foto's van jou zijn (anders zou je niet vragen hoe ze tot stand gekomen zijn), zijn ze achter een link geplaatst. Bij BD is het namelijk zo dat je enkel foto's die je zelf genomen hebt mag tonen, ondermeer om redenen van copyright.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Foto's bewerken in deze stijl

      Lijken mij gewone foto's te zijn hoor, ik zie toch niks speciaal
      Of kloppen de links niet ?

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Foto's bewerken in deze stijl

        Vooral met contrast en zo spelen al dan niet lokaal,
        Voor zo'n foto's te bekomen moet je je eerder afvragen wanneer en hoe ze genomen zijn denk ik

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Foto's bewerken in deze stijl

          Contrast is zeker een belangrijke. Het uur van de opname is duidelijk ook van belang, volgens mij allebei toch zachter licht.
          Maar dit zijn zeker geen "gewone foto's". Ze zijn sowieso niet rechtstreeks uit de camera zo. Ik zie sowieso al veel oranje zitten, en het blauw is wel erg richting het turquoize opgeschoven. Volgens mij ook split toning, met oranje en turquoize dus.
          Natuurlijk is de jongen in de eerste foto opgelicht, maar ik heb ook het idee dat al het zwart wat opgetrokken is naar iets grijzigers, maar niet overdreven.

          Als je niet vies bent van een beetje Engels, is dit een heel goeie plek om zulke vragen te stellen. De kennis die daar bij elkaar zit, is enorm.
          Een heel goeie tip om aan reverse engineering te beginnen van dit soort postprocessing, is dit filmpje:


          En als je er dan nog niet genoeg van hebt, zijn er nog deze links.

          Zoals je ziet, kost een echte reverse engineering wel wat tijd, maar je komt bijna altijd heel dicht in de buurt. Zeker bij dit soort (instagram)foto's. Lijkt me niet dat hier veel Photoshop aan te pas is gekomen, het zullen voornamelijk kleur- en contrastcorrecties zijn.

          Comment

          Working...
          X