Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portretje + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Portretje + update

    Foto van een bereidwillige voorbijganger, genomen aan de ingang van het premetrostation aan de Groenplaats te Antwerpen. Tips en verbeterpunten altijd welkom.









    100mm - 1/250 sec. - f/2.8 - iso 100 - speedlight in softbox links voor




    UPDATE :




    Last edited by Leonide; 15 september 2016, 11:01.

  • #2
    Re: Portretje

    Oprecht portret met gevoel. Licht valt ook vrij goed.
    Maar naar mijn gevoel: huidtonen te rood en qua compositie had zij beter op 2/3 (gulden snede) van de foto gestaan (naar rechts) ipv net niet de helft.
    Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

    Comment


    • #3
      Re: Portretje

      Maar naar mijn gevoel: huidtonen te rood
      Absoluut niet mee akkoord, ik vraag me nu echt af waar jij teveel rood ziet in die huid?

      Het beeld is eventueel misschien nog iets te koel, als ik naar het oogwit kijk, maar dit is maar een heel subtiel iets !

      Buiten de helft van de grijze pilaar rechts wegsnijden, zou ik aan dit beeld niets meer doen...

      D.

      Comment


      • #4
        Re: Portretje

        Bedankt voor jullie reactie, Will en Dan. Als ik de pilaar voor de helft wegsnijd, komt haar linkeroog op een snijpunt te staan, dus dat is wel een verbetering merk ik. Het rood in de huid, ik zie het lichtjes op de huid van haar borstkas, op mijn tabletje valt het meer op dan op mijn computerscherm.

        Comment


        • #5
          Re: Portretje

          Ik heb een update toegevoegd (stukje pilaar weggesneden) en tevens de saturatie van het rood in haar huid een beetje verlaagd. Beter?

          Comment


          • #6
            Re: Portretje

            Beter !

            Comment


            • #7
              Re: Portretje

              Mooi gedaan
              Peter
              mijn website : klik

              Comment


              • #8
                Re: Portretje

                Ik vind de eerste al goed.

                De gulden snede is een aanrader maar geen absolute noodzaak. Een beeld kan ook goed zijn zonder gulden snede.
                Het rood in de huid is een heel klein beetje gesatureerd maar ik zie dat eerder als een stijl ipv een probleem.

                Voor mij is hij gewoon goed.

                Comment

                Working...
                X