Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Met een krulletje in haar tongetje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Met een krulletje in haar tongetje

    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Met een krulletje in haar tongetje

    Naar mijn gevoel veel te onscherp, te weinig contrast in de kleuren en te rommelige achtergrond.
    Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

    Comment


    • #3
      Re: Met een krulletje in haar tongetje

      Met die beperkte scherptediepte heb je veel kans dat de scherpte net niet op het juiste punt zit, en dat is hier dus het probleem.
      De beperkte scherptediepte bij macrofotografie is een nadeel, maar tegelijk ook een voordeel.
      Het nadeel is dat het moeilijk is om correct scherp te stellen, het voordeel is dat het gemakkelijker is om een zachte achtergrond te krijgen.
      Ik maak gewoonlijk een aantal foto's kort na elkaar, zeker als er een beetje wind is, dan is de kans groter dat er een foto bij zit waarbij de scherpte op het juiste punt zit.
      Als je s' morgens vroeg op pad gaat, en er is geen wind, dan kan je een statief gebruiken en heb je tijd om scherp te stellen, maar als je overdag insecten fotografeert, dan moet je gewoon snel zijn en is de kans op scherpe foto's veel kleiner.
      De kleuren op zich vind ik wel goed, alleen is het spijtig dat de lijnen (grassen) ervoor zorgen dat de achtergrond niet mooi is.

      Soms helpt het om jezelf wat te verdraaien ten opzichte van een plantje waar een beestje op zit om een betere achtergrond te krijgen, maar het lukt niet altijd.
      Bovendien moet het beestje dan ook nog wat willen meewerken door op de juiste plaats te gaan zitten, en daar moet je heel wat geluk mee hebben (het licht moet dan ook nog van de juiste kant komen...).
      Het blijft natuurfotografie, het lukt niet altijd meteen om perfecte foto's te maken, maar als je er veel tijd in steekt, dan krijg je wel meer kansen, en zal het zeker lukken.
      Als ik hier in de buurt in een natuurgebied rondwandel, dan probeer ik ook altijd om zo mooi mogelijke foto's te maken, maar dat lukt zeker niet elke keer.
      En dat zal zo ook wel zijn bij iedereen die dat soort foto's maakt.
      Een studiofotograaf kan zelf alles naar zijn hand zetten, in de natuur is dat dus niet het geval...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment

      Working...
      X