Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzenaanbod voor Olympus M-10 mkii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzenaanbod voor Olympus M-10 mkii

    Ik wil bovenstaande camera aanschaffen. Nu lees ik hier op het forum dat er voor de four thirds goedkopere lenzen betaan. De lenzen van Olympus zie ik op internet en zijn nog stevig aan de prijs. Welke alternatieven zijn er?
    Natuurlijk moeten ze compatibel zijn en dus kunnen focussen e.d. Kwaliteit is ook belangrijk, maar begrijp dat dit geen 'L' kwaliteit van Canon zal zijn.
    www.dpix.nl event photography

  • #2
    Re: Lenzenaanbod voor Olympus M-10 mkii

    En wie heeft gezegd dat de objectieven van Olympus van mindere kwaliteit zijn?
    De M. Zuiko objectieven behoren tot de beste ter wereld en de meeste geven zelfs met diafragma volledig open uitstekende resultaten.
    Als je voor primes gaat hebben olympus en panasonic absolute juweeltjes voor een zeer zacht prijsje.
    Bv. Pana 25 mm f1.7 voor €180, Zuiko 45 f 1.8 voor €250, Zuiko 17mm f 1.8 voor €450, enz. ( en je vind ze bovendien ook gemakkelijk tweedehands voor heel wat minder geld)
    Ik heb de Nocticron 42.5 f 1.2 van €1500 en de Zuiko 45 f 1.8 van €250 en hoewel de Nocticron beter is moet de Zuiko toch niet veel onderdoen.

    Comment


    • #3
      Re: Lenzenaanbod voor Olympus M-10 mkii

      Ze zijn zeker niet van slechte kwaliteit.
      Prijzen kunnen inderdaad ook stevig zijn.
      De panasonic 42.5 1.2 is erg goed en zoals gezegd doet de olympus 45 1.8 niet veel slechter (en die is relatief goedkoop).
      Sigma heeft enkele die goed presteren oa. 60mm2.8 art, 30mm1.4
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment

      Working...
      X