Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Lease

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Lease

    Nikon heeft een lesasing programma opgezet in België waardoor je op de gekende manier je materiaal kan leasen en met optie tot aankoop.
    Dit is enkel geldig voor hun met een BTW-nummer maar wat mij enorm bevalt is de garantie die men heeft op het materiaal (ook voor vallen etc).
    Vandaag krijg ik in elk geval een voorstel van onderstaande voor enkele spullen.


  • #2
    Re: Nikon Lease

    Zeer interessant! Bedankt om dit te delen.
    Kan u me laten weten als het aanbod interessant was?

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Lease

      Net een voorbeeltje gekregen, 21% op 36 maanden inclusief verzekering is dus de meerprijs dat je betaalt met zo'n lease. Lijkt me redelijk duur eigenlijk, maar ik heb zeer weinig ervaringen met leasen dus misschien kunnen anderen hier het één en ander verklaren.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon Lease

        Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        Nikon heeft een lesasing programma opgezet in België waardoor je op de gekende manier je materiaal kan leasen en met optie tot aankoop.
        Dit is enkel geldig voor hun met een BTW-nummer maar wat mij enorm bevalt is de garantie die men heeft op het materiaal (ook voor vallen etc).
        Vandaag krijg ik in elk geval een voorstel van onderstaande voor enkele spullen.

        http://www.fotocoudenys.be/nikon-pro-lease/
        Hey Vincent, ondertussen reeds terug in Riyad Saoedi Arabië zie ik.
        Hoe en wat bleken de mogelijkheden? Is leasen op korte termijn mogelijk, en wat kost het?
        Groetjes daar in de grote zandbak.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon Lease

          Graag wat extra info.
          Als je leasing aangaat voor 36 maanden (dit is het minimum?) dan ben je nog geen eigenaar van het materiaal na afloop. Er is een restwaarde. Of je betaalt de restwaarde, of je gaat een nieuwe leasing aan voor nieuw(er) materiaal. Is in jouw berekening van 21% de afkoopsom inbegrepen om eigenaar te worden? Ik veronderstel dat de catalogusprijzen zonder korting zullen gehanteerd worden?
          Nikon D750, 24-120mm F4, SB910

          Comment


          • #6
            Re: Nikon Lease

            Het zal wel zo opgezet zijn als bijvoorbeeld een auto-leasing, daarbij is het niet de bedoeling om dat te doen voor een korte termijn.
            De fotograaf kan dan bijvoorbeeld zijn materiaal blijven leasen en vervangen door recenter materiaal als er iets nieuws op de markt komt, op die manier zijn de gebruikskosten gespreid over een lange tijd, en dat zal waarschijnlijk ook wel voordelen hebben voor de belastingaangifte (voor een zelfstandige).

            Bij een autoleasing ben je ook nooit eigenaar van het voertuig, het zal in sommige contracten misschien wel mogelijk zijn om na de termijn de "restwaarde" te betalen zodat het wel je eigen wagen wordt, maar dat is meestal toch niet de bedoeling.
            Wat dat betreft ken ik een paar bedrijven waar ze geen leasingwagens meer gebruiken, ze kopen zelf de wagens en verkopen ze achteraf, dat schijnt toch voordelinger te zijn dan een leasing contract.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Nikon Lease

              Vanop de Coudenys website:

              Ontdek nu onze nieuwe leasingformule. Ze is beschikbaar voor elke gebruiker met een ondernemingsnummer en speelt volledig in op uw professionele noden:
              U leaset uw materiaal vanaf € 2.500
              De looptijd bedraagt 36 maanden
              Na afloop van het contract heeft u volledige keuzevrijheid: u betaalt de restwaarde en wordt eigenaar van het materiaal; of u bestelt nieuw materiaal.

              Nikon denkt ook aan uw gemoedsrust: alle geleased materiaal wordt automatisch verzekerd! Zo kan u zich volledig op uw werk toeleggen.
              Nikon D750, 24-120mm F4, SB910

              Comment


              • #8
                Re: Nikon Lease

                Zo, ik ben vrijdag naar Foto Coudenys geweest en er een offerte ontvangen voor een 500mm E versie lens.
                Het is inderdaad zo dat:
                - het geleasde materiaal meer dan €2.500 moet zijn
                - de looptijd altijd 36 maand is
                - men een ondernemingsnummer moet hebben

                Ik ga de offerte niet openbaar maken want elk moet beslissen of hij/zij dit wil aangaan en neemt daarvoor best contact op mijn zijn Nikon Pro dealer maar even mijn opinie hierover:
                - De leasing moet men eerder zien als een financiering. Er is inderdaad een restwaarde en voor eerder genoemde lens is dit iets van een €175.
                - Het is niet zo dat men een nieuwe lens krijgt als Nikon een nieuwe lens of body zal geven/ruilen over deze looptijd van 36 maand. Er is echter wel een verzekering van het onderdeel dat men leased tegen break (ook val) en ook diefstal
                - De leasing wordt niet gedaan door Nikon maar werkt men samen met Atlance.
                - Omdat het leasing is hoeft men de BTW niet voor te financieren
                - Het aanbod lijkt me meer op een betalen op afbetaling dan op leasing muv de verzekering die erbij hoort.

                Sommigen zullen dit interessant vinden en anderen zullen blijven opteren voor aankoop van het materiaal.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon Lease

                  Hoeveel % duurder was het bij u Sultana? Beide incl btw was het 21% duurder tov normale aankoop. Verzekering met 1000€ franchise is ongeveer 1.6%. Met 0€ franchise is dit 3.6% voor volledige verzekering/jaar.
                  Mij lijkt het gewoon veeel goedkoper als je een lening afsluit om zeer duur materiaal aan te kopen zoals supertele's of een broncolor studioset. En dan neem je afzonderlijk een verzekering.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon Lease

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

                    Wat dat betreft ken ik een paar bedrijven waar ze geen leasingwagens meer gebruiken, ze kopen zelf de wagens en verkopen ze achteraf, dat schijnt toch voordelinger te zijn dan een leasing contract.
                    Vroeger was leasing waarschijnlijk interessanter maar bij de interesten die je heden ten dage op je eigen kapitaal krijgt kan je beter zelf investeren
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon Lease

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                      Zo, ik ben vrijdag naar Foto Coudenys geweest en er een offerte ontvangen voor een 500mm E versie lens.
                      Het is inderdaad zo dat:
                      - het geleasde materiaal meer dan €2.500 moet zijn
                      - de looptijd altijd 36 maand is
                      - men een ondernemingsnummer moet hebben

                      Ik ga de offerte niet openbaar maken want elk moet beslissen of hij/zij dit wil aangaan en neemt daarvoor best contact op mijn zijn Nikon Pro dealer maar even mijn opinie hierover:
                      - De leasing moet men eerder zien als een financiering. Er is inderdaad een restwaarde en voor eerder genoemde lens is dit iets van een €175.
                      - Het is niet zo dat men een nieuwe lens krijgt als Nikon een nieuwe lens of body zal geven/ruilen over deze looptijd van 36 maand. Er is echter wel een verzekering van het onderdeel dat men leased tegen break (ook val) en ook diefstal
                      - De leasing wordt niet gedaan door Nikon maar werkt men samen met Atlance.
                      - Omdat het leasing is hoeft men de BTW niet voor te financieren
                      - Het aanbod lijkt me meer op een betalen op afbetaling dan op leasing muv de verzekering die erbij hoort.

                      Sommigen zullen dit interessant vinden en anderen zullen blijven opteren voor aankoop van het materiaal.
                      Het is heel simpel : ga naar je vaste bank en vraag hen wat het kost om hetzelfde bedrag + verzekering voor 3 jaar te ontlenen als zelfstandige. En dan zien wat goedkoper is.

                      Want die Nikon leasing zoals door TS aangebracht is een financiële leasing (in tegenstelling tot bv. auto leasing wat een operationele leasingvorm is). Het is eigenlijk een lening op afbetaling met wat lastigere complicaties voor de ontlener/leasingnemer (afschrijving in boekhouding van het materieel want het komt op de balans + boeken van intresten als kosten). Het doel blijft gelijk : eigenlijk het aankopen van het materiaal ipv. het enkel te gebruiken, maar zonder verplichting (maar als de leasinggever op zo'n lens een restwaarde van 135 euro opgeeft ... dan neemt iedereen die optie toch ?). Het is ook net als een gewone lening niet zomaar opzegbaar, 3 jaar is 3 jaar betalen.

                      Ook hier weer : zeg niet te gauw LEASING, wees volledig en spreek van financiële leasing of operationele leasing aub.

                      In het ene draait de leasingnemer voor alles op (onderhoud, reparaties, garantie, verzekering, ...) in het tweede is alles voor de leasinggever.

                      Die ' bijhorende verzekering ' is eigenlijk een bijkomende verdoken kost die de leasingnemer betaalt. De meeste pro's hebben al een eigen goede verzekering voor hun materiaal, moet nog bezien worden waar men het voordeligst uitkomt : een extra lens bijverzekeren of een nieuwe aparte verzekering afsluiten voor 1 enkele lens ...

                      Dat is zo jammer aan de belgische/vlaamse trend om altijd zo geheimzinnig te doen ... kijk naar de nederlandse versie, redelijk beknopt maar duidelijk uitgelegd :



                      Last edited by Empe; 18 september 2016, 21:48.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon Lease

                        Ze laten het wel lijken als een operational lease...
                        Financial lease is zeker aan deze intrestvoet een stuk minder interessant.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon Lease

                          bij Canon heb je een gelijkaardig systeem, Canon pro lease...
                          maar dit heeft wel betere voorwaarden

                          je kiest een toestel / lens uit de lijst met aangeboden artikelen, kiest de termijn (24 of 36 maanden) en betaalt per maand een vast bedrag (prijs excl.btw gedeeld door looptermijn)
                          75 euro admin kosten vooraf
                          nadien een koopoptie van 5% + 100 euro , wat helemaal niet veel is

                          je betaalt dus 0% rente , en hebt de mogelijkheid om het materiaal heel goedkoop over te nemen na 2 of 3 jaar

                          zie link
                          1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                          www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon Lease

                            Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
                            bij Canon heb je een gelijkaardig systeem, Canon pro lease...
                            maar dit heeft wel betere voorwaarden

                            je kiest een toestel / lens uit de lijst met aangeboden artikelen, kiest de termijn (24 of 36 maanden) en betaalt per maand een vast bedrag (prijs excl.btw gedeeld door looptermijn)
                            75 euro admin kosten vooraf
                            nadien een koopoptie van 5% + 100 euro , wat helemaal niet veel is

                            je betaalt dus 0% rente , en hebt de mogelijkheid om het materiaal heel goedkoop over te nemen na 2 of 3 jaar

                            zie link
                            www.fotokonijnenberg.be/nieuws/canon-lease/
                            Dat ben ik nog niet zo zeker, dat dit beter en zo interessant is.

                            Op het einde van de termijn heb je bij Canon Lease uw matertiaal volledig betaald + 75 euro kosten.
                            Dan beslis je natuurlijk om het aan te kopen, anders heb je niets (de lens die je volledig hebt betaald mag je teruggeven aan Canon = mooie cadeau voor hen...) Dus je bent niet dom en betaalt de 5% op het volledige aankoopbedrag + nog eens 100 euro kosten.
                            Stel je gaat een contract aan voor 24 maanden (2 jaar). Dat wil dan zeggen dat je in feite 2,5% interest beataalt per jaar (5% gedeeld door 2 jaar) maar alles samen in 1 keer op het einde.

                            Ik weet de rente tarieven van Nikon niet maar stel dat die ook bv 2,5% (jaarlijks) is dan ben je bij hen beter af want je betaalt die interesten maandelijks en alleen op het bedrag dat nog open staat, dat daalt iedere maand. Op het einde heb je het meeste afbetaald en is de intrest kleiner dan in het begin. Die 2,5% (jaarlijks) bij Canon betaal je gedurende 24 maanden en steeds op het volledige bedrag.

                            De restwaarde bij Nikon (die je betaalt als je beslist van het materiaal te houden) betaal je niet af bij hen tijdens de looptijd (je betaalt er alleen intresten op).

                            Dan zijn er nog de kosten 75 + 100 EUR = 175 EUR. Lease je bv 4000 euro materiaal dan betaal je op het einde (als je het wil houden) naast de volledige prijs die je al afbetaald hebt:
                            175 euro kosten + 200 euro (de 5%) = 375 euro
                            375 euro is 9,375% van 4000. Dus jaarlijks betaal je 4,70%. Dat is extreem hoog en betaal je dan nog op het volledige bedrag (zonder aflossingen).

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon Lease

                              Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
                              bij Canon heb je een gelijkaardig systeem, Canon pro lease...
                              maar dit heeft wel betere voorwaarden
                              je betaalt dus 0% rente , en hebt de mogelijkheid om het materiaal heel goedkoop over te nemen na 2 of 3 jaar
                              Dit is nog bedrieglijker dan de leasingvoorwaarden van Nikon .
                              Als jij denkt dat dit 0% rente is, dan zijn ze duidelijk in hun bedrog geslaagd .

                              Comment

                              Working...
                              X