Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies nodig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies nodig

    Hallo allemaal.

    Ik ben op zoek naar een nieuwe camera, maar door het overvloed aan keuze ben ik een beetje de weg kwijt. Ik kan wel wat advies gebruiken.

    Even de situatie schetsen. Momenteel gebruik ik een canon 1000d. Op zich ben ik als amateur wel blij met dat toestel, maar het gebrek aan video functionaliteit is een struikelblok.

    De camera zal gebruikt worden om surfers, oldtimers en schoolactiviteiten te filmen/fotograferen. Het is ook de bedoeling om de camera toch een hele poos te houden om die door en door te leren kennen.

    Budget is rond 1500euro.

    Na veel research lijkt de gh4 me wel wat.
    Weerbestendig is een plus op het strand. Relatief gemakkelijk in gebruik.
    Gearticuleerd oled touchscreen.
    4k videomodus lijkt me prachtig
    Goede fotowaliteit
    30 minuten film
    Binnen budget.

    Als minpunten zie ik vooral de fotokwaliteit bij hoge iso, gebrek aan beeldstabilisiatie en het gebrek aan een dubbele kaartgleuf.

    Nu is er helemaal geen haast bij de aankoop. Ik krijg ook tijdelijk een lumix g7 voor de schoolactiviteiten, dus kan ik alvast de sensor uittesten.
    De gh5 wordt ook al een tijdje verwacht, maar zal allicht buiten budget vallen.

    Welke camera's en lenzen zouden jullie me aanraden?

    Alvast bedankt!


    Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

  • #2
    Re: Advies nodig

    De Sony A6300 is zeer goed voor video, met veel mogelijkheden.
    The Sony a6300 is the company's latest mid-range mirrorless camera. It looks a lot like the a6000 but adds 4K video, better build quality, a higher-resolution viewfinder and a host of operational improvements. How does it fare against the immediate competition and how does it stand up to its little brother? Read our in-depth review

    Rudi
    Last edited by rudimaes; 10 september 2016, 07:03.

    Comment


    • #3
      Re: Advies nodig

      De A6300 is momenteel het beste wat je kan krijgen als je video en foto wilt.

      Als de nadruk vooral op video ligt en gebruiksgemak belangrijk is voor u, dan zou ik eerder een Sony RX10III verkiezen.
      Je hoeft niet te wisselen van lens en die gaat van 24 tot 600mm. Je hebt ook wat minder last van AF geluiden, dat vind ikzelf toch uit eigen ervaring.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Advies nodig

        Ik heb eventjes gekeken naar de prijzen ... amai wat is er gebeurd? 1900€ voor de RX10III terwijl die nog niet zo lang geleden 1500€ kostte. En 1700€ voor de RX10II.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Advies nodig

          Wat mij betreft is de A6000 op dit moment de beste oplossing voor de combinatie foto/film als je naar de verhouding prijs/kwaliteit kijkt.
          En ook nog nog eens gemakkelijk tweedehands te vinden.

          Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Advies nodig

            Bedankt voor de info. Stof tot nadenken. De 6300 lijkt aanlokkelijk, maar de verhalen rond oververhitting schrikken me wel wat af. Max 10 minuten filmen is vaak niet genoeg. Zit dan ook vaak op het strand of op warme dagen te filmen.
            De camera is tot op heden nog wel wat duur en het gebrek aan mogelijkheden om de focus op je subject te houden tijdens het filmen lijken me ook wat minder. Geen touchscreen of joystick om de focus te verplaatsen. Lowlight is dan wel top op dit toestel.

            Menaen met ervarimg met filmen met de a6300?

            De 6000 is idd spotgoedkoop, maar het gebrek aan 4k vind ik wat minder.



            Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Re: Advies nodig

              De oververhitting is grotendeels opgelost via een firmware update.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment

              Working...
              X