Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginner

    Hallo iedereen,

    Ik ben al enige tijd van plan me te verdiepen in fotografie en zou hiervoor dus ook een mooie camera willen aanschaffen. Ik ken hier echter nog te weinig van om al te weten welke camera's goed zijn voor een beginner. Het is ook de bedoeling dat ik de camera lang kan bijhouden en dus niet meteen moet overschakelen naar een ander, complexer model.
    Ik ben dus op zoek naar een camera die kan dienen voor een beginner maar ook goed genoeg is voor een hobbyfotograaf. Heeft iemand suggesties?


    Bedankt!
    Nina.

  • #2
    Re: Beginner

    Op de verkooprubriek van deze site vind je regelmatig iets goeds.

    Als je echter nieuw materiaal wilt zou ik je aanraden om eens binnen te springen in een degelijke fotozaak (zonder geld op zak) en je vraag eens daar te stellen.
    Een goede zaak zal je een gepaste oplossing aanreiken, die binnen je wensen en budget zit. Zij hebben dat ook meestal liggen en je kunt dan zien wat zij je aanbieden.

    Na een nachtje nadenken kun je teruggaan en jouw droomtoestel aankopen.

    Een basiskit zal je al een tijdje goed kunnen bezighouden. Als je dan na een paar jaar echt weet wat je wil, kun je beginnen investeren.
    Vergeet ook niet dat de camera alleen (als wij van een DSLR 'reflex' toestel spreken), slechts een deel van de kostprijs uitmaakt.
    Je moet ook nog geheugenkaarten, objectief of objectieven, fototas, enz. hebben.

    Succes!
    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

    Comment


    • #3
      Re: Beginner

      Wat is je budget? Anders valt er weinig te zeggen

      Comment


      • #4
        Re: Beginner

        Oorspronkelijk geplaatst door RobC83 Bekijk bericht
        Wat is je budget? Anders valt er weinig te zeggen
        Mijn maximum budget zou 500 euro zijn.
        Liefst lager natuurlijk, maar het zou rond de 500 kunnen liggen.

        Comment


        • #5
          Re: Beginner

          Met 500€ kan je een goede compact kopen die toch beter is dan de gemiddelde high-end smartphone en wat optische zoom heeft.
          Met 500€ kan je een instap systeem camera met kitlens kopen
          Met 500€ kan je een instap DSLR kopen met kitlens (bv. Nikon D3300) of een iets ouder model (of 2de hands) met een betere lens (Sigma 17-50 2.8)

          Deze 3 type systemen kunnen alles prachtige foto's maken.
          1e is wel niet uitbereidbaar, 2de is minder compact, en 3de ... DSLR moet je wel zin hebben om steeds mee te sleuren natuurlijk.

          De meeste vragen zijn moeilijk voor een ander te beslissen

          Comment


          • #6
            Re: Beginner

            daar zal ik eens wat opzoekwerk over verrichten. Bedankt voor de hulp alvast!

            Comment


            • #7
              Re: Beginner

              Ik heb een d3300 met de kitlens 18-105 gekocht, deze was rond de 500 euro, echt een zeer goed beginner toestel.
              Nikon D3300 Sigma 18-35 f1.8, tamron 90 f2.8, tokina 11-16 f2.8, tamron 70-300 f4-5.6, nikon 18-105

              Comment


              • #8
                Re: Beginner

                met 500€ koop je jezelf anderhalf jaar les op een avondschool. Zeker te overwegen waard. Tegen die tijd heb je alweer gespaard, en kan je met beter inzicht kopen wat je nodig hebt
                ondertussen zoek je ergens een toestel te 'lenen' voor de avondles.

                groet,
                Ludwig
                www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                Comment


                • #9
                  Re: Beginner

                  Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
                  met 500€ koop je jezelf anderhalf jaar les op een avondschool. Zeker te overwegen waard. Tegen die tijd heb je alweer gespaard, en kan je met beter inzicht kopen wat je nodig hebt
                  ondertussen zoek je ergens een toestel te 'lenen' voor de avondles.

                  groet,
                  Ludwig
                  Wat is dat nu voor raad?
                  leen 1.5 jaar een toestel??
                  En dan zonder eigen toestel naar de school, en/of thuis oefenen??

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beginner

                    Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                    Wat is dat nu voor raad?
                    leen 1.5 jaar een toestel??
                    En dan zonder eigen toestel naar de school, en/of thuis oefenen??

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                    Wel, het lijkt erop dat Ninavh nog helemaal niet weet wat belangrijk is in een camera en wat niet. Dan kan je beter nog wat wachten met centen uitgeven mi. de anderhalf jaar heb ik erop gezet omdat dat overeen komt met het budget wat beschikbaar is, niet strikt te nemen.
                    Verder zijn er nogal wat mensen/vrienden/familieleden die een camera op overschot liggen hebben die nooit meer uit de kast/fototas komt. ...

                    Een camera kopen van 500 euro wil bij blijvende interesse meestal zeggen na één of twee jaar een betere camera kopen.
                    Bij niet blijvende interesse is het 500 euro verspild.

                    voor mij de beste raad

                    ludwig
                    www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beginner

                      Cursussen zijn er in een veelvoud gratis te vinden online...
                      Belangrijkste is dat je er gewoon op uit gaat en foto's neemt.

                      Comment

                      Working...
                      X