Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lightroom volgorde foto's veranderd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lightroom volgorde foto's veranderd

    ben een iets andere workflow aant volgen in lr
    nl: met de vele foto's van een trouw die ik voige week deed selecteer en ik eerst en wis dan +- 2/3 van de foto's
    daarna geef ik de heel goeie/bruikbare foto's die ook beetje het verhaal vd dag vertellen een geel kleurtje,
    waarbij ik dan in de filter onderaan enkel geel aanklik en dan zie ik enkel de foto's die ik dien te bewerken

    maar nu komt het probleem: de volgorde van de foto's wordt veranderd als ik ze weer allemaal bekijk (zonder geel filterclassificatie)
    wat erg vervelend is als ik het zo beetje bekijk vanuit het standpunt van verhaal te vertellen natuurlijk

    als ik vanuit lr in ps bewerk doe ik bewerken in photoshop en sla ik gewoon op zodat ie terug naar lr gaat in tiff formaat
    bestandsnaam wijzigt nooit en is de originele bvb dsc5487
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

  • #2
    Re: lightroom volgorde foto's veranderd

    En die sortering verandert terwijl je in de Library module bezig bent?
    Vreemd - ik heb net iets gelijkaardigs geprobeerd hier, en dat blijft behouden...
    Ik gebruik ook color labels om zaken te groeperen tijdens bewerking van een hele reeks, maar ik zie niks veranderen qua volgorde. Ze staan bij mij wel altijd op capture time gesorteerd.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: lightroom volgorde foto's veranderd

      In develop module pieter, en ik heb qua sortering enkel de met geel aangeduide foto's zichtbaar staan bij bewerking, maar als ik dat eenmaal uitvink omdat ik een niet gele foto wil zien/bewerken is er een en ander veranderd qua volgorde...

      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment

      Working...
      X