Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goorven II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Goorven II

    Was echt een pracht zonsopkomst met mooi warm licht..
    Iets andere compo dan de vorige en vooral het licht is anders..



    Zeker even in het groot bekijken, nog een keer doorklikken..
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: Goorven II

    Mooi moment vastgelegd, mysterieuze sfeer en toch zonnig, is dat een single shot?
    Een mooie foto heeft geen kader nodig, maar dat is mijn mening.

    Comment


    • #3
      Re: Goorven II

      Ook mooi hoor Jos, prachtige sfeer
      Grote versie is zeker de moeite om te bekijken

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Goorven II

        Bedankt Rob en Sieg..

        Oorspronkelijk geplaatst door RobC83 Bekijk bericht
        is dat een single shot?
        Nee, was dat maar waar als dit uit één opname kon komen..Blend van 3 belichtingen.
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Goorven II

          Een hele mooie. De waterleliepartij, of is het plomp, maakt de compositie helemaal af. Ik vind de 2e versie beter, zachter en dat past bij het mistige landschap
          Last edited by Dynax7d; 12 september 2016, 19:40.
          https://www.behance.net/Lynx1966

          Comment


          • #6
            Re: Goorven II

            Een blend maar dan heel goed gedaan. De mist komt er mooi door en zorgt voor een zalige sfeer. Inderdaad, de grote versie is echt de moeite..

            Grtz

            Patrick
            http://www.patricklemaire.photography/

            Comment


            • #7
              Re: Goorven II

              Na 17 keer heen en weer switchen tussen beide versies gaat mijn voorkeur toch uit naar 2.
              Die spiegeling van de boompjes rechts doet de balans dan toch lichtjes overhellen
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Goorven II

                De vraag was niet negatief bedoeld hoor, ik ben gewoon altijd benieuwd hoe dingen technisch tot stand komen!

                Comment


                • #9
                  Re: Goorven II

                  Ze liggen zo dicht bij elkaar deze twee prachtplaten dat ik bijn gn keuze kan maken!
                  Een lichte voorsprong voor de tweede maar het is minimaal!
                  Schitterend

                  Groetjes Katrien
                  Groetjes Katrien
                  Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goorven II

                    Blend zeer goed uitgevoerd Jos. Heerlijke ochtendsfeer
                    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                    Groeten
                    Kurt

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goorven II

                      aha, een blend, aha !!!

                      ik was zaterdagmorgen ook op zwier en had ook een tegenlichtopname in gedachten met wat zon, wat mist, drie boompies en hun schaduw. Ik kreeg het er niet deftig op. Niet gedacht aan multi-opname...


                      die boompjes rechts, en de rest, zijn inderdaad zalig.
                      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goorven II

                        Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
                        Blend zeer goed uitgevoerd Jos. Heerlijke ochtendsfeer
                        Ook mijn gedacht

                        Een vraagje: hoe maken jullie een blend, manueel in Photoshop of is er een specifiek programma voor.
                        Groetjes
                        NIKON D7100 Nikkor 17-55 / 50-1.8 /Sigma 50-150/Sigma 105 macro

                        Comment


                        • #13
                          Re: Goorven II

                          Voor mij toch de II, en met kop en schouders, wat mij betreft !
                          De compo "stroomt'' veel mooier en directer naar het punt waar DE show zich afspeelt. En wel naar die schitterende neveltjes voor de zon.
                          Prachtige sfeer ook. Voor mij een topper. Ik zou hier nog meer willen zetten, maar dat gebeurt dan toch niet.
                          Rupselkopke heeft eens een werkmethode hier geplaatst. https://issuu.com/draaibanken/docs/h...787520/2849783
                          Piece of cake !
                          En dan is het natuurlijk de kunst om geen overdreven HDR te maken , maar een beeld wat er zo natuurlijk mogelijk uitziet. Beter gezegd, zoals je het als fotograaf hebt gezien.
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                          Vriendelijke groeten, Johan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Goorven II

                            Nogmaals bedankt voor alle reacties..

                            Oorspronkelijk geplaatst door RobC83 Bekijk bericht
                            De vraag was niet negatief bedoeld hoor, ik ben gewoon altijd benieuwd hoe dingen technisch tot stand komen!
                            Ik heb het ook niet als een negatieve vraag gezien hoor..

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hydraulieker Bekijk bericht
                            Een vraagje: hoe maken jullie een blend, manueel in Photoshop of is er een specifiek programma voor.
                            Groetjes
                            Inderdaad via bovenstaande tutorial van Rupselkopke...Wel aan toevoegen dat ik de gaussian blur tegenwoordig veel hoger hou..1e stap +-150 2e stap 270 ( bij 3 foto's )...Maar ook een beetje afhankelijk van de Mp's van je camera..
                            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                            MIJN WEBSITE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Goorven II

                              Schitterende foto, helemaal mijn ding hoor

                              Comment

                              Working...
                              X