Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke bureau heb jij, en waarom?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke bureau heb jij, en waarom?

    Hello !

    In deze thead wil ik met veel plezier peilen naar de keuze van jullie (werk)bureau.

    Post een foto! Of een link naar...

    't is dat ikzelf op zoek ben naar iets nieuws en duurzaam en inspiratie wil opdoen.
    Mijn huidig bureautje is een mini mini ding van Ikea, dat inmiddels niet meer verkocht wordt.

    Nu zoek ik eveneens iets eenvoudigs, maar met meer plaats. En liefst uit elkaar te halen. Want ik moet er een smalle trap mee opkunnen tot op de zolder.

    Iets zoals dit lijkt leuk, ruimte en eenvoud, gewoon 1 plank en 2 onderstukken, maar het moet dan wel een stuk goedkoper uitvallen, want deze is duur omdat het een 'design' model is. Enfin, zou makkelijk zelf te maken zijn.



    Echter is hier niets aan om het klavier onder het bureau te schuiven, zodat het ergonomischer werken is wanneer het toetsenbord lager is.
    Ruimte om een piano en een boek erbij te leggen zou handig zijn. Momenteel is de breedte van mijn bureau ongeveer de breedte van het toetsenbord en muis, kan je niet veel extra meer mee doen.
    Welk (type) bureau gebruiken jullie?
    Last edited by anonymous; 9 september 2016, 07:33.

  • #2
    Re: [hot topic] Welke bureau heb jij, en waarom?

    Iets zoals dit:

    Bron: http://www.ikea.com/us/en/catalog/products/S29870932/

    Is goedkoop, en mogelijk in verschillende (kleur)combinaties. Echter vindt mijn vrouw die poten niet ok... pakt plaats, en misschien niet zo praktisch als je knieën er wellicht altijd tegen zullen zitten.

    Comment


    • #3
      Re: [hot topic] Welke bureau heb jij, en waarom?

      Koop een keuken-werkblad: hout-motief is mooi.
      Je kan dat in 90 cm diep hebben = een zeer ruim bureau.
      Laat het afzagen op de gewenste lengte.

      Koop twee ladenblokken om eronder te plaatsen.
      Om te vermijden dat je tafelblad gaat schuiven, teken je de ladenblokken af en je schroeft langs de onderkant er een rechthoekje op
      met metalen L-profieltjes.

      Supergroot en eenvoudig bureau; makkelijk te onderhouden als je eens morst met inkt, koffie....

      Maak het lang genoeg: ongeveer 2m is wel nodig, zodoende dat je voldoende beenruimte hebt tussen de ladenblokken.


      EDIT: niet gezien dat het "licht" moest zijn.....

      Maar als je het niet meer verplaatst is dit écht wel een zeer goed concept

      Je kan het ook met 1 ladenblok maken; dan moet je bv. in de IKEA twee tafelpoten kopen.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: [hot topic] Welke bureau heb jij, en waarom?

        Een deurblad van een schilderdeur (88cm) dat aan beide zijden ligt op een Ikeakastje. Verstelbare (uitdraaibare) pootjes onder de kastjes gemonteerd om een paar centimeter te kunnen spelen met de hoogte.

        Comment


        • #5
          Re: [hot topic] Welke bureau heb jij, en waarom?

          Hier hebben wij een afzonderlijke buroruimte van 3 x 4 meter (bij de bouw getekend als slaapkamer voor het geval we door omstandigheden niet meer naar boven zouden kunnen).
          Nu staat daar een ouderwets Louis ..... bureau in met dito boekenkast. Eén 4 meter wand is volledig uitgerust met een boekenkast of rekken ('t is maar hoe je het noemt) die wij hebben laten maken van vloer tot plafond.
          En in één hoek staat een gewone 'keukentafel' met chroompoten met daarop scherm, toestenbord, printer. Onder de tafel een inox houder laten maken waar de PC kast in staat.
          Kortom, het trekt op niks qua stijl, maar buiten wij zelf komt daar niemand en we hebben er ruimte zat, en alles mag blijven liggen wanneer we ergens mee bezig zijn .
          Maar ik geef toe, moest dat in onze living staan... ik zou vliegen vrees ik.
          En nu ben ik bezig op laptop, en daarvoor heb ik tientallen bureau's als daar zijn tuintafel, keukentafel, livingtafel, zetel (met onderzetter dan)...enz
          Last edited by Guest17; 9 september 2016, 10:19.

          Comment


          • #6
            Re: [hot topic] Welke bureau heb jij, en waarom?

            als je wat engels kan is dit wel een goede site voor ideetjes: http://www.instructables.com/howto/desk/

            Comment


            • #7
              Re: [hot topic] Welke bureau heb jij, en waarom?

              Hier relatief simpel rommelhok met bureaus die ik van mijn werk mee heb gebracht aan 5€ per stuk.

              Comment


              • #8
                Re: [hot topic] Welke bureau heb jij, en waarom?

                Goeie ideeën alvast

                Misschien moet ik het inderdaad zelf in elkaar steken, al ben ik totaal geen handige harry, ik kan het dan wel volledig personaliseren en op maat maken hoe ik het wil.
                Of deels met Ikea hacks waarmee je iets helemaal nieuw maakt met elementen uit verschillende meubels. Ofzo...

                Bij ons zou het boven op zolder (mezzanine) komen, waar eigenlijk ook niet veel volk komt, buiten wijzelf en soms familie. Maar het is wel zowat onze meest gebruikte leefruimte, aangezien we daar het vaakst zitten omdat het er gezellig is, berghutsfeer.
                Ik snap niet waarom ik eigenlijk een "living" heb.

                Comment


                • #9
                  Re: [hot topic] Welke bureau heb jij, en waarom?

                  Heb 2 werkplekken. Telkens 90cm diep zodat je genoeg plek hebt om een scherm te zetten, het toetsenbord ervoor en met je onderarm op het blad kan rusten. Ook diep genoeg om een ouderwetse scoop te zetten en er nog plek voor te hebben. Of 2 deftige luisprekers...

                  Het ene is 2m breed, het andere 2.7m. Die staan op schragen van Ikea die in hoogte verstelbaar zijn, weet niet meer de welke, staan er al 18 jaar. Het blad is op maat gezaagd in een houthandel, 27mm mdf. Beukenhoten profiel errond en enkele lagen polyurethaan vernis. Zou ik nooit meer doen in mdf. Het was een hele klus met 4 man om dat 2.7m blad de trap op te krijgen. Buigt ook door van zijn eigen gewicht dus er zit een 4x4 stalen profiel onder (zo van die mecano-rekken).

                  Zet ze 3 cm van de muur zodat je er een stekker tussenkrijgt zonder iets te moeten verzetten. Verder van die stellingen aan de muur geschroefd en legplanken aan 2 muren boven die bladen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: [hot topic] Welke bureau heb jij, en waarom?

                    Had ook gedacht iets met meubelpanelen of werkbladen te maken, maar ondertussen een tweedehands bureau op de kop getikt van 200 op 80 met een bocht tot 120.
                    Past perfect in de hoek (met 2 extra IKEA pootjes).
                    Kan niet klagen want ik heb een kamer van 3.75 op 4.75 voor mij alleen.
                    2 kasten van 2m met schuifdeuren en 2.20m extra tafelblad.
                    Daarnaast nog plaats voor o.a. 4 printers, A3 scanner, snijmachine, enz.

                    Comment


                    • #11
                      Re: [hot topic] Welke bureau heb jij, en waarom?

                      Ik gebruik gewoon een oude keukentafel (120x80 cm), de computer staat op de grond, en de printer op de kast die naast de tafel staat.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: [hot topic] Welke bureau heb jij, en waarom?

                        Hehe. Wat leuk om te lezen.
                        Blijkt dat al die fotografen wel met dure cameras en dure lenzen rond lopen maar geen geld uitgeven aan een bureel
                        Wel je kan er nog eentje bij doen en dat is ik.
                        Ik heb mij tweedehands een massief eetkamertafel van 8 personen uit 1 stuk op de kop getikt voor een prikje. Ongelofelijk handig als bureel.
                        Plaats zat voor mijn meerdere activiteiten en hobbys die ik heb.

                        Comment


                        • #13
                          Re: [hot topic] Welke bureau heb jij, en waarom?

                          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                          Hehe. Wat leuk om te lezen.
                          Blijkt dat al die fotografen wel met dure cameras en dure lenzen rond lopen maar geen geld uitgeven aan een bureel
                          Wel je kan er nog eentje bij doen en dat is ik.
                          Ik heb mij tweedehands een massief eetkamertafel van 8 personen uit 1 stuk op de kop getikt voor een prikje. Ongelofelijk handig als bureel.
                          Plaats zat voor mijn meerdere activiteiten en hobbys die ik heb.
                          Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat ze betere foto's kunnen maken met dure cameras en dito lenzen, dan met een duur buro .
                          En ze zouden nog wel eens gelijk kunnen hebben ook.

                          Comment


                          • #14
                            Re: [hot topic] Welke bureau heb jij, en waarom?

                            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                            Hehe. Wat leuk om te lezen.
                            Blijkt dat al die fotografen wel met dure cameras en dure lenzen rond lopen maar geen geld uitgeven aan een bureel
                            Wel je kan er nog eentje bij doen en dat is ik.
                            Ik heb mij tweedehands een massief eetkamertafel van 8 personen uit 1 stuk op de kop getikt voor een prikje. Ongelofelijk handig als bureel.
                            Plaats zat voor mijn meerdere activiteiten en hobbys die ik heb.
                            Ik heb twee nieuwe ladenblokken gekocht met deftige lades op kogellagers + een werkblad van 40 mm dik.

                            Ik ben duurder uit dan een "bestaand" bureau te kopen.

                            Maar ik heb het perfect zoals ik wil
                            Last edited by Alfa Centauri; 11 september 2016, 15:27.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: [hot topic] Welke bureau heb jij, en waarom?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat ze betere foto's kunnen maken met dure cameras en dito lenzen, dan met een duur buro .
                              En ze zouden nog wel eens gelijk kunnen hebben ook.
                              Iets hebben is niet belangrijk, wel het gebruik dat je er van maakt .

                              Comment

                              Working...
                              X