Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleurprofiel laden voor laptop en Eizo beeldscherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kleurprofiel laden voor laptop en Eizo beeldscherm

    Pas een nieuwe laptop Asus aangeschaft.Draait op windows 10.Ik gebruik ook een eizo extern beeldscherm.Ik probeer deze beide te calibreren met spyder pro 4.
    Het probleem is dat ik deze kleurprofielen niet kan laden.Telkens ik mijn laptop opstart gebruikt deze terug de oude profielen.Ik blijf ook met een groot verschil zitten tussen beide schermen.Alle tips zijn welkom!!

  • #2
    Re: Kleurprofiel laden voor laptop en Eizo beeldscherm

    Heb je al geprobeerd om één scherm te calibreren en het profiel een bepaalde naam te geven, daarna deze toekennen aan het schermnummer in kwestie (instellingen/geavanceerde beeldinstellingen/kleurbeheer).
    Daarna hetzelfde voor het tweede scherm.

    Comment


    • #3
      Re: Kleurprofiel laden voor laptop en Eizo beeldscherm

      Hallo,

      Ik weet niet of je spyder 4 al ondersteund is door windows 10. Ik had nog een 3 bij de upgrade en was dus genoodzaakt een 5 te kopen.

      Wat betreft gelijkheid van je 2 schermen dat zal nooit helemaal lukken vrees ik. Heeft jouw laptop een IPS scherm, een klassiek laptop scherm is meestal nooit 100% in te stellen.


      Dat de calibratie niet mee opstart, zou je eens moeten checken, in de buurt van de klok (rechtsonder) vind je ook een icoontje van je spyder software. Daar rechter muisklik en je kan 'calibration on/off' aanvinken.


      Groeten

      Comment


      • #4
        Re: Kleurprofiel laden voor laptop en Eizo beeldscherm

        Alvast bedankt voor de reacties.Ik heb de suggesties uitgeprobeerd maar zonder resultaat.

        Comment

        Working...
        X