Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser Canon EOS 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitser Canon EOS 400D

    Hai hallo, ik ben gloednieuw in deze fotografie 'wereld', maar wil mij behoorlijk gaan verdiepen in de fotografie voor komende websites die ik ga maken. Daarom kocht ik een Canon EOS 400D waarvan ik wist dat de flitser wel werkte maar niet automatisch omhoog klapte. Handmatig lukt wel. Als je op de groene (automatische stand) foto's maakt en hij wil de flitser gebruiken, krijg je een foutmelding in het schermpje omdat dit niet lukte. Nu las ik net ergens op dit forum dat je beter een externe flitser kunt kopen, dan dit laten repareren . . . Vragen: Weet iemand of dit een Canon (400D) probleempje is, en hoe op te lossen ? Is een externe flitser beter ? En voor een groentje als ik, welke zou je het best kunnen kopen ? Natuurlijk zie ik het liefst dat mijn flitser gewoon weer uitklapt. Hij gaat vrij stroef, de haakjes die de flitser vasthouden, laten hem wel los overigens. Alvast bedankt voor het meedenken.

  • #2
    Re: Flitser Canon EOS 400D

    De ingebouwde flitser van een 400D laten repareren zal inderdaad meer kosten dan wat die camera nog waard is.
    Als je een externe flitser koopt, dan kan je die achteraf ook nog op de volgende camera gebruiken (als je bij Canon blijft).

    Een externe flitser heeft meer flitsvermogen en ook meer mogelijkheden dan een ingebouwde flitser (bijvoorbeeld high speed synchronisatie, die heel handig kan zijn bij actiefotografie).
    Maar externe flitsers kosten wel wat geld, zeker als ze volledig compatibel moeten zijn met alle mogelijkheden van de camera (ETTL bijvoorbeeld, er bestaan flitsers die spotgoedkoop zijn, maar dan moet je zelf de flitssterkte handmatig instellen).
    De merkeigen flitsers (in dit geval dus Canon) zijn duurder dan de alternatieven van bijvoorbeeld Yongnuo, Nissin, Metz en de andere fabrikanten die flitsers maken.