Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 17-50 f2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 17-50 f2.8

    Hoi,

    Ik heb momenteel een kitlens Nikor 18-105, een Nikor 70-300, een sigma 10-20.
    Nu ben ik aan het twijfelen om een sigma 17-55 f2.8 te kopen en eventueel de 18-105 daarvoor ook in te leveren.
    Dan heb ik alleen niks meer tussen de 50 en 70mm.

    Grootste reden is dat ik bij de kitlens niet zo tevreden ben over de scherpte en dat zou naar wat ik lees een van de sterktes van de sigma 17-50 zijn.
    Ook zou ik dan ook een iets lichtsterkte lens hebben wat nu niet echt zo is.

    Enige tips of raad?

  • #2
    Re: Sigma 17-50 f2.8

    Lees thread 'afwijken van kitlenzen' eens, daar kan je nog een aantal opties terugvinden en wat ervaringen van andere forumleden.
    Met de zoekfunctie vind je ongetwijfeld nog meer info over die sigma 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 17-50 f2.8

      Ik heb deze (wel voor canon ) en ben hier toch zeer tevreden van. Prijs / kwaliteit dik in orde. Ik had ook niets om de ruimte tss 50mm en 70mm op te vullen maar ik heb dat nooit echt gemist.... dat valt met een beetje te stappen meestal perfect op te lossen
      - A Point Of View -

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 17-50 f2.8

        Sigma 17-50 OS is een uitstekende lens. Vooral naar de 50mm toe is deze lens een stuk beter dan de zeer dure Nikkor.
        Test wel goed op verschillende brandpunten en scherpstel-afstanden. Ik heb met 5 van de 6 tot nog toe geteste exemplaren problemen gezien bij focus op oneindig.

        Het gat tussen 50 en 70mm loop je zo dicht. Daar hoef je je geen zorgen over te maken.
        De realiteit is vaak dat je de foto toch maakt op 50mm omdat je in veel situaties geen zin hebt om van lens te wisselen voor 1 or 2 foto's. Om die reden heb ik de 18-140 gehouden en eigenlijk zou ik die zelfs voor een 18-200 willen wisselen. Soms is gebruiksgemak (luiheid eigenlijk) belangrijker dan pure beeldkwaliteit...
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 17-50 f2.8

          Welke problemen had je dan juist bij die geteste exemplaren?

          Verstuurd vanaf mijn XT1562 met Tapatalk

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 17-50 f2.8

            had er destijds ook eentje, zeer content van. pas verkocht toen ik uiteindelijk overstapte op ff camera's. geen problemen gehad met mijn exemplaar.
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 17-50 f2.8

              Je gaat heel blij zijn met deze lens, zeker tov de 18-105 (tenzij al je foto's die je neemt om meer dan 50mm zijn uiteraard...
              De prijs is sinds een jaar ook zo sterk gezakt dat er bijna geen excuus meer is om deze te laten liggen tov een kitlens.

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 17-50 f2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door Striker Bekijk bericht
                Welke problemen had je dan juist bij die geteste exemplaren?
                Allemaal frontfocus richting oneindig. Bij sommige begon het al vanaf 3-4 meter afstand.
                Toestellen werden bij Procirep gecalibreerd en werken perfect met merk-eigen lenzen.

                Ik heb het recent met Nikon gehad en vele jaren geleden ook met Canon. Het overkwam mij voornamelijk met Sigma, soms met Tamron en nog nooit met Tokina.
                Maar je zal mij anderzijds geen enkel merk horen afkraken, zeker niet op beeldkwaliteit, want ik heb ook al enkele pareltjes van 3rd party merken gebruikt.
                Als het over optische foutjes gaat, ben ik niet zo kritisch, maar autofocus heb ik wel graag zo accuraat mogelijk want ik gebruik mijn lenzen graag ver (of helemaal) open.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 17-50 f2.8

                  Ben op reis geweest met een Nikon D90, Sigma 10-20, Sigma 17-50 en Nikon 70-300 D en heb prima resultaten behaald. Gaatje 50-70 is geen probleem. Bij foto's in donkerder gebouwen kwam een statief, zelfs bij de 2.8 met OS, wel goed van pas.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 17-50 f2.8

                    Oorspronkelijk geplaatst door NicoR Bekijk bericht
                    Ben op reis geweest met een Nikon D90, Sigma 10-20, Sigma 17-50 en Nikon 70-300 D en heb prima resultaten behaald. Gaatje 50-70 is geen probleem. Bij foto's in donkerder gebouwen kwam een statief, zelfs bij de 2.8 met OS, wel goed van pas.
                    In principe kan je als je een statief gebruikt je OS best uitschakelen zolang je het daarna dan wel niet terug vergeet aan te zetten (eigen ervaring...)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 17-50 f2.8

                      Daar heb je groot gelijk in en dat doe ik inderdaad ook. En diafragma op 5.6 of 8 om een voldoende scherptediepte te halen.
                      En met dat vergeten terug aan te zetten heb ik ook ervaring ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 17-50 f2.8

                        Hej iedereen, ik wou nu geen nieuw topic openen voor een vraag over deze lens. (wel Canon mount)
                        Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM (Canon)

                        Ik ben van plan deze aan te schaffen voor indoor sport (basketbal bv) en voor op feesten (een huwelijk).
                        Wat zou ik hier 2dehands nog max voor mogen betalen? hele goede staat 2-3jaar oud.
                        Canon EOS 70D | Canon EF 50mm f/1.8 STM | Canon EF 70-200mm f/2.8L USM | Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM | Manfrotto 055XDB

                        Comment

                        Working...
                        X